Odbitki z cyfry - lab godny polecenia
Moderatorzy: rbit9n, Jerzy, zladygin, Michał Kowalski
- Minolciarz1979
- -#
- Posty: 548
- Rejestracja: 16 lis 2009, 11:08
- Lokalizacja: Legnica
Odbitki z cyfry - lab godny polecenia
Witam. Potrzebuję zrobić odbitki z cyfry. Zależy mi na bardzo porządnej jakości - jaki lab polecacie? Zależy mi na labie, który przyjmuje zlecenia wysyłkowo (to dla mnie priorytet - w Legnicy nie ma porządnego labu) i nie obawia sie formatu Tiff (niektóre laby niestety mają problem z Tiff'em choc nie wiem dlaczego).
A jeśli mają to być jednak odbitki z labu, to mogę polecić www.fotonet.tychy.pl. Spełniają wszystkie kryteria. Ale przy trudniejszych pracach, warto zadzwonić zanim się coś do nich wyśle.
M7 + 4,5/50 + 4/80 + 4,5/150
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
- Minolciarz1979
- -#
- Posty: 548
- Rejestracja: 16 lis 2009, 11:08
- Lokalizacja: Legnica
Panowie, dzieki uprzejmości zakładu fotosilesia.pl właśnie odebrałem test jakości ich odbitek. Jako testowe dostałem odbitki z labu (300 dpi) i plotera (1440 dpi). Powiem tak - gdybym dostał odbitki tylko z labu, to bym powiedział, że są bardzo dobre. Ale, że dostałem też z plotera, to powiem, że z labu są dobre, ale z plotera są rewelacyjne - kolosalna róznica w kolorystyce i odbiorze zdjęcia (do testów wysyłałem plik Tiff w przestrzeni barwnej Adobe i z plotera mam w Adobe, podczas gdy z labu w sRGB). Odbitki z plotera spełniły w 100% moje oczekiwania, z labu w 90% (niestety jest przepaść pomiędzy sRGB a Adobe - ale wszystkie laby świata walą tylko w sRGB). Teraz trochę danych:
wysyłałem zdjęcia surowe (tylko konwersja RAW (Adobe) - Tiff (Adobe)), 3000x2000 pix (6 MPix) z Minolty D7D. Formatem docelowym był format 20x30 cm. Zastrzegłem sobie, aby zdjęcia były bez żadnej korekty - test mojego pomiaru ekspozycji.
Aha, Wielki plus dla zakładu za wyczerpujące odpowiedzi na 1000 dziwacznych pytań z mojej strony...
wysyłałem zdjęcia surowe (tylko konwersja RAW (Adobe) - Tiff (Adobe)), 3000x2000 pix (6 MPix) z Minolty D7D. Formatem docelowym był format 20x30 cm. Zastrzegłem sobie, aby zdjęcia były bez żadnej korekty - test mojego pomiaru ekspozycji.
Aha, Wielki plus dla zakładu za wyczerpujące odpowiedzi na 1000 dziwacznych pytań z mojej strony...

A co to za dziwna teoria? Większość labów potrafi pracować w innej przestrzenie barwnej i pewnie ten w fotosilesia także. Bardzo możliwe, że też puścili z Adobe.Minolciarz1979 pisze:Odbitki z plotera spełniły w 100% moje oczekiwania, z labu w 90% (niestety jest przepaść pomiędzy sRGB a Adobe - ale wszystkie laby świata walą tylko w sRGB).
Problem leży gdzie indziej.
W papierze i barwnikach, a nie w maszynie. Papier foto i proces RA-4 po prostu nie wytrzymuje konkurencji z porządnym drukiem pigmentowym.
M7 + 4,5/50 + 4/80 + 4,5/150
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
- Minolciarz1979
- -#
- Posty: 548
- Rejestracja: 16 lis 2009, 11:08
- Lokalizacja: Legnica
A taka dziwna teoria, że odbitka w sRGB ma tyle wspólnego z rzeczywistością co prezes pewnej partii z kobietami...
Odbitka w Adobe jest dokładnie taka, jak zapamiętałem obraz na żywo. sRGB nawet nie wchodzi w grę przy porównywaniu. I wisi mi to, gdzie leży problem - dla mnie liczy się efekt końcowy, a ten z plotera zjada ten z labu na śniadanie.
