Wiem, że sprawa już była dawno temu ale...
siedzę sobie właśnie nad odbitkami z Delty (400) - po zamoczeniu papieru Fomy (teraz już o odpowiedniej gradacji) w Tetenalu Eukobrom wychodzą mi takie piękne detale o jakich w lutym nie śniłam. Jak to pięknie widzieć u siebie postęp.
Mam nadzieję, że jesteście ze mnie dumni. Bo ja z siebie jestem. :)
Wywoływacz na początek
Moderatorzy: rbit9n, Jerzy, zladygin, Michał Kowalski
do filmów drobnoziarnisty, niby coś około odpowiednika Perceptolu ilfordowskiego choć imho jest bardziej wszechstronny niż PerceptolMaciej pisze:A ja z kolei zapytam się o Microdol-X. Miał ktoś z nim styczność?
sznutt pisze: Mam nadzieję, że jesteście ze mnie dumni. Bo ja z siebie jestem. :)

Oh, the night it is thick, my defences are hid
in the clothes of a woman I would like to forgive,
in the rings of her silk, in the hinge of her thighs,
where I have to go begging in beauty's disguise..
in the clothes of a woman I would like to forgive,
in the rings of her silk, in the hinge of her thighs,
where I have to go begging in beauty's disguise..
Stary FOTON rozlany "pod kapsek" i w ciemnym pomieszczeniu wytrzymuje ponad pół roku.weesee pisze:ew. w ciągu kilku dni.koncentrat potrafi wytrzymać kilka miesięcy,używany kiedyś działał po dwóch tygodniach.nie wiem jak z tetenalem sprawa wygląda,ale np ilford multigrade używany nie nadaje się ponoć już następnego dnia do użycia.
Znalazłem kiedyś taką zakamuflowaną butelczynę (jak robiłem porządki) i działała.
-
- -#
- Posty: 82
- Rejestracja: 18 sie 2007, 08:53
- Lokalizacja: Wastelands (Rzeszów)
Szukam, czytam ale już mi się miesza, więc odkopuję temat, który tytułem i problemem pasuje najbardziej, co by nowym takim samym nie śmiecić.
Planuję zakupić papier Fomy stałogradacyjny o gradacji normalnej. Do tego planowałem W14, ale co bym się nie natknął na temat z nim, to czytam o zabijaniu szczegółów i kserze. Wiem, że gradację do negatywu dobrać się winno, ale nie wiem jak mam wywołany negatyw, czy kontrastowo czy nie, bo go jeszcze nie wywołałem[; Wywołam (Foma 400 @ 400 + Xtol stock lub 1:1 oraz Tri-X + Xtol stock) dopiero pod koniec tygodnia, a odbitki muszę wykonać na tym weekendzie. Muszę kupić w ciemno >:
Zatem, bezpieczniej będzie kupić gradację specjalną i W14 czy normalną i np. Variospeed Tetenala czy jeszcze jakoś inaczej ? Lubię kontrastowe efekty końcowe, jednak takie niepozbawione szczegółów, neutralny odcień czerni ew. bardzo delikatnie ciepły. No i cena ma znaczenie, dlatego Foma i tetenal [;
Planuję zakupić papier Fomy stałogradacyjny o gradacji normalnej. Do tego planowałem W14, ale co bym się nie natknął na temat z nim, to czytam o zabijaniu szczegółów i kserze. Wiem, że gradację do negatywu dobrać się winno, ale nie wiem jak mam wywołany negatyw, czy kontrastowo czy nie, bo go jeszcze nie wywołałem[; Wywołam (Foma 400 @ 400 + Xtol stock lub 1:1 oraz Tri-X + Xtol stock) dopiero pod koniec tygodnia, a odbitki muszę wykonać na tym weekendzie. Muszę kupić w ciemno >:
Zatem, bezpieczniej będzie kupić gradację specjalną i W14 czy normalną i np. Variospeed Tetenala czy jeszcze jakoś inaczej ? Lubię kontrastowe efekty końcowe, jednak takie niepozbawione szczegółów, neutralny odcień czerni ew. bardzo delikatnie ciepły. No i cena ma znaczenie, dlatego Foma i tetenal [;
Inną możliwością jest Rollei Pan25, który jest również ukarany grzywną drobnoziarnisty powolny film prędkości.
-
- -#
- Posty: 82
- Rejestracja: 18 sie 2007, 08:53
- Lokalizacja: Wastelands (Rzeszów)
Ja używam W14 Fomy z papierami wielogradacyjnymi Fomy lub Ilforda. Jestem bardzo zadowolony.
Z Fomą wychodzi ciut bardziej kontrastowo i dłużej trzeba ją płukać.Jeśli lubisz popracować nad ciekawymi kontrastami spróbuj papierów MG, stała gradacja nie da Ci tyle radości.
Rozrobiony W14 trzymam w butelce pet w ciemnym pomieszczeniu i nie miałem z nim problemów.
Z Fomą wychodzi ciut bardziej kontrastowo i dłużej trzeba ją płukać.Jeśli lubisz popracować nad ciekawymi kontrastami spróbuj papierów MG, stała gradacja nie da Ci tyle radości.

