nic z tego tekstu dla mnie nie wynika . 1:1:100 nazywane jest rozcieńczeniem "normalnym", inni w rozcieńczeniach 1:20 mają "cienkie" negatywy. Od Sasa do Lasa
Ta dziwna agfa podziałała w 1:1:100
co właśnie wywołałeś?
Moderatorzy: rbit9n, Michał Kowalski, Jerzy, zladygin
-
- -#
- Posty: 390
- Rejestracja: 17 kwie 2022, 16:43
- Lokalizacja: Gdańsk
co właśnie wywołałeś?
Sandy King, twórca formuły Pyrocat HD, sugeruje 1:20 (agitacja rotacyjna) lub 1:10 (agitacja przerywana) przy temperaturze 75F (ok. 24C), czasie 6 min. jako wyjście. Nie bez znaczenia jest też czas w kąpieli B co dalej wyjaśnia. Użyłeś rozcieńczenia 1:100, czas stosunkowo krótki, agitacja symboliczna i się dziwisz? Ten linkowany wątek i wpisy Sandy Kinga warte uwagi. Co Cię natchnęło na 1:100 w podzielonym procesie?
-
- -#
- Posty: 390
- Rejestracja: 17 kwie 2022, 16:43
- Lokalizacja: Gdańsk
co właśnie wywołałeś?
nie wiem, za dużo chyba kombinujęCo Cię natchnęło
co właśnie wywołałeś?
O! To to...
co właśnie wywołałeś?
Fredrixxon, a na ile świecisz tę Agfę? Bo ja podczas testów robiłem bracketing i da się w POTA uzyskać na tym względnie czytelne negatywy. Ale dużo zależy od scen, bo przy mocnym słońcu kontrast wywalało w kosmos.
Ostatnio zmieniony 17 paź 2025, 13:54 przez Imperitus, łącznie zmieniany 1 raz.
"Ludzie, którzy nie potrzebują innych ludzi, potrzebują innych ludzi, by im okazywać, że są ludźmi, którzy nie potrzebują innych ludzi."
Terry Pratchett – Maskarada
Terry Pratchett – Maskarada
co właśnie wywołałeś?
Z materiałem przeznaczonym do określonego procesu, w tym naświetlarki i chemii, to efekt zbliżony do uzyskiwanego na materiale cz-b przeznaczonym do fotografii w świetle widzialnym może być trudny jeśli w ogóle osiągalny. Tu brak takiej ekspertyzy jak choćby dla filmów RTG. Wie ktoś jakie jest zastosowanie tego procesu Agfy w praktyce?
-
- -#
- Posty: 390
- Rejestracja: 17 kwie 2022, 16:43
- Lokalizacja: Gdańsk
co właśnie wywołałeś?
Tak, równe oświetlenie jest kluczowe, To emulsja niemal zerojedynkowa, taka miała być :)Ale dużo zależy od scen, bo przy mocnym słońcu kontrast wywalało w kosmos.
Niesterty, bez słoneczka fotek z ir nie wyprodukujemy. Trzeba uznać ten kontrast za zabieg artystyczny i już.
Z różnorakich prób (breketingu) wyszło coś ok. iso 0,4 bez filtra, 0,2 - 0,15 z filtrem IR, ale właśnie - i tak wszystko zależy od sceny.
Czyli udało sie gdzieś kupić roleczkę?
co właśnie wywołałeś?
Tak zwany materiał do kopii kreskowych.Fredrixxon pisze: ↑17 paź 2025, 13:36To emulsja niemal zerojedynkowa, taka miała być :)Ale dużo zależy od scen, bo przy mocnym słońcu kontrast wywalało w kosmos.
"Ludzie, którzy nie potrzebują innych ludzi, potrzebują innych ludzi, by im okazywać, że są ludźmi, którzy nie potrzebują innych ludzi."
Terry Pratchett – Maskarada
Terry Pratchett – Maskarada
-
- -#
- Posty: 390
- Rejestracja: 17 kwie 2022, 16:43
- Lokalizacja: Gdańsk
co właśnie wywołałeś?
Zupełnie inna technologia, inne przeznaczenie. Ale działanie samego filmu poniekąd podobne
co właśnie wywołałeś?
A to nie jest do kontrpozytywów w drukarniach? Potem naświetla się przez to blachy offsetowe. Duża gęstość optyczna by pasowała.
"Ludzie, którzy nie potrzebują innych ludzi, potrzebują innych ludzi, by im okazywać, że są ludźmi, którzy nie potrzebują innych ludzi."
Terry Pratchett – Maskarada
Terry Pratchett – Maskarada