Drobnoziarniste negatywy jakie ?
Moderatorzy: rbit9n, Jerzy, zladygin, Michał Kowalski
Drobnoziarniste negatywy jakie ?
Panowie jakie negatywy drobnoziarniste możecie polecić tak max do iso 150, zależy mi na dużej rozpiętości tonalnej i długich czasach naświetlania. Interesują mnie tylko negatywy typ 120.
- technik219
- -#
- Posty: 3353
- Rejestracja: 13 lut 2011, 20:15
- Lokalizacja: ze wsi
No tak a może mi ktoś podrzucić namiar na sklep który ma w ofercie powyższe adoxy, chętnie bym je wypróbował ale niema ich w fotonegatywie i w Czarno białych też brak.
A co myślicie o negatywach
ROLLEI Film RETRO 80 S
ROLLEI Film PAN 25
ROLLEI Film ORTHO 25
Do tej pory z tej firmy używałem Superpana w małym obrazku wołanego jako slajd.
A co myślicie o negatywach
ROLLEI Film RETRO 80 S
ROLLEI Film PAN 25
ROLLEI Film ORTHO 25
Do tej pory z tej firmy używałem Superpana w małym obrazku wołanego jako slajd.
to jest film lotniczy (drogowy do fotoradarów) rejestrujący w podczerwieni. jego czułość dla widma widzialnego, to jest jakieś 40ASA, albo nawet 20ASA. nie miałem czasu powtórzyć testu, także tego.tol2di pisze: ROLLEI Film RETRO 80 S
film wołany w tetenalu ultrafin plus raczej wychodzi drobno. http://rbit9n.blogspot.com/2013/05/podc ... carna.html
"Cítíte to? Cítíte to? Fenidon, synku. Nic jinýho na světě takhle nevoní. Zbožňuju vůni fenidonu po ránu."
Podplukovník William "Bill" Kilgore
zemsta toxycznego fotomutanta flickr
Podplukovník William "Bill" Kilgore
zemsta toxycznego fotomutanta flickr
Proszę bardzotol2di pisze:No tak a może mi ktoś podrzucić namiar na sklep który ma w ofercie powyższe adoxy, chętnie bym je wypróbował ale niema ich w fotonegatywie i w Czarno białych też brak.
- ModusOperandi
- -#
- Posty: 665
- Rejestracja: 12 gru 2010, 08:35
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Drobnoziarniste negatywy jakie ?
Generalnie masz wybór:tol2di pisze:Panowie jakie negatywy drobnoziarniste możecie polecić tak max do iso 150, zależy mi na dużej rozpiętości tonalnej i długich czasach naświetlania. Interesują mnie tylko negatywy typ 120.
Ilford FP4+ 125
Kodak T-max 100
Ilford Delta 100
Rollei RPX 100
Fuji Across 100.
resztą wynalazków nie zawracaj sobie głowy - np. efemerycznymi Adoxami czy chimerycznymi Rolleiami 80S itd..
Teraz, drobnoziarnistość i rozpiętość tonalna będzie w dużej mierze zależeć od tego jak będziesz naświetlał i w czym wywoływał. Ziarno wyskoczy Ci jeśli prześwietlisz i/lub przewołasz negatyw. Tak samo mylące mogą być skany z negatywu, którym nieświadomy skaner (i skanujący) podrzuci nieco szumu przez złe ustawienia. Najlepiej ziarno oglądać przez lupkę pod powiększalnikiem. Tak więc musisz sobie przetestować i skalibrować kombinację, która Ci najbardziej podejdzie zanim wysnujesz wniosek że coś jest mniej lub bardziej drobnoziarniste.
Na początek do w/w wystarczy Ci nawet D76 1+3. Rodinal też się sprawdzi. Absolutnie genialny rezultat jeśli chodzi o nieziarnistość negatywu i rozpiętość tonalną uzyskasz w kombinacji Ilford FP4+ + Ilfosol S.
Długie czasy naświetlania załatwisz sobie jakimś filtrem ND w dzień, a w nocy to wiadomo

pozdr.
--D.
"Nec habeo, nec careo, nec curo".
--D.
"Nec habeo, nec careo, nec curo".
- Mariusz [mr.]
- -#
- Posty: 50
- Rejestracja: 18 lip 2013, 02:35
- Lokalizacja: pl.rec.foto.cyfrowa
Re: Drobnoziarniste negatywy jakie ?
Może nie w 100,0% na temat, ale za to bardzo ładne obrazki testowe: :)hobbes pisze:Generalnie masz wybór:
Ilford FP4+ 125
Kodak T-max 100
Ilford Delta 100
Rollei RPX 100
Fuji Across 100.
resztą wynalazków nie zawracaj sobie głowy
http://www.dr5.com/filmtests.html
(nie wczytywałem się, ale może ktoś wie na czym ten „dr5” jest oparty, ew. gdzie może tkwić tajemnica różnicy w ziarnie?)
