czy Rollei Digibase 200 nadają się do robienia odbitek
Moderatorzy: rbit9n, Jerzy, zladygin, Michał Kowalski
czy Rollei Digibase 200 nadają się do robienia odbitek
Witam.Ostatnio z zamku we Frydlandzie wywołałem Rollei Digibase 200 -film wygląda na dobrze wywołany i naświetlony.A wiemy ,że ten film jest pozbawiony maski kolorowej -włożyłem do powiększalnika i dramat przy korekcji 160-160-00 nadal zażółcenie i tyle.Czyżby ten film nadaje się tylko do obróbki cyfrowej z powodu braku maski??Jeśli tak pozostaje mi tylko zrobić z niego b&w.Proszę o pomoc.
jacek
Zawsze wydawało mi się, że filtry w głowicy kolorowej służą do skompensowania maski filmu, tak więc na logikę film bezmaskowy powinien dawać w miarę poprawne odbitki bez żadnej filtracji (spodziewałbym się niewielkiej korekty wynikającej z gustu i z barwy światła żarówki).
Pewnie mylę się, bo na razie tylko przymierzam się do rozpoczęcia własnego RA-4.
Gdzie tkwi kruczek?
Pewnie mylę się, bo na razie tylko przymierzam się do rozpoczęcia własnego RA-4.
Gdzie tkwi kruczek?
Wywołaj sobie film: https://sites.google.com/site/negfix8pl/film
No tak, teraz jasne! Dzięki za wyjaśnienie.filtry służą do filtracji celem likwidacji dominaty barwnej, natomiast "skompensowanie" jest realizowane uczuleniem papieru.
Sądząc po pierwszym znalezionym w sieci wykresie (spectral-sensitivity, strona 5) zrównanie szczytów krzywych czułości spektralnych może być trudne i niemożliwe przy użyciu filtru tylko jednego koloru (a już na pewno nie żółtego).flonidan pisze:po dołożeniu 2 filtrów zółtych pojawiła sie niezła purpura.
To już chyba lepiej używać standardowych filmów z maską....
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez JaZ99, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam-okazało się ,że w głowicy powiększalnika poprzedni właściciel umieścił halogen 50W i to zwykły nie fotograficzny-umieściłem 100W typowy fotograficzny i zobaczymy czy temperatura barwna halogenu miała jakiś wpływ??Być może jak mówił mi weesee zmieszczę się w filtracji ale na pewno zrezugnuję z rollei digibase 200-ale powiem wam, że czarno -białe odbitki wychodzą z niego ładnie i nawet widać niebo.
jacek
w ostateczności spróbuj zrobić kanapkę z kawałkiem nienaświetlonego (tj. czystego) lecz wywołanego filmu C-41. będziesz miał maskę, może to pomoże.
pozdrawiam!
pozdrawiam!
"Cítíte to? Cítíte to? Fenidon, synku. Nic jinýho na světě takhle nevoní. Zbožňuju vůni fenidonu po ránu."
Podplukovník William "Bill" Kilgore
zemsta toxycznego fotomutanta flickr
Podplukovník William "Bill" Kilgore
zemsta toxycznego fotomutanta flickr
- technik219
- -#
- Posty: 3353
- Rejestracja: 13 lut 2011, 20:15
- Lokalizacja: ze wsi
Z negatywu niemaskowanego nigdy nie uzyskasz prawidłowych barw. Maska jest po to by korygować uboczne gęstości barwników. Barwniki tworzące obraz nie są idealne i zawsze przepuszczają część promieniowania, które powinny zatrzymywać. Brak maski powoduje zszarzenie kolorów, ich mniejsze nasycenie i trudności w skorygowaniu dominant. Dlatego teraz takie materiały reklamowane są jako "kreatywne"
Lux mea lex
Dzięki rbit9n za pomysł z tą kanapką -czyli dołożenia czystego wywołanego filmu do rollei digibase.Dodałem pasek z reali i jest nieżle-kolory poprawne-wymiana halogenu nic nie zmieniła.Z efektów jestem zadowolony ,może to nie fuji i kodak ale do moich otworków może być.Jeszcze raz dzięki.Pozdrawiam Jacek.
jacek
nie ma sprawy. cieszę się, że mogłem pomóc.
pozdrawiam wzajemnie.
pozdrawiam wzajemnie.
"Cítíte to? Cítíte to? Fenidon, synku. Nic jinýho na světě takhle nevoní. Zbožňuju vůni fenidonu po ránu."
Podplukovník William "Bill" Kilgore
zemsta toxycznego fotomutanta flickr
Podplukovník William "Bill" Kilgore
zemsta toxycznego fotomutanta flickr