nic z tego tekstu dla mnie nie wynika . 1:1:100 nazywane jest rozcieńczeniem "normalnym", inni w rozcieńczeniach 1:20 mają "cienkie" negatywy. Od Sasa do Lasa
Ta dziwna agfa podziałała w 1:1:100
co właśnie wywołałeś?
Moderatorzy: rbit9n, Michał Kowalski, Jerzy, zladygin
-
- -#
- Posty: 389
- Rejestracja: 17 kwie 2022, 16:43
- Lokalizacja: Gdańsk
co właśnie wywołałeś?
Sandy King, twórca formuły Pyrocat HD, sugeruje 1:20 (agitacja rotacyjna) lub 1:10 (agitacja przerywana) przy temperaturze 75F (ok. 24C), czasie 6 min. jako wyjście. Nie bez znaczenia jest też czas w kąpieli B co dalej wyjaśnia. Użyłeś rozcieńczenia 1:100, czas stosunkowo krótki, agitacja symboliczna i się dziwisz? Ten linkowany wątek i wpisy Sandy Kinga warte uwagi. Co Cię natchnęło na 1:100 w podzielonym procesie?
-
- -#
- Posty: 389
- Rejestracja: 17 kwie 2022, 16:43
- Lokalizacja: Gdańsk
co właśnie wywołałeś?
nie wiem, za dużo chyba kombinujęCo Cię natchnęło
co właśnie wywołałeś?
O! To to...
co właśnie wywołałeś?
Fredrixxon, a na ile świecisz tą Agfę? Bo ja podczas testów robiłem bracketing i da się w POTA uzyskać na tym względnie czytelne negatywy. Ale dużo zależy od scen, bo przy mocnym słońcu kontrast wywalało w kosmos.
"Ludzie, którzy nie potrzebują innych ludzi, potrzebują innych ludzi, by im okazywać, że są ludźmi, którzy nie potrzebują innych ludzi."
Terry Pratchett – Maskarada
Terry Pratchett – Maskarada
co właśnie wywołałeś?
Z materiałem przeznaczonym do określonego procesu, w tym naświetlarki i chemii, to efekt zbliżony do uzyskiwanego na materiale cz-b przeznaczonym do fotografii w świetle widzialnym może być trudny jeśli w ogóle osiągalny. Tu brak takiej ekspertyzy jak choćby dla filmów RTG. Wie ktoś jakie jest zastosowanie tego procesu Agfy w praktyce?
-
- -#
- Posty: 389
- Rejestracja: 17 kwie 2022, 16:43
- Lokalizacja: Gdańsk
co właśnie wywołałeś?
Tak, równe oświetlenie jest kluczowe, To emulsja niemal zerojedynkowa, taka miała być :)Ale dużo zależy od scen, bo przy mocnym słońcu kontrast wywalało w kosmos.
Niesterty, bez słoneczka fotek z ir nie wyprodukujemy. Trzeba uznać ten kontrast za zabieg artystyczny i już.
Z różnorakich prób (breketingu) wyszło coś ok. iso 0,4 bez filtra, 0,2 - 0,15 z filtrem IR, ale właśnie - i tak wszystko zależy od sceny.
Czyli udało sie gdzieś kupić roleczkę?