
Przepalone zdjęcia
Moderatorzy: rbit9n, Jerzy, zladygin, Michał Kowalski
Przepalone zdjęcia
Ktoś wie o czym pamiętać, aby ich nie było? Nie robić zdjęć w południe przy słonecznej pogodzie w lato pewnie napiszecie, ale co ciekawe jestem taki "artystą", że czasami wychodzą mi nawet w pochmurny dzień... 

porządnie mierzyć światło porządnym światłomierzem, jeśli ten w aparacie wbudowany przepala, to sprawdź o ile trzeba go skorygować, aby uzyskać poprawną ekspozycję. to tak pokrótce mętnym wzrokiem przed snem.
dobranoc
p.
dobranoc
p.
"Cítíte to? Cítíte to? Fenidon, synku. Nic jinýho na světě takhle nevoní. Zbožňuju vůni fenidonu po ránu."
Podplukovník William "Bill" Kilgore
zemsta toxycznego fotomutanta flickr
Podplukovník William "Bill" Kilgore
zemsta toxycznego fotomutanta flickr
Wrzuciłem do forumowej galerii jedno zdjęcie, zrobione w sobotę. Zachmurzenie + padający deszcz, a samochód zlał się z niebem...
http://www.korex.net.pl/forum/album_pic.php?pic_id=616
http://www.korex.net.pl/forum/album_pic.php?pic_id=616
Czym korygować, ustawieniem czułości negatywu, czy EV?rbit9n pisze:sprawdź o ile trzeba go skorygować, aby uzyskać poprawną ekspozycję.
jeśli przepala wszystkie zdjęcia, to od razu przestaw czułość negatywu na taką, żeby było gut.
ale zauważ, że żywność w samochodzie jest naświetlona, że mucha nie siada, nawet kołnierzyk koszuli tego pana z tyłu odróżnia się od reszty ubioru. a jeszcze napisz jai masz aparat i jak on mierzy światło.Slawista pisze:a samochód zlał się z niebem...
"Cítíte to? Cítíte to? Fenidon, synku. Nic jinýho na světě takhle nevoní. Zbožňuju vůni fenidonu po ránu."
Podplukovník William "Bill" Kilgore
zemsta toxycznego fotomutanta flickr
Podplukovník William "Bill" Kilgore
zemsta toxycznego fotomutanta flickr
No właśnie nie przepala wszystkich zdjęć. Jeszcze jedno zrobione może 15 minut później niż to z "żywnością" - tutaj właściwie można się przyczepić do koszuli, ale reszta jest ok...rbit9n pisze:jeśli przepala wszystkie zdjęcia, to od razu przestaw czułość negatywu na taką, żeby było gut.
http://www.kns.us.edu.pl/arkona/09.jpg
Najczęściej przepalone wychodzi niebo. Zazwyczaj robię zdjęcia "przedmiotom" bardzo i ciemnym i zaciemnionym, np. na cmentarzu i wtedy niebo jest od nich o wiele jaśniejsze... Czy można wtedy jakoś sobie poradzić z tym niebem? Poza tym czy problemem może też być to, że owe zdjęcia zdarzało mi sie robić negatywem o czułości 400...? (a powinienem 100...?)
Praktica BX20 i że zacytuję ofertę z allegro: Pomiar światła: wewnętrzny przy otwartej przysłonie z elektrycznym przekazywaniem wartości liczby przysłony z obiektywu do układu światłomierza.rbit9n pisze:a jeszcze napisz jai masz aparat i jak on mierzy światło.
no cóż taka scena nie mieści się w pojemności tonalnej negatywu i albo przepalisz niebo, albo zasmołujesz cienie, trudno tu znaleźć złoty środek.Slawista pisze:Zazwyczaj robię zdjęcia "przedmiotom" bardzo i ciemnym i zaciemnionym, np. na cmentarzu i wtedy niebo jest od nich o wiele jaśniejsze...
"Cítíte to? Cítíte to? Fenidon, synku. Nic jinýho na světě takhle nevoní. Zbožňuju vůni fenidonu po ránu."
Podplukovník William "Bill" Kilgore
zemsta toxycznego fotomutanta flickr
Podplukovník William "Bill" Kilgore
zemsta toxycznego fotomutanta flickr
Dzięki :). Spróbuje poczytać na ten temat :).ku6i pisze:Filtr czerwony, filtr polaryzacyjny, szara połówka.
Tego to jeszcze nie wiemweesee pisze:a nie wołasz za długo?

Zmień wywoływacz. Z moich doświadczeń z Fomą 100 wynika, że jest to film mocno "czarno-biały" Taki zero jedynkowy. Ale można na nim otrzymać dobre szarości z wywoływaczami wyrównawczymi i pracującymi miękko. Dobre efekty dała z D23, Patersonem Aculux a najlepsze z A49 (trudno dostępny ale można go znaleźć). Naświetlałem ją wtedy na Iso 64.
chyba odwrotnie?zieloo pisze:Spróbuj jeszcze rodinal albo R-09, 1+100, wychodzi dosyć kontrastowo.
"Cítíte to? Cítíte to? Fenidon, synku. Nic jinýho na světě takhle nevoní. Zbožňuju vůni fenidonu po ránu."
Podplukovník William "Bill" Kilgore
zemsta toxycznego fotomutanta flickr
Podplukovník William "Bill" Kilgore
zemsta toxycznego fotomutanta flickr
spróbuj porobić normalne powiekszenia, małe obrazki, 9x13 na przykład... jak to kolega napisałSlawista pisze: W tym przypadku może prędzej bym podejrzewał o kiepskie zeskanowanie, bo to najtańsze jakie znalazłem (10zł za 36 klatek, ok. 1500x1000px)?
poza tym mierz światło na dwa punkty - najjaśniejszy i najciemniejszy, to poznasz rozpiętość z jaką Ci przychodzi się borykać (BX20 powinna mieć pomiar centralnie ważony, czyli jakos tak okolica klinów czy ratsrów na matówce)weesee pisze: skan zawsze przekłamuje.
słowa - klucze zadane przez przedmówców to klucze do zdjęć ciekawych, poszukaj po tych filtrach
jeszcze jedno - kadruj tak, zeby jednocześnie widzeć rozkład kontrastów w kadrze, nieraz coś się przepali, a coś wpadnie w czarne i to nie przeszkadza, jeśli pozostaje treść i sens (u Ciebie pewnie kłuje Cię to, że zagubił się kontekst, ale bywają zdjęcia, że takie właśnie wycięcie kontekstu jak masz na samochodzie, było by hitem)
z tego, co pokazuje producent to próbowałbym tą Fomę 100 wołać w ID11 przez 3 minuty ale w 30 stopniach, natomiast w tym, co wołałeś - zmniejsz czas do 7 minut (te pół minuty najwięcej pracują właśnie światła
jednakowoż zwaliłbym problem na skany

Oh, the night it is thick, my defences are hid
in the clothes of a woman I would like to forgive,
in the rings of her silk, in the hinge of her thighs,
where I have to go begging in beauty's disguise..
in the clothes of a woman I would like to forgive,
in the rings of her silk, in the hinge of her thighs,
where I have to go begging in beauty's disguise..