EOT.

Odbitka w Adobe jest dokładnie taka, jak zapamiętałem obraz na żywo. sRGB nawet nie wchodzi w grę przy porównywaniu. I wisi mi to, gdzie leży problem - dla mnie liczy się efekt końcowy, a ten z plotera zjada ten z labu na śniadanie.
EOT.
Coś takiego nie istnieje. Odbitka jest w profilu takim jaki wyjdzie z profilowania: Maszyny-papieru-chemii.Minolciarz1979 pisze:A taka dziwna teoria, że odbitka w sRGB
Zdaje Ci się, że zapamiętałeś.Minolciarz1979 pisze:Odbitka w Adobe jest dokładnie taka, jak zapamiętałem obraz na żywo.
Nie możesz zrozumieć, że nie widziałeś sRGB, ani Adobe RGB? Widziałeś profil maszy-papieru-chemii, albo profil maszyny-papieru-pigmentu.Minolciarz1979 pisze:sRGB nawet nie wchodzi w grę przy porównywaniu.
I z ignorancji będziesz pisał, że lab to sRGB, a ploter to Adobe RGB.Minolciarz1979 pisze:I wisi mi to, gdzie leży problem
M7 + 4,5/50 + 4/80 + 4,5/150
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
- Minolciarz1979
- -#
- Posty: 548
- Rejestracja: 16 lis 2009, 11:08
- Lokalizacja: Legnica
- Minolciarz1979
- -#
- Posty: 548
- Rejestracja: 16 lis 2009, 11:08
- Lokalizacja: Legnica
Przy pierwszy to dziwne że jest różnica, przy drugim przy konwersji z sRGB mogło stracić subtelności w zieleniach choć nie są aż tak nasycone. Stawiam na to że to naświetlanie w labie nie wyrabia. Kiedyś robiłem test i wysłałem tabelkę z kolorami na Fuji Frontier i też odjechała z nasyconymi kolorami. Już wtedy wydruki wygrywały a to dawno temu było.
Nic całkiem B&W u nich nie robiłeś? Dobrze by było mieć jakąś alternatywę dla odbitek z ciemni.
Nic całkiem B&W u nich nie robiłeś? Dobrze by było mieć jakąś alternatywę dla odbitek z ciemni.
- Minolciarz1979
- -#
- Posty: 548
- Rejestracja: 16 lis 2009, 11:08
- Lokalizacja: Legnica
-
- -#
- Posty: 25
- Rejestracja: 11 mar 2013, 22:04
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Cześć odbitki bw drukujemy na epsonie 9900 tylko tuszami bw, bez domieszki pozostałych tuszy, wiec nie mają zafarbu,na papierach między innymi hahnemuhle nasze wydruku są do pooglądania w kilku galeriach na Śląsku, między innymi z Katowickim Zpafie, Lab też sobie radzi z bw, aczkolwiek jak to lab gorzej , ale może, nie drastycznie gorzej
o różnicy między Adobe a sRGB i dlaczego lab tak a ploter tak nie mam czasu się rozpisywać, jest tego trochę w necie, można znaleźć kompendium przygotowane, przez Marcina Kałuże, polecam z całego serca, jak chcecie wyjść z ciemni, to o zarządzenie barwą warto mieć pojęcie, wtedy nie będę musiał czytać bzdur, że jakiś lab komuś coś spieprzył, życzę przyjemności z fotografowania, zapraszam do naszego Labu, chętnie podejmiemy się wszelkich wyzwań
pozdr
Grzegorz
o różnicy między Adobe a sRGB i dlaczego lab tak a ploter tak nie mam czasu się rozpisywać, jest tego trochę w necie, można znaleźć kompendium przygotowane, przez Marcina Kałuże, polecam z całego serca, jak chcecie wyjść z ciemni, to o zarządzenie barwą warto mieć pojęcie, wtedy nie będę musiał czytać bzdur, że jakiś lab komuś coś spieprzył, życzę przyjemności z fotografowania, zapraszam do naszego Labu, chętnie podejmiemy się wszelkich wyzwań
pozdr
Grzegorz