Witam, próbował ktoś kombinacji jak w temacie? Mam acrosa naświetlonego na 100 i chciałem wywołać właśnie w 1+3 aLE nie chce go zepsuć:/ na digital truth podają 17 min i mieszanie raz co 30 sek, ale to jedyny przepis jaki znalazłem, więc wolę się upewnić. Pozdrawiam.
Jeszcze znalazłem, że w id11 (a to niby prawie takie samo) czasy też koło 17 min (akurat opisane jako 16+)
http://www.flickr.com/photos/emechelmi/ ... otostream/
Neopan Acros w D-76 1+3
Moderatorzy: rbit9n, Jerzy, zladygin, Michał Kowalski
Neopan Acros w D-76 1+3
Ostatnio zmieniony 10 kwie 2011, 23:46 przez stereo, łącznie zmieniany 1 raz.
haj!
wołałem acrosa w ID-11 w rozcieńczeniach 1:3 i 1:4.
poniżej podaję przepisy:
http://filmdev.org/recipe/show/6146 (ach, ten jest palony +1EV)
http://filmdev.org/recipe/show/5802 (na filmdev nie ma wszystkich zdjęć, ale są one na flickrze, szukaj po tagu ID-11 http://www.flickr.com/photos/rbit9n/tags/id11/ )
schemat mieszania oznacza ciągłe przewracanie koreksem przez pierwszą minutę, następnie 10 sekund lub 4 przewrotki koreksem co minutę.
gdybym jednak wołał 100@100ASA w 1:3 to dałbym 16'30'' mieszając co minutę.
pozdrawiam!
wołałem acrosa w ID-11 w rozcieńczeniach 1:3 i 1:4.
poniżej podaję przepisy:
http://filmdev.org/recipe/show/6146 (ach, ten jest palony +1EV)
http://filmdev.org/recipe/show/5802 (na filmdev nie ma wszystkich zdjęć, ale są one na flickrze, szukaj po tagu ID-11 http://www.flickr.com/photos/rbit9n/tags/id11/ )
schemat mieszania oznacza ciągłe przewracanie koreksem przez pierwszą minutę, następnie 10 sekund lub 4 przewrotki koreksem co minutę.
gdybym jednak wołał 100@100ASA w 1:3 to dałbym 16'30'' mieszając co minutę.
pozdrawiam!
"Cítíte to? Cítíte to? Fenidon, synku. Nic jinýho na světě takhle nevoní. Zbožňuju vůni fenidonu po ránu."
Podplukovník William "Bill" Kilgore
zemsta toxycznego fotomutanta flickr
Podplukovník William "Bill" Kilgore
zemsta toxycznego fotomutanta flickr
stereo - nie zapominaj, że ID-11 to nie to samo co D-76.
ID-11 jest bardziej "kozacki" i jemu wystarcza mieszanie co jedną minutę,
natomiast D-76 jest bardziej "miękki" (tzn. tonalny) i tu wskazane jest częstsze mieszanie.
Nigdy nie przepadałem za Neopanami, więc z nimi nie mam żadnego doświadczenia.
ID-11 jest bardziej "kozacki" i jemu wystarcza mieszanie co jedną minutę,
natomiast D-76 jest bardziej "miękki" (tzn. tonalny) i tu wskazane jest częstsze mieszanie.
Nigdy nie przepadałem za Neopanami, więc z nimi nie mam żadnego doświadczenia.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez slawoj, łącznie zmieniany 2 razy.
może i bardziej kozacki. ja zawsze używałem ID-11 i D-76 z tymi samymi czasami, tak samo mieszając koreksem i szczerze powiedziawszy, gołym okiem różnicy nie widziałem.
"Cítíte to? Cítíte to? Fenidon, synku. Nic jinýho na světě takhle nevoní. Zbožňuju vůni fenidonu po ránu."
Podplukovník William "Bill" Kilgore
zemsta toxycznego fotomutanta flickr
Podplukovník William "Bill" Kilgore
zemsta toxycznego fotomutanta flickr
Zdjęcia robiłem z pomarańczowym filtrem, więc o kontrast i tak chyba nie ma się co martwić, w sumie zwiększenie tonalności raczej nie zaszkodzi. Ogólnie jak wołam d76 w 1+3 przy czasach ok 20 min mieszam co 2 min a przy czasach ok 10 min mieszam co minutę przez ok. 10 sek. Tu wezmę 17 min i mieszanie krótkie co minutę, wieczorem podzielę się informacją co mi wyszło :)
Już po wywołaniu, po zdjęciach i perforacji widać, że wyszło bardzo dobrze. Jutro jak już wyschnie poskanuję, to będzie coś więcej wiadomo, bo na powiększalnik trochę jeszcze poczekam... :)
Ostatnio zmieniony 11 kwie 2011, 21:15 przez stereo, łącznie zmieniany 1 raz.