ORWO CHROM UK17 i UT18
Moderatorzy: rbit9n, zladygin, Michał Kowalski, Jerzy
ORWO CHROM UK17 i UT18
Powitał,
Wpadło mi kilka rolek takiego materiału w ręce i zanim włożę to do aparatu chciałbym mieć pomysł jak to później wywołać... Ktoś coś konkretnego podpowie?
pozdrawiam
Andrzej
Wpadło mi kilka rolek takiego materiału w ręce i zanim włożę to do aparatu chciałbym mieć pomysł jak to później wywołać... Ktoś coś konkretnego podpowie?
pozdrawiam
Andrzej
na krętej drodze ku chwale i sławie...
- technik219
- -#
- Posty: 3353
- Rejestracja: 13 lut 2011, 20:15
- Lokalizacja: ze wsi
Naświetl o stopień niżej i zrób cross'a w C-41. Po prostu daj do wywołania w pierwszym lepszym labie. Podejrzewam, że nie będą chcieli przyjąć to będzie trzeba przełożyć materiał do innej kasetki żeby uśpić ich czujność (rzekomo psuje się od nich chemia).
"O stopień niżej" znaczy naświetl jakby miały 25 ASA.
"O stopień niżej" znaczy naświetl jakby miały 25 ASA.
Lux mea lex
- technik219
- -#
- Posty: 3353
- Rejestracja: 13 lut 2011, 20:15
- Lokalizacja: ze wsi
Pierdoły opowiadają. Jedyne czego nie można oddać do labu to filmów Vision. Kinemtograficzne kolory. Bo one rzeczywiście mogą zafajdać chemie. Pomijam oczywiście fakt, że kinematograficzne wymagają trochę innego procesu, to nie jest C-41
M7 + 4,5/50 + 4/80 + 4,5/150
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
- technik219
- -#
- Posty: 3353
- Rejestracja: 13 lut 2011, 20:15
- Lokalizacja: ze wsi
zdaje sobie sprawę że gwarancji nikt nie da na 30 letni materiał.. potwierdzam tylko że jest "szansa" na to że coś sie pokaże na rolce.. ewentualnie że ktoś robił taki eksperyment... :)J.A. pisze:Szklaną kulę zarąbali.Alien_76 pisze:ale rozumiem że wykonanie crossu w C-41 wywoła mi obrazek?To była propozycja co można z tym sensownego zrobić. Gwarancji, że się coś pokaże nikt Ci nie da.
na krętej drodze ku chwale i sławie...
Ależ oczywiście, że ktoś robił. Na Korexie co jakiś czas jest taki wątek archeo. Ale to nic nie znaczy. Jednym coś wyjdzie innym nic nie wyjdzie. A przyczyn może być wiele. Jedną z najważniejszych jest jak film był przechowywany. Jeden w stałej niskiej temperaturze w suchym miejscu. Inny narażony na zmiany temperatury, ale powiedzmy w zakresie niskich. Jeszcze inny leżał na strychu.
M7 + 4,5/50 + 4/80 + 4,5/150
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
Ostatnio wołałem UT18 w C-41 i efekty delikatnie mówiąc nie były zachwycające;p Obraz się wywołał - i to tyle jeśli chodzi o sukcesy. Wszystko ma różowy zafarb i są drobne dziurki w emulsji. I nie - szlag mi nie trafił chemii, dalej wołam w tych samych roztworach kolor i jest ok;)
F100 + C33 + 45D + AF10 Super
- technik219
- -#
- Posty: 3353
- Rejestracja: 13 lut 2011, 20:15
- Lokalizacja: ze wsi
Panie i Panowie, rzecz w tym, że jakiekolwiek zastrzeżenia co do "jakości" obróbki i uzyskanego efektu można mieć tylko wtedy, gdy dysponujemy materiałem w pełni sprawnym. Czyli w okresie gwarancyjnym, dobrze przechowywanym, spełniającym wszystkie parametry. Co za sens wybrzydzać, gdy materiał ma nie mniej niż 25 lat, gdy nie wiadomo jak był przechowywany, gdy nie da nam właściwych wyników nawet po obróbce w przepisanej chemii? Coś się ukazało? No i dobrze, wystarczy.
Lux mea lex
Orwo mać!
Lab do którego zwykłem chadzać otwarcie przyznaje się do tego, że wywołuje te materiały w chemii do C-41. Obniżają po prostu temperaturę procesu. Nic nie trzeba przewijać, kombinować.
Jak to wychodzi? Nie wiem, bo Orwulce robię w dedykowanych do nich procesach - Orwocolor 5166 i 9165.
W chemii do C-41 oczywiśćie da się wywołać Orwocolory. W E-6 również da się to wymoczyć, co zresztą z bardzo przyzwoitym skutkiem uskuteczniał Grzegorz vel Weesee. Musiałbyś do niego uderzyć, chociaż radziłbym też rzucić okiem na ten artykuł:
https://photoroobit.wordpress.com/2012/ ... r-in-c-41/
Wszystko zależy od tego, jaki efekt chcesz uzyskać ;) Jak ma być na glanc i full odskul, to tylko w oryginalnych (świeżych!!!) specyfikach. Przy odrobinie szczęścia się uda jeżeli film nie jest kopnięty z powodu wieloletniego, złego magazynowania.
Lab do którego zwykłem chadzać otwarcie przyznaje się do tego, że wywołuje te materiały w chemii do C-41. Obniżają po prostu temperaturę procesu. Nic nie trzeba przewijać, kombinować.
Jak to wychodzi? Nie wiem, bo Orwulce robię w dedykowanych do nich procesach - Orwocolor 5166 i 9165.
W chemii do C-41 oczywiśćie da się wywołać Orwocolory. W E-6 również da się to wymoczyć, co zresztą z bardzo przyzwoitym skutkiem uskuteczniał Grzegorz vel Weesee. Musiałbyś do niego uderzyć, chociaż radziłbym też rzucić okiem na ten artykuł:
https://photoroobit.wordpress.com/2012/ ... r-in-c-41/
Wszystko zależy od tego, jaki efekt chcesz uzyskać ;) Jak ma być na glanc i full odskul, to tylko w oryginalnych (świeżych!!!) specyfikach. Przy odrobinie szczęścia się uda jeżeli film nie jest kopnięty z powodu wieloletniego, złego magazynowania.
A niech mnie TSS pokąsa!