Powiększalniki zmiennokontrastowe a kolorowe

Powiększalniki, zegary, kuwety, oświetlenie w Waszej ciemni

Moderatorzy: rbit9n, Jerzy, zladygin, Michał Kowalski

dadan_mafak
-#
Posty: 823
Rejestracja: 09 lut 2009, 15:31
Lokalizacja: Międzyrzecz
Kontakt:

Post autor: dadan_mafak »

jesli do fotografii czarno-bialej to ze zmiennokontrastowa. masz wtedy pelny zakres kontrastu, nie uzyskasz go na kazdej kolorowej glowicy. wyslalem Ci maila na temat powiekszalnikow.
AJK
-#
Posty: 197
Rejestracja: 18 sty 2009, 14:59
Lokalizacja: Wschodnia Fryzja

Post autor: AJK »

To po kolei:
De Vere na pewno produkowal powiekszalniki analogowe. Sam mialem krotko jeden, ale poniewaz byl niekompletny przesiadlem sie na LPL'a. Do niego mam wklad MG i kolorowy. Do czarno-bialych uzywam MG, do zdjec kolorowych kolorowego. Niektorzy uwazaja, ze wklad kolorowy jest lepszy do czarno-bialych, ale sam nie sprawdzilem. Zaczalem od MG i nie widze powodu, dla ktorego musialbym znowu kalibrowac uzywane przeze mnie papiery.
Co do Beseler, to moj przyjaciel mial 45MXT. W pelni profesjonalna zabawka. Dla mnie LPL jest korzystniejszy bo nadal produkowany i mozna do niego w Niemczech (dystrybutorem jest JOBO) prawie wszystko dokupic.
Pozdrowienia znad Morza Polnocnego

Andrzej
djko
-#
Posty: 40
Rejestracja: 17 maja 2009, 14:28
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: djko »

jakoś mi tak DE Vere mi nie za bardzo się podoba, a Beselery są produkowane nadal i można kupić wszystkie części do nich, tylko nic o nich nie słyszałem;]
Awatar użytkownika
slawoj
-#
Posty: 1313
Rejestracja: 30 wrz 2007, 19:53
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: slawoj »

Do DURSTA M70 można dokupić cyfrowy moduł "Micro" montowany na głowicy kolorowej i wtedy masz komputerowe sterowanie wszystkimi parametrami pracy powiększalnika (łącznie z uwzględnieniem zużycia żarówki halogenowej).
Możesz zaprogramować parametry pracy dla 99 rodzajów papierów i 99 rodzajów negatywów.
djko
-#
Posty: 40
Rejestracja: 17 maja 2009, 14:28
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: djko »

a jak teraz wygląda sprawa z wywoływaniem papierów kolorowych, itp? gdzie można kupić papiery, gdzie chemie itp?
Do DURSTA M70 można dokupić cyfrowy moduł "Micro" montowany na głowicy kolorowej i wtedy masz komputerowe sterowanie wszystkimi parametrami pracy powiększalnika (łącznie z uwzględnieniem zużycia żarówki halogenowej).
Możesz zaprogramować parametry pracy dla 99 rodzajów papierów i 99 rodzajów negatywów.
Ja raczej wolałbym kupić nowy powiększalnik, a Durst przecież już nie produkuje, a poza tym gdzie można kupić takie Dursty? A słyszał ktoś coś o tym Beselerze?
AJK
-#
Posty: 197
Rejestracja: 18 sty 2009, 14:59
Lokalizacja: Wschodnia Fryzja

Post autor: AJK »

Cos mi chodzi po glowie, ze na zdjeciu z ciemni kolegi z forum o nick'u troniu widzialem Beseler'a.
Pozdrowienia znad Morza Polnocnego

Andrzej
djko
-#
Posty: 40
Rejestracja: 17 maja 2009, 14:28
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: djko »

A które Dursty są dobre?;]
dadan_mafak
-#
Posty: 823
Rejestracja: 09 lut 2009, 15:31
Lokalizacja: Międzyrzecz
Kontakt:

Post autor: dadan_mafak »

maly obrazek i sredni format - M605, M70, Laborator 900
4x5 - Laborator 1200
>4x5 Laborator 138 i 184

pewnie jeszcze jakies, wymienilem te z ktorymi mam doswiadczenia
do dwoch ostatnich nie kupisz glowic o zmiennym kontrascie, jedynie kolorowe, kondensorowe lub z zimnym swiatlem bez mozliwosci regulacji kontrastu
do M605 i M70 zalozysz Vario od M70 o ile uda ci sie ja upolowac
do L900 i L1200 sa glowice MGD Ilforda, do L900 ciezko trafic i nie pasuje od 1200
djko
-#
Posty: 40
Rejestracja: 17 maja 2009, 14:28
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: djko »

a mam pytanie, co to jest głowica z zimnym światłem? czym się różni w czasie wywoływania od normalnego światła?;]
Awatar użytkownika
Jerzy
-# jr admin
Posty: 1370
Rejestracja: 26 lut 2007, 20:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Jerzy »

Przepraszam djko, ale nie wytrzymam: pamiętacie jak Maciej szukał średniego formatu? :)
A może zacznij od zwykłego, prostego Opemusa 6 i zobacz, czy ta zabawa w ogóle Ci odpowiada? Potem dobierzesz sobie to, co naprawdę będzie Ci potrzebne...

Pozdrawiam!
I'm Winston Wolf. I solve problems.

http://foto.ujerzego.pl
Awatar użytkownika
slawoj
-#
Posty: 1313
Rejestracja: 30 wrz 2007, 19:53
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: slawoj »

Znalazłem jeszcze jedną różnicę pomiędzy głowicami zmiennokontrastowymi a kolorowymi.
Otóż zmiennokontrastowe mają mniejszy zakres gradacji: od Nr 0 do Nr 5 (Durst Vario),
natomiast na głowicy kolorowej można ustawić zakres: od Nr 00 do Nr 5 (Durst Color) - czyli o jeden stopień więcej.
dadan_mafak
-#
Posty: 823
Rejestracja: 09 lut 2009, 15:31
Lokalizacja: Międzyrzecz
Kontakt:

Post autor: dadan_mafak »

jest dokladnie odwrotnie :)
to kolorowe maja mniejszy zakres gradacji, dokladnie chodzi o to, ze tak naprawde nie dochodza do pelnej "piatki"
a 00 nie jest gradajca ponizej zero, nie pamietam juz dokladnie ale sluzy ona tylko odfiltrowaniu pewnego zakresu swiatla
dadan_mafak
-#
Posty: 823
Rejestracja: 09 lut 2009, 15:31
Lokalizacja: Międzyrzecz
Kontakt:

Post autor: dadan_mafak »

tak, tylko, ze to juz nic nie zmienia, na 0 jest koniec "skali" papieru. jutro moze znajde do czego jest 00, jestem pewien, ze nie do kontrastu
Awatar użytkownika
slawoj
-#
Posty: 1313
Rejestracja: 30 wrz 2007, 19:53
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: slawoj »

dadan_mafak pisze:tak naprawde nie dochodza do pelnej "piatki"
dotyczy to tylko niektórych głowic.

Na Vario masz ustawienia pokrętłem: 0-0.5-1-1.5-...-5,
na Color(max.170) masz dla 00 = Y150 (czyli jeszcze 20 działek zapasu), a dla 0 = Y90.
dadan_mafak
-#
Posty: 823
Rejestracja: 09 lut 2009, 15:31
Lokalizacja: Międzyrzecz
Kontakt:

Post autor: dadan_mafak »

j/w :)
ODPOWIEDZ