[autochrome/technicolor] szukam filtrów RGB
Moderatorzy: rbit9n, Jerzy, zladygin, Michał Kowalski
-
- -#
- Posty: 198
- Rejestracja: 13 gru 2011, 11:23
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
No ale czy projekcja a złożenie razem kolorowych warstw to nie to samo?[/quote]
Nie jak zrobisz projekcje z 3 rzutników - to wyjdzie
Jak złożysz w jeden slajd z filtrami to wogóle światłą nie będzie wyjdzie cień
(Bo charakterystyki nieprzepuszczalnosci dodadza się i zdejmą całe światło widzialne, zostanie tylko podczerwień)
Nie jak zrobisz projekcje z 3 rzutników - to wyjdzie
Jak złożysz w jeden slajd z filtrami to wogóle światłą nie będzie wyjdzie cień
(Bo charakterystyki nieprzepuszczalnosci dodadza się i zdejmą całe światło widzialne, zostanie tylko podczerwień)
Wpadłem na inny pomysł, po tym, jak bardzo ładnie udało mi się zatonować kliszę na cyjan w tonerze do papierów: gdyby tak sporządzić dodatkowo toner żółty (żelazicyjanek potasu, azotan ołowiu, dwuchromian potasu - muszę dokupić tylko drugie) i albo kupić toner sepiowy albo sporządzić toner wiśniowy, zmierzyć po zatonowaniu jakie spektrum mają te tonery na kliszy i dobrać filtry o przeciwnych kolorach?
A właśnie wymyśliłeś Kodachrome :)
Tylko musisz pamiętać, że chodzi o przekształcenie obrazu srebrowego w tonowany, a nie o zabarwienie podłoża - inaczej mówiąc, musisz uzyskać skalę od przezroczystego do błękitnego (żółtego, purpurowego), a nie od błękitnego (itd) do czarnego.
Tylko musisz pamiętać, że chodzi o przekształcenie obrazu srebrowego w tonowany, a nie o zabarwienie podłoża - inaczej mówiąc, musisz uzyskać skalę od przezroczystego do błękitnego (żółtego, purpurowego), a nie od błękitnego (itd) do czarnego.
|| Cezary Żemis <cezary.zemis@gmail.com>
|| http://cezaryzemis.name/
|| ph. +48 794 337 097 | +420 605 560 885
|| http://cezaryzemis.name/
|| ph. +48 794 337 097 | +420 605 560 885
Już wiem, że musi być od przezroczystego do błękitnego, na testowym pasku jest od koloru podłoża do ciemnoniebieskiego, ten toner wymienia srebro na barwnik, także jest ok. Tylko się boję tego, że po pierwsze takie tonowanie nie jest idealnie równomierne, po drugie, każda z warstw będzie miała inną gęstość tego barwnika w zależności od tonera, a nie filtru przez który się fotografuje
Raczej należy to skompensować podczas wywoływania, czas naświetlania wszystkich trzech warstw musi być taki sam.
Do tego należy tak dobrać wywoływacz/wywoływacze, aby uzyskane krzywe charakterystyczne były liniowe, jeśli naprawdę zależy Ci na dobrych kolorach.
Skoro to projekt artystyczny, to czy nie prościej zastosować film kolorowy?
Do tego należy tak dobrać wywoływacz/wywoływacze, aby uzyskane krzywe charakterystyczne były liniowe, jeśli naprawdę zależy Ci na dobrych kolorach.
Skoro to projekt artystyczny, to czy nie prościej zastosować film kolorowy?
Wywołaj sobie film: https://sites.google.com/site/negfix8pl/film
No i własnie to może spowodować rozjechanie się krzywych. Bo jedna będzie bardziej, a druga mniej kontrastowa.JaZ99 pisze:Raczej należy to skompensować podczas wywoływania,
Tu wszystko trzeba dobrać nazwijmy to "optymalnie". Tylko po co sie bawić w to wszystko, skoro ma to być coś innego niż zdjęcie na materiale barwnym.
No chyba, że o to chodzi w całej imprezie by zrobić maksymalnie dobrze inną techniką.
No tak, ale to się po prostu nie uda kompensując wywołaniem. Zawsze można trochę wielkościa dziurki pomanewrować. 1/2 EV powinno się dać uzyskać bez specjalnego wpływu na jakość.JaZ99 pisze:czas naświetlania wszystkich trzech warstw musi być taki sam.
Na marginesie. Obliczając dziurkę trzeba uwzględnić jaką falę rejestrujemy.