_________________
BTW: Może jakiś dobry Admin przeniósłby wątek do „Wywoływacze / Opisy negatywów”, bo tu się chyba marnuje?
_________________
EDIT: THX! :)
« Jeżeli martwi Cię, że Twojego wciąż wybornie ostrego UWA (np. ±72mm kryjące 4×5” plus zapas na pokłony) może nie czekać już nic naprawdę wspaniałego (albo i całego LF pod niego, byle podróżnego) — możemy pogadać… »
[quote][/quote]
Cześć, ja używam najczęściej Ilforda FP4+ do fotografii krajobrazowej naświetlanego na ASA 160 i wołango w Rodinalu w systemie strefowym wg. czasów opracowanych przez Mariana Schmidta. Bardzo łatwo się "pcha" w światłach i daje w Rodinalu bardzo małe ziarna, nawet przy wołaniu 72 minuty (powiększenia do 40x50). Czasy wołania on request. Testuję też Adoxy w systemie strefowym, również CHS II jak się tylko pojawi w filmie ciętym. Jak skończę, to się podzielę wynikami.
Cześć, ja używam najczęściej Ilforda FP4+ do fotografii krajobrazowej naświetlanego na ASA 160 i wołango w Rodinalu w systemie strefowym wg. czasów opracowanych przez Mariana Schmidta. Bardzo łatwo się "pcha" w światłach i daje w Rodinalu bardzo małe ziarna, nawet przy wołaniu 72 minuty (powiększenia do 40x50). Czasy wołania on request. Testuję też Adoxy w systemie strefowym, również CHS II jak się tylko pojawi w filmie ciętym. Jak skończę, to się podzielę wynikami.
Technikardan + mała szklarnia
- technik219
- -#
- Posty: 3353
- Rejestracja: 13 lut 2011, 20:15
- Lokalizacja: ze wsi
Wołanie FP4 - jak do tej pory mój ulubiony film, ponieważ świetnie znosi długie wołanie.wosk pisze:Cześć! Bardzo proszę o podanie czasów dla FP4+, próbowałeś go też w innych wywojkach? Zastanawia mnie trochę Twoje naświetlanie na 160 ISO, wiem, że to elastyczny film, ale naświetlasz go skąpiej niż nominalnie i jeszcze traktujesz Rodinalem, który trochę "tłamsi" czułość filmu...
Naświtlanie na ASA 160.
20stC. Rodinal 1+50. Wołanie przez pierwszą minutę raz/sec później 5x co 30 sec
Czasy:
strefa VIII na VII = 5 min
Normalne (duży kontrast sceny) = 8:30 min
Normalne (mały kontrast sceny) = 13 min
VI>VII oraz V>VI = 24 min
V>VII oraz IV i 1/2>VI = 36 min
IV i 1/2 > VII oraz IV>VI = 48 min
IV>VII = 72 min
Naświetlanie na ASA 106 działa wspaniale (znam takich, którzy przy powyższej metodzie naswitlają na ASA 200, z dobrym skutkiem). Nie miałem jeszcze wpadki przy wywojce. Nie próbowałem innych wywojek do FP4 w tej metodzie.
Technikardan + mała szklarnia
Drobnoziarniste negatywy jakie ?
wczoraj wołałem adox'a silvermaxa 100@100 w id-68 (microphen). przy dziewiętnastokrotnym powiększeniu z małego obrazka, ziarno pod lupą 8x zauważalne, ale bardzo, bardzo drobne. jutro postaram się rzucić coś na papier i zeskanować.
***************************************************
WTEM!
co prawda skaner w aptece produkuje pulpę, a nie skany, ale silvermax rzucony na papier wygląda tak:
adox silvermax 100@100
id-68 1:1 24°C
6'15'' 0-1'+4x/1'
durst neonon 2,8/50 @f/11
foma n312(?) - mat, 13x18cm
d-166 1:1
zdjęcie górne - powiększenie czterokrotne, zdjęcie dolne - powiększenie dziewiętnastokrotne.
***************************************************
WTEM!
co prawda skaner w aptece produkuje pulpę, a nie skany, ale silvermax rzucony na papier wygląda tak:

adox silvermax 100@100
id-68 1:1 24°C
6'15'' 0-1'+4x/1'
durst neonon 2,8/50 @f/11
foma n312(?) - mat, 13x18cm
d-166 1:1
zdjęcie górne - powiększenie czterokrotne, zdjęcie dolne - powiększenie dziewiętnastokrotne.