Koniec Efke?

Czyli Korex po godzinach w ciemni ;)

Moderatorzy: rbit9n, Jerzy, zladygin, Michał Kowalski

Adams
-#
Posty: 959
Rejestracja: 12 mar 2007, 15:28
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Nie ma EFKE , Adoxa i dopiszczcie jeszcze Rollei

Post autor: Adams »

junkers_ju-87 pisze:No , to sytuacja wygląda tak że nie ma EFKE i Adoxa to przy okazji zniknął
.
Czy to oznacza ze CMS 20 tez znikanie?
Zeiss I(N)ikon
https://podologiapoznan.pl/
Pozdrawiam
Adam
bx20
-#
Posty: 46
Rejestracja: 27 sie 2011, 15:30
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: bx20 »

ramzes1702 pisze: PS a widział może ktoś gdzieś w jakiejś ludzkiej cenie tego kolorowego IRa? bo już jakiś czas robię ku temu podchody ale więcej niż 30 no 40 zł za rolką 135 nie dałbym...
Kodak EIR kiedy był produkowany, miał cenę detaliczną zdaje się £15, do niedawna jeden facet z Niemiec sprzedawał cięty Aerochrome(a to bardzo podobna emulsja) za 20 ojro za sztukę. Za 4 dyszki nie ma szans i chyba nigdy nie było ;]
michalkruk
-#
Posty: 198
Rejestracja: 13 gru 2011, 11:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: michalkruk »

Jakiś czas temu byłem w sklepie Czarno-Białe w Warszwie. W kolejce przedemną byłą jakaś dziunia w wylansowanych zerowych okularach podchodzi do sprzedawcy z pytaniem:

"Czy macie specjalne filmy do lomografii?" - musiałem wyjść na chwile ze sklepu żeby się wyśmiać ;)




"technik219" "Marka" lomography i holga to przeterminowany lub w inny sposób niepełnowartościowy szajs skupiony za grosze od producentów i przepakowany jako materiał dla... Nie mogę znale4żć określenia, które by w w jakiś sposób nie obrażało tego lub owego użytkownika. "
tom_tomek
-#
Posty: 6
Rejestracja: 02 wrz 2012, 21:05
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: tom_tomek »

Przemur, dzięki za poglądowe foty z CHS 25 i 100! N

Adams, CMS 20 jest robiony w Niemczech, podobnie jak CHS 100 w droższej wersji Premium Line . Na razie nie widzę ryzyka, że go zabraknie, ale wiesz... nigdy nie wiadomo. Ja już kupiłem CMS 20 na zapas, mały i średni obrazek.

p.s.
a teraz jeszcze anegdotka w temacie Efke/ Adoxa: w niedzielę wieczorem wszedłem na stronę sklepu Fotoimpexu i wrzuciłem do koszyka trochę ciętych Adoxów, głównie Ortho 25 4x5", CHS 25 8x10" i Ortho 25 11x14". Cieszyłem się jak dziecko, bo CHS 25 w 8x10/50 szt stał po terminie za około 90 euro. Wziąłem 2 paczki. Patrzę: 11x14 Ortho 25/ 10 stoi po 36 euro. Git! Biorę 2 paczki. Moje szczęście sięga zenitu! Nikt nie ruszył tych filmów przez dobre parę tygodni, a 11x14" stał od kilku miesięcy w tej cenie. Nie zamknąłem zamówienia i w poniedziałek rano dorzuciłem jeszcze trochę rolek CMS 20 w średnim i małym obrazku. Odświeżam koszyk i..... buuum! Zniknęło 3/4 zamówienia, w tym głównie wielki format. Cały dział szitek 11x14" wymiotło, wykupili wszystko. Przeterminowanego CMS 25 w 8x10" też wymiotło. To się zadziało w ciągu kilku godzin rano w poniedziałek. Masakra! Ci którzy lubią Adoxa niech się śpieszą i nie czekają ani dnia dłużej. Zapasy znikają w błyskawicznym tempie.
walczi
AJK
-#
Posty: 197
Rejestracja: 18 sty 2009, 14:59
Lokalizacja: Wschodnia Fryzja

