Film zwojowy 220

Statywy, światłomierze, skanery.. i wszystko czego jeszcze możemy używac

Moderatorzy: rbit9n, Jerzy, zladygin, Michał Kowalski

Awatar użytkownika
ModusOperandi
-#
Posty: 665
Rejestracja: 12 gru 2010, 08:35
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Film zwojowy 220

Post autor: ModusOperandi »

Mam pytanie dotyczące nieco dłuższej rolki 120 czyli 220.
Czy taki materiał ma rewers zabezpieczający w postaci papierowej otuliny, czy go nie posiada. Chcę załadować takową rolkę 220 w kasetę i naszły mnie wątpliwości czy robić to w ciemni czy standardowo w cieniu...
Nie chcę otworzyć rolki i jej od razu naświetlić. Film to Fuji PRO160 S
Zasadniczo to ona słuszna jest... ta koncepcja...
Awatar użytkownika
J.A.
-#
Posty: 10300
Rejestracja: 11 maja 2011, 15:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: J.A. »

Oczywiście, że ma. Jak sobie wyobrażasz inaczej?
M7 + 4,5/50 + 4/80 + 4,5/150
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
Awatar użytkownika
ModusOperandi
-#
Posty: 665
Rejestracja: 12 gru 2010, 08:35
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: ModusOperandi »

No właśnie nie wyobrażałem sobie a właściwie to wydawało tak na chłopski rozum, że pewnie go nie ma - dlatego mieści więcej (dłuży materiał), albo że błona jest cieńsza itp.
Dzięki - czas załadować klisze i bawić się trochę kolorem :)
Zasadniczo to ona słuszna jest... ta koncepcja...
sp
-#
Posty: 56
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:13
Lokalizacja: ---

Post autor: sp »

No właśnie.. nie ma. Kilka zwojów papieru na początku pozwala ładować go przy świetle, ale raczej nie w pełnym słońcu.
Awatar użytkownika
ModusOperandi
-#
Posty: 665
Rejestracja: 12 gru 2010, 08:35
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: ModusOperandi »

No to chyba bezpieczniej będzie Ładować w ciemni?
Nie wiem tylko, czy sobie poradzę :D
Zasadniczo to ona słuszna jest... ta koncepcja...
Awatar użytkownika
J.A.
-#
Posty: 10300
Rejestracja: 11 maja 2011, 15:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: J.A. »

ModusOperandi pisze:No to chyba bezpieczniej będzie Ładować w ciemni?
Normalnie się ładuje. I w pierwszej mojej odpowiedzi o to mi chodziło. Ten film traktuje się dokładnie tak samo jak film 120. Z tą różnicą, że nie wolno go zakładać do aparatów z czerwonym okienkiem na tylnej klapce, które robi za licznik.
spirit pisze:No właśnie.. nie ma. Kilka zwojów papieru na początku pozwala ładować go przy świetle, ale raczej nie w pełnym słońcu.
Jak każdy film średnioformatowy. 120-tek też się nie ładuje w pełnym słońcu.
M7 + 4,5/50 + 4/80 + 4,5/150
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
sp
-#
Posty: 56
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:13
Lokalizacja: ---

Post autor: sp »

J.A. pisze:
spirit pisze:No właśnie.. nie ma. Kilka zwojów papieru na początku pozwala ładować go przy świetle, ale raczej nie w pełnym słońcu.
Jak każdy film średnioformatowy. 120-tek też się nie ładuje w pełnym słońcu.
No nie mów. To była odpowiedź na pytanie czy trzeba 220 zakładać w ciemni.
Awatar użytkownika
J.A.
-#
Posty: 10300
Rejestracja: 11 maja 2011, 15:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: J.A. »

i ModusOperandi, zrozumiał ją tak, że zdecydował się ładować 220 w ciemni.
M7 + 4,5/50 + 4/80 + 4,5/150
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
Awatar użytkownika
jac123
-#
Posty: 1715
Rejestracja: 11 maja 2008, 21:53
Lokalizacja: Polska

Post autor: jac123 »

Nie trzeba w ciemni, można w rękawie ciemniowym.
Awatar użytkownika
ModusOperandi
-#
Posty: 665
Rejestracja: 12 gru 2010, 08:35
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: ModusOperandi »

Z ta ciemnia to przesadzilem, ale dla wszelkiego spkoju film bede ladowal w mocnym zaciemnieniu.
Nie chce dopuscic do ewentualnych zaswietlen...
Zasadniczo to ona słuszna jest... ta koncepcja...
Awatar użytkownika
J.A.
-#
Posty: 10300
Rejestracja: 11 maja 2011, 15:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: J.A. »

ModusOperandi, naprawdę nie ma takiej potrzeby. Często zakładałem (bo to już przeszłość), normalnie w plenerze w słoneczny dzień. Odwracałem się tylko tyłem do słońca i już.
Gdyby było ryzyko zaświetlenia, to taki film byłby bardzo niewygodny właśnie w plenerze. A jego główna zaleta to plener. Zamiast brać ze sobą 10 szpulek, bierzesz 5. W studio możesz mieć worek 120, a w plenerze zawsze jest jakieś ograniczenie.
M7 + 4,5/50 + 4/80 + 4,5/150
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
jerezano
-#
Posty: 499
Rejestracja: 02 mar 2012, 22:26
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: jerezano »

To robi jeszcze jakaś firma 220?
Awatar użytkownika
J.A.
-#
Posty: 10300
Rejestracja: 11 maja 2011, 15:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: J.A. »

Teoretycznie Fuji i Kodak, o ile Fuji ciągle pordukuje materiały foto, o tyle co do Kodaka pewności nie ma.
M7 + 4,5/50 + 4/80 + 4,5/150
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
jerezano
-#
Posty: 499
Rejestracja: 02 mar 2012, 22:26
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: jerezano »

Jak kupowałem rok temu eRZetkę to o mały włos nie kupiłem magazynka do 220. Ale wtedy popatrzyłem na to, co oferują sprzedawcy klisz i nie zauważyłem 220-ek, wobec czego zrezygnowałem z magazynka.
erhard
-#
Posty: 58
Rejestracja: 17 gru 2010, 00:21
Lokalizacja: berlin

Post autor: erhard »

Kodak ma Portrę 160 i 400 w wersji 220, a Fuji, 400h ale tylko na rynek japoński.
ODPOWIEDZ