Durst m670 - do 6x6 - warto?
Moderatorzy: rbit9n, Jerzy, zladygin, Michał Kowalski
Durst m670 - do 6x6 - warto?
Co myślicie o tym sprzęcie? Po wielu latach postanowiłem wrócić do tematu samodzielnych odbitek, a wcześniej miałem magnifaxa 4. Co prawda marzy mi się powiększalnik z systemem ilforda multigradacyjnym, ale to cholera wciąż trzyma cenę...
Z głowicą czy kondnesorem? Jeśli to jest ten o którym myślę to zapewne BW - kondensor (to jak dla mnie fajnie) plus komplet do małego obrazka (tylko małego). Jeśli chcesz robić mały i średni format to będziesz potrzebował ramki i kondensor do formatu małego i średniego.
Przykładowa cena za kondensor Siricon:
http://www.ebay.pl/itm/Durst-SirioconCo ... SwbdpWWZIM
Przykładowa cena za kondensor Siricon:
http://www.ebay.pl/itm/Durst-SirioconCo ... SwbdpWWZIM
Dla mnie ok. Używam wersji kondensorowej do 35mm oraz 6x7. z 6x7 miałem problem z krzywizną większości negatywów z oryginalnymi maskami, przypuszczam że z 6x6 będzie nie inaczej. warto dlatego kupić komplet z oryginalnymi szybkami Sivogla AN bo znalezienie ich oddzielnie w przyzwoitej cenie nie jest łatwe.
Właśnie widzę, że z częściami licho na ebayu. Gdzieś też czytałem, że dorwanie żarówki oryginalnej do Dursta także nie łatwe. No nic - poszperam. Pytanie - jak nie Durst, to co? A może namierzyć się na wyższy model - 800?
@zousan - nie do końca rozumiem problem - piszesz że problem z krzywizną jest z oryginalnymi maskami? A potem piszesz, że ciężko kupić oryginał...
@zousan - nie do końca rozumiem problem - piszesz że problem z krzywizną jest z oryginalnymi maskami? A potem piszesz, że ciężko kupić oryginał...
---------------------------
501C + Distagon 50/4 FLE + Planar 80/2.8 CF
Sinar P + Super Angulon 90/5.6 + Symmar-S 150/5.6
flickr.com/kal800
501C + Distagon 50/4 FLE + Planar 80/2.8 CF
Sinar P + Super Angulon 90/5.6 + Symmar-S 150/5.6
flickr.com/kal800
Oczywiście idziemy coraz wyżej, ale...
Miałem Dursta Modulara 70 Color - maszyna rewelacyjna, dopóki nie wziąłem się za 4x5.
Wtedy kupiłem Laboratora1200. Jeśli masz chociaż w najskrytszych myślach działanie na 4x5, to proponuję już teraz kupić tego Dursta. Ja robię na nim wszystkie formaty od 4x5 w dół. Mam wszystkie karetki bezszybkowe i nie ma problemu z ostrością. Nie ma też, dzięki temu problemu z kurzem ;)
Miałem Dursta Modulara 70 Color - maszyna rewelacyjna, dopóki nie wziąłem się za 4x5.
Wtedy kupiłem Laboratora1200. Jeśli masz chociaż w najskrytszych myślach działanie na 4x5, to proponuję już teraz kupić tego Dursta. Ja robię na nim wszystkie formaty od 4x5 w dół. Mam wszystkie karetki bezszybkowe i nie ma problemu z ostrością. Nie ma też, dzięki temu problemu z kurzem ;)
4/5 raczej nie... Póki co Hassel mi styka, szybciej wejdę w cyfrową Leice M do szybkiego focenia, duży format to jednak trochę więcej zachodu.
Natomiast chyba jednak zapoluję na grubszą zwierzynę z Dursta, mam natomiast pytanie - co jest na podobnej półce (jakościowej i cenowej) z dobrym dostępem do części?
No i ostatnie, może nieco głupie pytanie - jak wygląda kwestia wołania B&W na kolorowych głowicach? Kiedyś miałem takową w magnifaxie 4 i nie wiedziałem specjalnie jak ją zmusić do pracy na czystym świetle - po prostu założyłem głowicę z kondensorem...
Natomiast chyba jednak zapoluję na grubszą zwierzynę z Dursta, mam natomiast pytanie - co jest na podobnej półce (jakościowej i cenowej) z dobrym dostępem do części?