Post autor: AJK »

tom_tomek pisze:Adams, CMS 20 jest robiony w Niemczech, podobnie jak CHS 100 w droższej wersji Premium Line . Na razie nie widzę ryzyka, że go zabraknie,
Niestety plonne nadzieje – „produkcja w Niemczech“ polega na konfekcjonowaniu przez ADOX w Bad Saarow. Jezeli zabraknie „pancakes“ z Sambora, to material i tak zniknie.
Pozdrowienia znad Morza Polnocnego

Andrzej
junkers_ju-87
-#
Posty: 534
Rejestracja: 25 lut 2010, 21:41
Lokalizacja: Świnoujście

Post autor: junkers_ju-87 »

AJK pisze:
tom_tomek pisze:Adams, CMS 20 jest robiony w Niemczech, podobnie jak CHS 100 w droższej wersji Premium Line . Na razie nie widzę ryzyka, że go zabraknie,
Niestety plonne nadzieje – „produkcja w Niemczech“ polega na konfekcjonowaniu przez ADOX w Bad Saarow. Jezeli zabraknie „pancakes“ z Sambora, to material i tak zniknie.
I wtedy nadejdzie nowa ERA z chin
tu jest link do niej
http://www.chinastera.com/English/ERA1/ ... oduct4.htm

ale co to jest i jak kupić to nie wiem
ju_87
tom_tomek
-#
Posty: 6
Rejestracja: 02 wrz 2012, 21:05
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: tom_tomek »

AJK pisze:
tom_tomek pisze:Adams, CMS 20 jest robiony w Niemczech, podobnie jak CHS 100 w droższej wersji Premium Line . Na razie nie widzę ryzyka, że go zabraknie,
Niestety plonne nadzieje – „produkcja w Niemczech“ polega na konfekcjonowaniu przez ADOX w Bad Saarow. Jezeli zabraknie „pancakes“ z Sambora, to material i tak zniknie.
Oj, tego nie wiedziałem.... Czyli mamy się przygotować na braki również tych Adoxów z Niemiec tj. CMS 20 i CHS 100 Premium? Ktoś może potwierdzić na 100%..?
walczi
AJK
-#
Posty: 197
Rejestracja: 18 sty 2009, 14:59
Lokalizacja: Wschodnia Fryzja

Post autor: AJK »

Dotyczy ADOX CHS. Zacytowalem troche zbyt duzo. ADOX CMS 20 (wystepujacy takze pod nazwami handlowymi SPUR Orthopan UR, Rollei ATP 1.1) to wlasciwie mikrofilm AGFA HDP13 (Agfa Geavert ), ktory przy uzyciu specjalnych, bardzo miekkich wywolywaczy (Adotech, SPUR MODULAR UR czy Rollei RLC) dostosowany zostal do fotografi poltonowej. Taki "ersatz" dawno nieprodukowanego Kodak TechPan.
(Korekta: moj ewidentny blad, powinno byc ATP (bo ATO ma inne uczulenie))
Ostatnio zmieniony 05 wrz 2012, 06:21 przez AJK, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrowienia znad Morza Polnocnego

Andrzej
Adams
-#
Posty: 959
Rejestracja: 12 mar 2007, 15:28
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Adams »

AJK pisze:ADOX CMS 20 (wystepujacy takze pod nazwami handlowymi SPUR Orthopan UR, Rollei ATO 2.1) to wlasciwie mikrofilm AGFA HDP13 (Agfa Geavert ), ktory przy uzyciu specjalnych, bardzo miekkich wywolywaczy (Adotech, SPUR MODULAR UR czy Rollei RLC) dostosowany zostal do fotografi poltonowej. Taki "ersatz" dawno nieprodukowanego Kodak TechPan.
Rozumiem ze patent Agfy a produkcja jest juz po innej stronie?
Zeiss I(N)ikon
https://podologiapoznan.pl/
Pozdrawiam
Adam
renes
-#
Posty: 353
Rejestracja: 23 sty 2009, 23:38
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: renes »

CMS 20 Adoxa nie zniknie, tylko seria CHS produkowana przez Efke. Najprawdopodobniej Adox wprowadzi odnowionego Agfapana 25 i 400 i coś ze 100 ale wiadomo będzie to na Photokinie. Poza tym Adox zastanawia się czy nie podjąć się po Efke produkcji IR 820.
tom_tomek
-#
Posty: 6
Rejestracja: 02 wrz 2012, 21:05
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: tom_tomek »

