Superpan 200

Ciemnia fotograficzna - Wszystko o procesie wywoływania negatywów czarno-białych

Moderatorzy: rbit9n, Michał Kowalski, Jerzy, zladygin

aka
-#
Posty: 6398
Rejestracja: 11 maja 2017, 10:36
Lokalizacja: Warszawa

Superpan 200

Post autor: aka »

krzychu128 pisze: 24 sie 2025, 15:21 Czy to jest ten sam materiał?
No nie jest. Szczególnie na próbkach w IR widać to wyraźnie. Ciekawe czy Maco zabrał kiedykolwiek głos?
Awatar użytkownika
Mirosław
-#
Posty: 477
Rejestracja: 09 paź 2011, 20:43
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kontakt:

Superpan 200

Post autor: Mirosław »

krzychu128 pisze: 24 sie 2025, 15:21 To by było na tyle z wniosków z podświetlarki, sprawdzę kiedyś pod powiększalnikiem.
Uważam to za bardzo sympatyczne podejście to tematu w sposób praktyczny :-D ,na pewno wielu osobą się przyda.
Uzależniony od fotociemni .
miki11
-#
Posty: 2047
Rejestracja: 09 lut 2022, 13:47

Superpan 200

Post autor: miki11 »

Bardzo dobre są te negatywy na podświetlarce, jeden obraz za 1000 słów.
_________________
Łatwe nie cieszy
krzychu128
-#
Posty: 394
Rejestracja: 31 gru 2010, 02:54
Lokalizacja: Rzeszów

Superpan 200

Post autor: krzychu128 »

Aby dokończyć temat zrobiłem dziś w ciemni wglądówki. Są to wycinki z centrum kadru z powiększenia 21x (76cm na dłuższym boku) na papierze Fomaspeed 13x18 z bieżącej dostawy, filtr 3 na kondensorze - czyli kontrastowo. Zeskanowane w rozdzielczości 2400dpi.
Generalnie patrząc na odbitki RPX25 jest mniej kontrastowy od Retro, skaner niestety trochę wyrównał.
Wydaje się że te materiały są podobne, nie mniej różnice występują.
Ziarno bardzo małe.
Załączniki
RPX25.jpg
RETRO25.jpg
ODPOWIEDZ