Rollei Retro 400S typ 120.
Moderatorzy: rbit9n, Michał Kowalski, Jerzy, zladygin
Rollei Retro 400S typ 120.
Czy ktoś z koleżeństwa ma doświadczenia z tym materiałem?
Czarno-białe tak opisują: "Nowy wyrób firmy Rollei a przynajmniej nowe opakowanie - amatorski czarno-biały zwojowy film negatywowy w formacie 120. Wysoka czułość 27 DIN - 400 ASA. Film sprzedawany jest w nowym opakowaniu. Starsza wersja była przeznaczona raczej do dobrych i średnich warunków oświetleniowych - choć można fotografować na nim przy lepszym oświetleniu ale sądzę, że powinno być ono wyrównane, raczej nie kontrastowe. Film daje duży kontrast obrazu więc kontrastowe oświetlenie może go niepotrzebnie wzmocnić. Z tego względu niedoświetlenie może dać nieciekawe efekty - brak szczegółów w ciemnych miejscach kadru. Retro 400S jest raczej amatorskim negatywem. Obróbka praktycznie we wszystkich dostępnych wywoływaczach płynnych i proszkowych dostępnych na naszym rynku".
Prawda to? Kupiłem go niedawno, będę robił dość ważne zdjęcia, tak więc zależy mi na faktycznych opiniach tego materiału.
Czarno-białe tak opisują: "Nowy wyrób firmy Rollei a przynajmniej nowe opakowanie - amatorski czarno-biały zwojowy film negatywowy w formacie 120. Wysoka czułość 27 DIN - 400 ASA. Film sprzedawany jest w nowym opakowaniu. Starsza wersja była przeznaczona raczej do dobrych i średnich warunków oświetleniowych - choć można fotografować na nim przy lepszym oświetleniu ale sądzę, że powinno być ono wyrównane, raczej nie kontrastowe. Film daje duży kontrast obrazu więc kontrastowe oświetlenie może go niepotrzebnie wzmocnić. Z tego względu niedoświetlenie może dać nieciekawe efekty - brak szczegółów w ciemnych miejscach kadru. Retro 400S jest raczej amatorskim negatywem. Obróbka praktycznie we wszystkich dostępnych wywoływaczach płynnych i proszkowych dostępnych na naszym rynku".
Prawda to? Kupiłem go niedawno, będę robił dość ważne zdjęcia, tak więc zależy mi na faktycznych opiniach tego materiału.
St. fotograf, basista.
Minolta XD7, Minolta XD5, Minolta 600 si classic, Minolta Dynax7, Praktica B100, Praktica B200, Kiev 60 TTL, Kiev 88 TTL
Minolta XD7, Minolta XD5, Minolta 600 si classic, Minolta Dynax7, Praktica B100, Praktica B200, Kiev 60 TTL, Kiev 88 TTL
Rollei Retro 400S typ 120.
A dzięki. Ja nie bardzo anglikański, więc rzadko wchodzę na treści w tym języku. No to ciekawie zapowiada się ten materiał.
St. fotograf, basista.
Minolta XD7, Minolta XD5, Minolta 600 si classic, Minolta Dynax7, Praktica B100, Praktica B200, Kiev 60 TTL, Kiev 88 TTL
Minolta XD7, Minolta XD5, Minolta 600 si classic, Minolta Dynax7, Praktica B100, Praktica B200, Kiev 60 TTL, Kiev 88 TTL
Rollei Retro 400S typ 120.
Tak, wiem. Często bardzo zabawne są te tłumaczenia.
St. fotograf, basista.
Minolta XD7, Minolta XD5, Minolta 600 si classic, Minolta Dynax7, Praktica B100, Praktica B200, Kiev 60 TTL, Kiev 88 TTL
Minolta XD7, Minolta XD5, Minolta 600 si classic, Minolta Dynax7, Praktica B100, Praktica B200, Kiev 60 TTL, Kiev 88 TTL
Rollei Retro 400S typ 120.
Lepiej poprosić deepl.
Rollei Retro 400S typ 120.
- jak ważne zdjęcia to weź coś innego. W tym materiale nagminnie występują wady emulsji (jak w fomie) . Jest mocno kontrastowy i ma czułość co najwyżej 160-200.
Rollei Retro 400S typ 120.
Z tego materiału https://www.youtube.com/watch?v=YLJZ6b_Tyu8 wynikałoby że czułość jest jeszcze niższa, a ISO 400 osiągane jest dopiero po mocnym "popchnięciu" - ze wszystkimi negatywnymi tego skutkami, tj. zwiększeniem kontrastu i ziarna oraz spłaszczeniem świateł.
To nie pierwszy film sygnowany przez Rollei, którego realna czułość jest znacznie niższa niż czułość "pudełkowa". Nie podobają mi się takie praktyki.
_________________________________________________________________________________
Warto mieć małego bzika i go pielęgnować - żeby dużego nie dostać.
Warto mieć małego bzika i go pielęgnować - żeby dużego nie dostać.
Rollei Retro 400S typ 120.
Mam zamiar świecić go na 200 ASA. No dobra. To co proponujecie? Fomy nie chcę. Coś o prawdziwej czułości 400 ASA.
St. fotograf, basista.
Minolta XD7, Minolta XD5, Minolta 600 si classic, Minolta Dynax7, Praktica B100, Praktica B200, Kiev 60 TTL, Kiev 88 TTL
Minolta XD7, Minolta XD5, Minolta 600 si classic, Minolta Dynax7, Praktica B100, Praktica B200, Kiev 60 TTL, Kiev 88 TTL
Rollei Retro 400S typ 120.
Agfy 400 w średnim to chyba nie dostanę.
St. fotograf, basista.
Minolta XD7, Minolta XD5, Minolta 600 si classic, Minolta Dynax7, Praktica B100, Praktica B200, Kiev 60 TTL, Kiev 88 TTL
Minolta XD7, Minolta XD5, Minolta 600 si classic, Minolta Dynax7, Praktica B100, Praktica B200, Kiev 60 TTL, Kiev 88 TTL
Rollei Retro 400S typ 120.
Pisałeś że materiał ma posłużyć do ważnych zdjęć, więc Kodak Tri-X, Ilford HP5+, Delta 400.
_________________________________________________________________________________
Warto mieć małego bzika i go pielęgnować - żeby dużego nie dostać.
Warto mieć małego bzika i go pielęgnować - żeby dużego nie dostać.
Rollei Retro 400S typ 120.
Jak wyżej + Kodak Tmax 400.
Rollei Retro 400S używałem kilka lat temu w małym formacie przez cały rok i byłem zadowolony, ale… Pierwsze próby nie były zachęcające. Później okazało się, że jeśli ten film wywoływuje się w Xtol’u to koniecznym jest wstępne płukanie. Inaczej wyjdzie „kaszana”.
Więc biorąc pod uwagę ważność zdjęć brałbym to co wyżej napisał Z_photo lub moją propozycję.
Rollei Retro 400S używałem kilka lat temu w małym formacie przez cały rok i byłem zadowolony, ale… Pierwsze próby nie były zachęcające. Później okazało się, że jeśli ten film wywoływuje się w Xtol’u to koniecznym jest wstępne płukanie. Inaczej wyjdzie „kaszana”.
Więc biorąc pod uwagę ważność zdjęć brałbym to co wyżej napisał Z_photo lub moją propozycję.