AJK pisze:Dotyczy ADOX CHS. Zacytowalem troche zbyt duzo. ADOX CMS 20 (wystepujacy takze pod nazwami handlowymi SPUR Orthopan UR, Rollei ATO 2.1) to wlasciwie mikrofilm AGFA HDP13 (Agfa Geavert ), ktory przy uzyciu specjalnych, bardzo miekkich wywolywaczy (Adotech, SPUR MODULAR UR czy Rollei RLC) dostosowany zostal do fotografi poltonowej. Taki "ersatz" dawno nieprodukowanego Kodak TechPan.
Jeśli jest to sprawdzona informacja to oznacza, że fani CMS 20 mogą kupić w Polsce Rollei ATO 2.1 w formacie 4x5" za ok. 22 zł za 10 szitek, czyli przeliczając na 50 szt daje kwotę ok. 110 zł, co jest śmiesznie niską ceną w porównaniu do ceny 360 zł za Adoxa CMS 20 4x5"/50 w Fotoimpexie w Niemczech. Zresztą taniej niż 350 zł + koszt przesyłki zagranicznej nigdzie nie znalazłem. Tak czy siak - AJK czy to jest 100% pewna informacja, że CMS 20 to ten sam materiał co ATO 2.1? Jeśli dobrze Cię zrozumiałem...?
walczi
AJK
-#
Posty: 197
Rejestracja: 18 sty 2009, 14:59
Lokalizacja: Wschodnia Fryzja

Post autor: AJK »

tom_tomek pisze: Tak czy siak - AJK czy to jest 100% pewna informacja, że CMS 20 to ten sam materiał co ATO 2.1? Jeśli dobrze Cię zrozumiałem...?
Juz u gory poprawilem moj blad - powinno byc ATP 1.1. ATO 2.1 to tez mikrofilm, tylko o innym uczuleniu. A tak na marginesie - co Ciebie tak "rajcuje" w tym materiale? Moje osobiste doswiadczenia z tego typu filmami leza kilkanascie lat wstecz (KODAK PROFESSIONAL Technical Pan Film - zarowno maly obrazek jak i 120), ktory wywolywalem w Neofin Doku i Technidol. Nie bylem specjalnie zadowolony z oddania tonow, a nie mialem tez odpowiednich obiektywow, ktore byly by w stanie wykorzystac chociaz w czesci b.wysoka rozdzielczosc.

[ Dodano: Sro 05 Wrz, 2012 ]
Adams pisze:
Rozumiem ze patent Agfy a produkcja jest juz po innej stronie?
Nie, po prostu kupili gotowy film na podlozu o odpowiedniej do planowanego konfekcjonowania grubosci.
Pozdrowienia znad Morza Polnocnego

Andrzej
tom_tomek
-#
Posty: 6
Rejestracja: 02 wrz 2012, 21:05
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: tom_tomek »

AJK pisze:
tom_tomek pisze: Tak czy siak - AJK czy to jest 100% pewna informacja, że CMS 20 to ten sam materiał co ATO 2.1? Jeśli dobrze Cię zrozumiałem...?
Juz u gory poprawilem moj blad - powinno byc ATP 1.1. ATO 2.1 to tez mikrofilm, tylko o innym uczuleniu. A tak na marginesie - co Ciebie tak "rajcuje" w tym materiale? Moje osobiste doswiadczenia z tego typu filmami leza kilkanascie lat wstecz (KODAK PROFESSIONAL Technical Pan Film - zarowno maly obrazek jak i 120), ktory wywolywalem w Neofin Doku i Technidol. Nie bylem specjalnie zadowolony z oddania tonow, a nie mialem tez odpowiednich obiektywow, ktore byly by w stanie wykorzystac chociaz w czesci b.wysoka rozdzielczosc.