M7 + 4,5/50 + 4/80 + 4,5/150
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
Dlaczego? Każdą składową można wywołać osobno, nawet w innym wywoływaczu, ba, można przecież każdą składową zarejestrować na innym filmie. Pole do zabawy jest olbrzymie. To jest fajny pomysł na projekt "naukowy" i matematyczny (zabawy z algebrą i macierzami podczas przeliczania przestrzeni kolorów, jeśli mówimy o cyfryzacji). Ale artystyczny? Jakoś tak średnio to widzę....J.A. pisze:No tak, ale to się po prostu nie uda kompensując wywołaniem.
Wywołaj sobie film: https://sites.google.com/site/negfix8pl/film
-
- -#
- Posty: 198
- Rejestracja: 13 gru 2011, 11:23
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Może zaiteresuj się wcześniejszą wersją Technicoloru gdzie składowymi były cyjan i magneta (Technicolor proces nr I, Two striped dye transfer), przykładowy film w tech technice to The Toll of the Sea (1922) . To już daje bardzo specyficzny wygląd.
Kiedyś bawiłem się w naśladownictwie tego procesu przez cyfrowe rozkładanie na wyciągi i ponownym składaniu wyszło coś takiego:
http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 7601_n.jpg
Kiedyś bawiłem się w naśladownictwie tego procesu przez cyfrowe rozkładanie na wyciągi i ponownym składaniu wyszło coś takiego:
http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 7601_n.jpg
Wyszedłem z takiego założenia, ze materiały barwne za bardzo mnie oklamia przy naswietlaniach rzędu kilkudziesięciu godzin i rejestrowanie tego na trzech kliszach z małym efektem schwarzchilda i dobrze dobranymi filtrami + skanowanie tego da mi wierniejsze efekty, ale obecnie chciałbym się jeszcze troche pobawić, nawet kosztem wierności kolorów.
Btw są jakieś szitki na przezroczystym podłożu?
Btw są jakieś szitki na przezroczystym podłożu?
Zawsze możesz sobie skalibrować negatyw kolorowy, używając wzornika z co najmniej 2 różnymi poziomami szarości (jak we wzorniku ColorChecker), co po zeskanowaniu pozwoli Ci uzyskać bardzo dobre kolory.msierak pisze:Wyszedłem z takiego założenia, ze materiały barwne za bardzo mnie oklamia przy naswietlaniach rzędu kilkudziesięciu godzin
Wywołaj sobie film: https://sites.google.com/site/negfix8pl/film
Skalibrować tzn.? Wydaje mi się, że color shifty przy takich czasach naświetlania będą spore i chyba nie do przewidzenia, więc nie wiem czy coś poradzi kalibracjaJaZ99 pisze:Zawsze możesz sobie skalibrować negatyw kolorowy, używając wzornika z co najmniej 2 różnymi poziomami szarości (jak we wzorniku ColorChecker), co po zeskanowaniu pozwoli Ci uzyskać bardzo dobre kolory.msierak pisze:Wyszedłem z takiego założenia, ze materiały barwne za bardzo mnie oklamia przy naswietlaniach rzędu kilkudziesięciu godzin
Z użyciem własnej techniki, przynajmniej w ciągu pierwszych kilku- lub kilkunastu lat prób będą większe :)msierak pisze:color shifty przy takich czasach naświetlania będą spore
Ektachrome, Provia, Velvia...msierak pisze:Btw są jakieś szitki na przezroczystym podłożu?
|| Cezary Żemis <cezary.zemis@gmail.com>
|| http://cezaryzemis.name/
|| ph. +48 794 337 097 | +420 605 560 885
|| http://cezaryzemis.name/
|| ph. +48 794 337 097 | +420 605 560 885
Zmiany kolorów będą spore, ale można je dokładnie zmierzyć i dokładnie określić konieczne poprawki.msierak pisze:Skalibrować tzn.? Wydaje mi się, że color shifty przy takich czasach naświetlania będą spore i chyba nie do przewidzenia, więc nie wiem czy coś poradzi kalibracja
Wywołaj sobie film: https://sites.google.com/site/negfix8pl/film
Jeżeli wyposażyłbym się w filtry astrofotograficzne i skanował to wydaje mi się, że wyjdzie wierniej niż na materiałach barwnych, mylę się?pasiasty pisze:Z użyciem własnej techniki, przynajmniej w ciągu pierwszych kilku- lub kilkunastu lat prób będą większe :)msierak pisze:color shifty przy takich czasach naświetlania będą spore
Chodzi mi o czarnobiałe...pasiasty pisze:Ektachrome, Provia, Velvia...msierak pisze:Btw są jakieś szitki na przezroczystym podłożu?