Kodak Ektachrome E100D vs E100G, czym to się do diabła różni

Ciemnia fotograficzna - Wszystko o procesie wywoływania negatywów czarno-białych

Moderatorzy: rbit9n, Jerzy, zladygin, Michał Kowalski

Awatar użytkownika
Doctor Who
-#
Posty: 27
Rejestracja: 12 wrz 2014, 08:58
Lokalizacja: Kraków

Kodak Ektachrome E100D vs E100G, czym to się do diabła różni

Post autor: Doctor Who »

Mam w posiadaniu nawijaną ze szpuli roleczkę Ektachrome'a 100D. Problem jest taki: jest to taśma filmowa a nie film przeznaczony typowo na slajdy jak E100G. Czytałem tu i ówdzie straszne rzeczy dotyczące wywoływania filmowych negatywów, że nie da się ich wołać normalnie i tak dalej, bo są jeszcze dodatkowe warstwy do zmycia z kliszy. Co do reversali nie znalazłem ani słowa.

Czy ktoś miał do czynienia z podobnym problemem przy tym, albo innym przepakowanym ze szpuli do kamery slajdzie?
"Ten kretyn znowu poleciał gdzieś swoją niebieską budką i ściągnął jakiś szajs, by się nas głupio pytać." ~typowy użytkownik korexu
Awatar użytkownika
rbit9n
-# jr admin
Posty: 5622
Rejestracja: 07 mar 2007, 21:18
Lokalizacja: Rajsze
Kontakt:

Post autor: rbit9n »

miałem od kol. radekone kilka kasetek. wołałem ręcznie w tetenalu colortec e-6, problemów nie stwierdziłem.
"Cítíte to? Cítíte to? Fenidon, synku. Nic jinýho na světě takhle nevoní. Zbožňuju vůni fenidonu po ránu."
Podplukovník William "Bill" Kilgore


zemsta toxycznego fotomutanta flickr
JaZ99
-#
Posty: 858
Rejestracja: 02 gru 2008, 15:57
Lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

Post autor: JaZ99 »

E100D jest slajdem. Opis techniczny masz tutaj: http://motion.kodak.com/motion/uploadedFiles/TI2496.pdf

Nigdzie nie słyszałem o tym, aby slajdy kinematograficzne miały jakieś dodatkowe warstwy do usunięcia.
Awatar użytkownika
Doctor Who
-#
Posty: 27
Rejestracja: 12 wrz 2014, 08:58
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Doctor Who »

rbit9n pisze:miałem od kol. radekone kilka kasetek. wołałem ręcznie w tetenalu colortec e-6, problemów nie stwierdziłem.
Hmmm... gdzie indziej z kolei czytałem że E zostawiają po sobie różowy syf na sprzęcie, ale skoro tak mówisz to zaufam.
"Ten kretyn znowu poleciał gdzieś swoją niebieską budką i ściągnął jakiś szajs, by się nas głupio pytać." ~typowy użytkownik korexu
wesu
-#
Posty: 62
Rejestracja: 20 maja 2013, 11:28
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: wesu »

Pomyliłeś z negatywem kolorowym kinematograficznym, w którym to należy usunąć tkz. rem-jet czyli warstwę przeciwodblaskową.
Awatar użytkownika
rbit9n
-# jr admin
Posty: 5622
Rejestracja: 07 mar 2007, 21:18
Lokalizacja: Rajsze
Kontakt:

Post autor: rbit9n »

Doctor Who pisze: Hmmm... gdzie indziej z kolei czytałem że E zostawiają po sobie różowy syf na sprzęcie, ale skoro tak mówisz to zaufam.
tak samo mi mówił Radek, ale ani podczas wstępnego namaczania, ani podczas wołania, nigdzie nie zauważyłem tej różowości.

kilka przykładów:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
"Cítíte to? Cítíte to? Fenidon, synku. Nic jinýho na světě takhle nevoní. Zbožňuju vůni fenidonu po ránu."
Podplukovník William "Bill" Kilgore


zemsta toxycznego fotomutanta flickr
radekone
-#
Posty: 343
Rejestracja: 10 gru 2009, 11:51
Lokalizacja: Edingrad
Kontakt:

Post autor: radekone »

Cytat z drugiej strony opisu technicznego: KODAK EKTACHROME 100D Color Reversal Film 5285 / 7285 contains special sensitizing and filter dyes that improve color reproduction. Because these dyes are designed to rinse out of the film during processing, they will change the color of the first developer, the reversal bath, the final wash, and the final rinse. This solution discoloration is only cosmetic. It will not affect sensitometry or the quality of any Process E-6 film or control material. However, the solutions will cause splicing tape and processing equipment (rollers, racks, etc.) to have a pinkish color. The pink dye residue can easily be washed off processing equipment by following normal maintenance procedures.

To jest akurat film do standardowego procesu E-6. Te straszne rzeczy, o których czytałeś odnoszą się np. do procesu ECN-2 i tam trzeba między innymi spłukiwać rem-jet. Całe rolki (lub skrawki) do ECN-2 można całkiem tanio kupić (5213, czyli Kodak Vision3) i dopiero wtedy można uzyskać coś na miarę cine-look (5285 na pewno ci tego nie da). Przymierzałem się, ale jednak nie chciało mi się w to bawić, choć chyba nie jest to specjalnie skomplikowane dla obeznanych z E-6.

Gość, który mi to wołał twierdzi, że jest to ta sama emulcja co E100VS, a różnice to nadruk na filmie i perforacja (w przypadku aparatów 35mm nie ma to znaczenia, chodzi o kształt dziury o ile pamiętam).
"Panie, ja to jak kiedyś zdjęcie zrobiłem to klisza pękła, i ch*j!"
ODPOWIEDZ