[ Dodano: Sro 05 Wrz, 2012 ]
Adams pisze:
Rozumiem ze patent Agfy a produkcja jest juz po innej stronie?
Nie, po prostu kupili gotowy film na podlozu o odpowiedniej do planowanego konfekcjonowania grubosci.
Andrzej
pytasz co mnie rajcuje w ATP 2.1, przyznam że jeszcze nie testowałem tego filmu, ale szukam materiałów o dużej rozpiętości tonalnej i ultra drobnym ziarnie. CMS 20 za taki uważam. Porównałeś ATP 2.1 do CMS 20, więc wziąłem go też pod uwagę. Pal licho tą super rozdzielczość, super że ona jest, ale szkła i tak tego nie przeniosą w całości. Dla tych dwóch pierwszych powodów byłbym skłonny pracować na tym materiale. ATO 2.1 mam w szitkach 4x5, jedynie muszę go przetestować. CMS 20 też nie robiłem nigdy, ale po przeczytaniu kilku artykułów o nim myślę, że bardzo warto spróbować. Ja tak zrobię z obydwoma w/w filmami, a później się przekonam czy mi pasują.
walczi
Adams
-#
Posty: 959
Rejestracja: 12 mar 2007, 15:28
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Adams »

AJK pisze:
tom_tomek pisze: Tak czy siak - AJK czy to jest 100% pewna informacja, że CMS 20 to ten sam materiał co ATO 2.1? Jeśli dobrze Cię zrozumiałem...?
Juz u gory poprawilem moj blad - powinno byc ATP 1.1. ATO 2.1 to tez mikrofilm, tylko o innym uczuleniu. A tak na marginesie - co Ciebie tak "rajcuje" w tym materiale? Moje osobiste doswiadczenia z tego typu filmami leza kilkanascie lat wstecz (KODAK PROFESSIONAL Technical Pan Film - zarowno maly obrazek jak i 120), ktory wywolywalem w Neofin Doku i Technidol. Nie bylem specjalnie zadowolony z oddania tonow, a nie mialem tez odpowiednich obiektywow, ktore byly by w stanie wykorzystac chociaz w czesci b.wysoka rozdzielczosc.

[ Dodano: Sro 05 Wrz, 2012 ]
Adams pisze:
Rozumiem ze patent Agfy a produkcja jest juz po innej stronie?
Nie, po prostu kupili gotowy film na podlozu o odpowiedniej do planowanego konfekcjonowania grubosci.
Tak z ciekawości: znaczy kupili ileś tam lat temu i teraz postanowili ciąć na 120 i 4x5? To jaki to ma termin:-)

Robiłem na cms 20 i bardzo mi odpowiadał, wołałem w Adotechu.
Zeiss I(N)ikon
https://podologiapoznan.pl/
Pozdrawiam
Adam
Awatar użytkownika
technik219
-#
Posty: 3353
Rejestracja: 13 lut 2011, 20:15
Lokalizacja: ze wsi

Post autor: technik219 »

Adams pisze:Tak z ciekawości: znaczy kupili ileś tam lat temu i teraz postanowili ciąć na 120 i 4x5? To jaki to ma termin:-)
Z terminem akurat nie ma żadnego problemu. Podawany na opakowaniu termin "ważności" dotyczy temperatury pokojowej. W przypadku Ilforda niższej niż 24 stopnie, dla innych materiałów, podejrzewam, jest podobnie. Jeśli materiał jest przechowywany w temperaturze +4 stopnie, termin ten ulega przedłużeniu około dwukrotnie. Jeśli materiał jest zamrożony w -15/20 stopniach, to praktycznie termin jego przechowywania wydłuża się do kilku dziesięcioleci (jeśli nie będzie rozmrażany w "międzyczasie"). Oczywiście mowa o materiałach nienaświetlonych.
Kiedyś miałem gdzieś tabelkę zależności okresu przechowywania do temperatury bez utraty właściwości przez materiał. I zdziwiłem się niezmiernie widząc jak zbawienny wpływ na materiały foto wywiera temperatura ujemna.
Podawany na opakowaniu "termin ważności" jest w istocie terminem, do którego producent gwarantuje niezmienność parametrów, jeśli materiał był przechowywany zgodnie z zaleceniami. Nigdzie nie jest powiedziane, że po tym terminie następuje pogorszenie parametrów. Materiał może być pełnowartościowy, tylko w razie czego producent umywa ręce.
Lux mea lex
ODPOWIEDZ