Sposoby "kreatywnego" wykorzystania filmu
Moderatorzy: rbit9n, Jerzy, zladygin, Michał Kowalski
-
- -#
- Posty: 198
- Rejestracja: 13 gru 2011, 11:23
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
michalkruk pisze:To dziwne, ze polecasz wołanie koloru w b&w.
Hahaha. Dziwne? To może przeczytaj temat tego wątku.

W chemii BW wolałem Kodaka Gold 100, Kodaka Gold 400 i Superię 400. Za inne filmy zabieram się już od lat, ale jakoś wiecznie czasu brakuje.
Najlepiej wychodziły Kodaki 100, choć we wszystkich przypadkach powstał obraz, który bez problemów mi się skanował.
I fakt, po takim wywołaniu negatywy są ciemne, "grubsze", sztywniejsze, wyglądają jakby część warstw nie została wypłukana czy usunięta, ale obraz jest.
Pozdrawiam, Bartek.
Także eksperymenty z filmami C41 wołanymi w chemii BW jak najbardziej polecam.[/quote]
Tylko jak się woła w chemii do B&W to dobrze zdjąć czymś maskę z negatywu ale nie pamiętam czym to się zdejmowało.
pamiętam , że było dobrze a bez zdjętej maski godziny naświetlania pod powiększalnikiem i buro.
Tylko jak się woła w chemii do B&W to dobrze zdjąć czymś maskę z negatywu ale nie pamiętam czym to się zdejmowało.
pamiętam , że było dobrze a bez zdjętej maski godziny naświetlania pod powiększalnikiem i buro.
dobrego światła
www.swiatloczuli.org
www.swiatloczuli.org
Jest jeszcze technika znana z kinematografii - bleach bypass, czyli pominięcie wybielania w procesie wołania koloru. Nie próbowałem, ale przymierzam się do niej zobaczymy co mi wyjdzie...
Trzydziestosześciostrzałowy Contax RX / Piętnastostrzałowa Fujica GS645 / Dwunastostrzałowa Bronica SQ-B / Jednostrzałowy Motylek 45
www.stegierski.com
www.stegierski.com
-
- -#
- Posty: 141
- Rejestracja: 08 lip 2012, 18:48
- Lokalizacja: Rumia