...a czy będziesz robił powiększenia optyczne ? Dla mnie bardziej czytelny i wartościowy byłby Twój subiektywny opis słowny.kal800 pisze:jak wyskanuje, to się pochwale :)
Neopan 100 acros - w czym wołać?
Moderatorzy: rbit9n, Jerzy, zladygin, Michał Kowalski
Kiedyś tak. Zabieram się do tematu - powróciłem jakiś czas temu do tradycyjnej ale pół na pół - "output" pozostawiłem cyfrowy. Ale okazało się, że to trochę o kant d**y rozbić - ze skanowaniem zabawa, tak samo obróbka, a drukowania nigdy nie dałem rady ujarzmić. Więc wracam na z góry upatrzone pozycje :). Z B&W sobie poradzę bez problemu, nie wiem tylko jak z kolorem - swojego czasu była fajna technologia odbitek z diapozytywów, która dawała spektakularne efekty, ale nie wiem czy w dzisiejszych czasach jeszcze osiągalna - zabijcie mnie, ale nazwy nie spamiętałem...ostrygad pisze:...a czy będziesz robił powiększenia optyczne ? Dla mnie bardziej czytelny i wartościowy byłby Twój subiektywny opis słowny.kal800 pisze:jak wyskanuje, to się pochwale :)
Odbitka to nie powiększenie. Jeżeli coś odbijamy, to musi być 1:1.Miburo pisze:Masz na mysli odbitki na papierze?
Powiększenie może być optyczne - powiększalnik, lub jak kto chce może sobie zrobić powiększenie cyfrowe. Negatyw - skan - wydruk. Bez negatywu, też bym nazwał to raczej powiększeniem, bo matryca, raczej jest mała, a wydruk duży - więc powiększenie.
Jak 50 lat temu ktoś szedł do fotografa z "kliszą" 6x9 i prosił o odbitki, to dostawał stykówki 1:1.
M7 + 4,5/50 + 4/80 + 4,5/150
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
Acrosa też ubili, ale pojedynczo - w propakach cały czas jest.zousan pisze:proszę, nie stresuj mnieostrygad pisze:...czy Acros 100 w wersji 120 jest nadal w produkcji czy to co w sklepach to już resztki magazynowe ?aż sprawdziłem. nadal jest dostępny w formatach aż od 8x10. to Neopana 400 a wcześniej 1600 ubili.
K
...gdzież bym śmiał :) Smaczki mnie łapią jak czytam, a ,że nigdy nic z nim nie miałem do czynienia, to tym bardziej. A pytam, bo jak już się za to zabierać , to by skalibrować. A nie chce mi się zabierać za kalibrację materiału który za chwil parę zniknie lub będzie kosztował 2x tyle co FP4.zousan pisze:proszę, nie stresuj mnie
A propos, ceny importowe tego filmu są dziwnie wysokie. Na japońskim Amazonie jest to prawie najtańszy film w ogóle - kosztuje tyle co Fujicolor 100. Po ostatnich podwyżkach cen Propack 120 to 2000 JPY czyli jakeiś 68PLN po obecnym wysokim kursieostrygad pisze:...gdzież bym śmiał :) Smaczki mnie łapią jak czytam, a ,że nigdy nic z nim nie miałem do czynienia, to tym bardziej. A pytam, bo jak już się za to zabierać , to by skalibrować. A nie chce mi się zabierać za kalibrację materiału który za chwil parę zniknie lub będzie kosztował 2x tyle co FP4.zousan pisze:proszę, nie stresuj mnie

Acros 100 + Rodinal 1+49 w 17°C:

Monster II by JaZ, on Flickr
Edit:
Acros w Rodinalu w dużej rozdzielczości:
https://www.flickr.com/photos/jaz99/24469533716/sizes/l

Monster II by JaZ, on Flickr
Edit:
Acros w Rodinalu w dużej rozdzielczości:
https://www.flickr.com/photos/jaz99/24469533716/sizes/l
Ostatnio zmieniony 20 sty 2016, 09:14 przez JaZ99, łącznie zmieniany 1 raz.
Wywołaj sobie film: https://sites.google.com/site/negfix8pl/film
Dołożę swoje trzy grosze do dyskusji. Wywołałem Acrossa w D76 w stocku. Nie mam jakiegoś większego doświadczenia, ale to mój najlepiej wywołany negatyw. porównywałem to ze starymi negatywami z dawnych lat. Różnica jest porażająca. Powiększenia robione Krokusem 35 niestety mnie nie zadowalają ale mam już Magnifaxa 4 i tylko czekam na dogodny moment aby to poprawić.