No i ostatnie, może nieco głupie pytanie - jak wygląda kwestia wołania B&W na kolorowych głowicach? Kiedyś miałem takową w magnifaxie 4 i nie wiedziałem specjalnie jak ją zmusić do pracy na czystym świetle - po prostu założyłem głowicę z kondensorem...
---------------------------
501C + Distagon 50/4 FLE + Planar 80/2.8 CF
Sinar P + Super Angulon 90/5.6 + Symmar-S 150/5.6
flickr.com/kal800
501C + Distagon 50/4 FLE + Planar 80/2.8 CF
Sinar P + Super Angulon 90/5.6 + Symmar-S 150/5.6
flickr.com/kal800
Ustawiasz wszystkie filtry na "0", albo wajchą je wyłączasz. Jeśli o to chodzi z "czystym światłem"kal800 pisze:Kiedyś miałem takową w magnifaxie 4 i nie wiedziałem specjalnie jak ją zmusić do pracy na czystym świetle
I bardzo dobrze. Tylko Magnifaxy od 3a w dół i opemusy od (chyba 5a, a na pewno 5), używają głowy barwnej z kondensorami.kal800 pisze:po prostu założyłem głowicę z kondensorem...
M7 + 4,5/50 + 4/80 + 4,5/150
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
...się odezwę , może pomoże ;)
...mam Dursta m805. Mały , zgrabny , precyzyjnie wykonany i stabilny. Wydaje mi się ,że to taki mniejszy brat L1200 - ale niech potwierdzi to ktoś , kto widział / używał obu.
W każdym bądź razie L1200 korzysta z rozwiązań m805 przy kopiowaniu ze średniego/małego i jest to ponoć bardzo wygodne.
I można do niego (m805) podpiąć system Ilforda MG500 :) ( o czym wspominałeś w pierwszym poście ).
...mam Dursta m805. Mały , zgrabny , precyzyjnie wykonany i stabilny. Wydaje mi się ,że to taki mniejszy brat L1200 - ale niech potwierdzi to ktoś , kto widział / używał obu.
W każdym bądź razie L1200 korzysta z rozwiązań m805 przy kopiowaniu ze średniego/małego i jest to ponoć bardzo wygodne.
I można do niego (m805) podpiąć system Ilforda MG500 :) ( o czym wspominałeś w pierwszym poście ).
A co powiecie o M670VC? Jest standardowo pod średni format i ma głowice multigradacyjną - pytanie, czy ten system jest zgodny z filtrami multigrade Ilforda?
Mam zasadniczo lekki problem z gabarytem - mam dwie powierzchnie do wykorzystania - 50/55 i 65/55 - a płyta 670 ma właśnie taki gabaryt...
Mam zasadniczo lekki problem z gabarytem - mam dwie powierzchnie do wykorzystania - 50/55 i 65/55 - a płyta 670 ma właśnie taki gabaryt...
---------------------------
501C + Distagon 50/4 FLE + Planar 80/2.8 CF
Sinar P + Super Angulon 90/5.6 + Symmar-S 150/5.6
flickr.com/kal800
501C + Distagon 50/4 FLE + Planar 80/2.8 CF
Sinar P + Super Angulon 90/5.6 + Symmar-S 150/5.6
flickr.com/kal800
Części do Durstów jest akurat relatywnie dużo.
http://darkroom.ru/info/manuals/durst_m ... al_eng.pdf
Większość tego co znajdziesz na ebayu będzie niekompletna.
No bo możesz używać albo dwóch oryginalnych masek (w twoim przypadku Sixma 66) albo wspomnianego szkła antynewtonowskiego Sivogla AN (no i wtedy tylko jednej maski). można robić tak i siak, ale z mojego doświadczenia z 6x7 wynika że z większością filmów bez szybki AN nie da się osiągnąć przyzwoitej ostrości w całym kadrze. moja rada: nie kupowałbym już tego powiększalnika bez dedykowanego zestawu pod konkretny format; vide: Vegaset 66kal800 pisze: @zousan - nie do końca rozumiem problem - piszesz że problem z krzywizną jest z oryginalnymi maskami? A potem piszesz, że ciężko kupić oryginał...
http://darkroom.ru/info/manuals/durst_m ... al_eng.pdf
Większość tego co znajdziesz na ebayu będzie niekompletna.
zapewne też nie na M670jerezano pisze: To ciekawe. Jak pisałem powyżej, robię od 4x5 w dół wszystkie formaty bez szybek w karetce i uzyskuję nie tylko przyzwoitą, ale nawet ostrą ostrość.

z resztą 4x5 to też inna bajka chyba że z jakiegoś powodu zwijasz swoje negatywy w rulon