Rozrobiony W14 trzymam w butelce pet w ciemnym pomieszczeniu i nie miałem z nim problemów.
Gradacja papieru powinna zależeć również od rodzaju powiększalnika (kondensor vs dyfuzor):CHoSSeN OnE pisze:Po dłuższym namyśle zostanę chiba przy W14, ale do gradacji jeszcze się nie namyśliłem na 100%. Może mnie olśni we śnie

Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez slawoj, łącznie zmieniany 5 razy.
-
- -#
- Posty: 82
- Rejestracja: 18 sie 2007, 08:53
- Lokalizacja: Wastelands (Rzeszów)
O! O tym zapomniałem. Mam kondensor.
Eh, biore specjalną, bo jeśli mi wyjdzie znowu tak jak mój pierwszy Tri-X (a chyba dość kontrestowy wyjszedł) to będzie dobrze, a jak wyjdzie średnio kontrastowo, to też niby będzie, patrząc na tabelkę.
Dzięki Slawoj!
A co do MG, to nie mam filtrów ani głowicy (:
Eh, biore specjalną, bo jeśli mi wyjdzie znowu tak jak mój pierwszy Tri-X (a chyba dość kontrestowy wyjszedł) to będzie dobrze, a jak wyjdzie średnio kontrastowo, to też niby będzie, patrząc na tabelkę.
Dzięki Slawoj!
A co do MG, to nie mam filtrów ani głowicy (:
Ostatnio zmieniony 21 cze 2011, 10:05 przez CHoSSeN OnE, łącznie zmieniany 1 raz.
Inną możliwością jest Rollei Pan25, który jest również ukarany grzywną drobnoziarnisty powolny film prędkości.
- Minolciarz1979
- -#
- Posty: 548
- Rejestracja: 16 lis 2009, 11:08
- Lokalizacja: Legnica
Microdol-X
Ja mam, używam z Neopanem 400 i dla mnie to absolutny nr 1 wśród wywojek drobnoziarnistych. Otóż Neopan 400 moczony w stocku Microdola-X (mały obrazek) przy powiększeniach 18x24 nie ma kompletnie ziarna, ostrzenie na ziarno lupą x7 jest trudne z uwagi na mikroskopijne ziarno. Dodatkowo wyszła inna zaleta tej kombinacji - kalibracja Neopana 400 w stocku Microdola wykazała, że rzeczywista czułość to 640, należy więc świecić na EI=640. Niestety Microdol-X nie jest już produkowanyMaciej pisze:A ja z kolei zapytam się o Microdol-X. Miał ktoś z nim styczność?
