Fuji Reala 500D Co zacz?

Czyli Korex po godzinach w ciemni ;)

Moderatorzy: rbit9n, Jerzy, zladygin, Michał Kowalski

Awatar użytkownika
J.A.
-#
Posty: 10320
Rejestracja: 11 maja 2011, 15:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: J.A. »

Adams pisze:
J.A. pisze: Trzeba naświetlić negatywem materiał pozytywowy. Dokładnie tak samo jak z negatywu robi się odbitki.
Niezłapałem:-(

Naświetliłem negatyw i che mieć z tego slajd.
Zupełnie.
Należy odróżnić materiał odwracalny (slajd), od materiału pozytywowego.
Otóż materiał pozytywowy, służy do wykonywania kopi pozytywowych z negatywów.
Materiał odwracalny sluży do bezpośredniego wykonywania oryginałów pozytywowych.
Każdy papier foto i każdy film pozytywowy służy właśnie do kopiowania negatywu na pozytyw. Emulsja w nich jest w rzeczywistości technicznie taka sama jak w negatywach, czyli naświetlając jasne uzyskuje się ciemnie.
Czyli:
Jasne -> Ciemne -> Jasne.
Oryginał -> Negatyw oryginału -> kopia oryginału.

Problem polega na tym, że potrzebujesz specjalnego materiału, który jest przeznaczony do tego celu. W ten sposób robi się kopie dystrybucyjne filmów do kin.
M7 + 4,5/50 + 4/80 + 4,5/150
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
Adams
-#
Posty: 960
Rejestracja: 12 mar 2007, 15:28
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Adams »

J.A. pisze:
Adams pisze:
J.A. pisze: Trzeba naświetlić negatywem materiał pozytywowy. Dokładnie tak samo jak z negatywu robi się odbitki.
Niezłapałem:-(

Naświetliłem negatyw i che mieć z tego slajd.
Zupełnie.
Należy odróżnić materiał odwracalny (slajd), od materiału pozytywowego.
Otóż materiał pozytywowy, służy do wykonywania kopi pozytywowych z negatywów.
Materiał odwracalny sluży do bezpośredniego wykonywania oryginałów pozytywowych.
Każdy papier foto i każdy film pozytywowy służy właśnie do kopiowania negatywu na pozytyw. Emulsja w nich jest w rzeczywistości technicznie taka sama jak w negatywach, czyli naświetlając jasne uzyskuje się ciemnie.
Czyli:
Jasne -> Ciemne -> Jasne.
Oryginał -> Negatyw oryginału -> kopia oryginału.

Problem polega na tym, że potrzebujesz specjalnego materiału, który jest przeznaczony do tego celu. W ten sposób robi się kopie dystrybucyjne filmów do kin.
Teraz kumam:-) Dostępny jest taki materiał pozytywowy?
Zeiss I(N)ikon
https://podologiapoznan.pl/
Pozdrawiam
Adam
michalkruk
-#
Posty: 198
Rejestracja: 13 gru 2011, 11:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: michalkruk »

"Niezłapałem:-(

Naświetliłem negatyw i che mieć z tego slajd."

Jeżeli chodzi o czarnobiel, to pod powiekszalnikiem kopiujesz to stykowo na inny negatyw, najlepiej niskoczuły z przeźroczystym podłożem.

Jeżeli chodzi o kolor kiedys takie rzeczy można było w labie zrobić. Ale dzisiaj niestety najprosciej będzie zeskanowac to w wysokiej rozdzielczości i cyfrowo naświetlić na slajd.
Awatar użytkownika
slawoj
-#
Posty: 1313
Rejestracja: 30 wrz 2007, 19:53
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: slawoj »

Jeżeli chodzi o czarnobiel, to pod powiekszalnikiem kopiujesz to stykowo na inny negatyw, najlepiej niskoczuły z przeźroczystym podłożem.
Lub na tzw. błonę graficzną, którą potem sobie wycinasz i ramkujesz.
Adams
-#
Posty: 960
Rejestracja: 12 mar 2007, 15:28
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Adams »

slawoj pisze:
Jeżeli chodzi o czarnobiel, to pod powiekszalnikiem kopiujesz to stykowo na inny negatyw, najlepiej niskoczuły z przeźroczystym podłożem.
Lub na tzw. błonę graficzną, którą potem sobie wycinasz i ramkujesz.
Bardziej by mnie interesowało naświetlenie z negatywu kolorowego na slajd:-)
Zeiss I(N)ikon
https://podologiapoznan.pl/
Pozdrawiam
Adam
Awatar użytkownika
slawoj
-#
Posty: 1313
Rejestracja: 30 wrz 2007, 19:53
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: slawoj »

Bardziej by mnie interesowało naświetlenie z negatywu kolorowego na slajd:-)
No i tutaj dochodzimy do różnicy pomiędzy sposobem myślenia o fotografii - pomiędzy tradycyjną a cyfrową.

Fotografując analogowo, musisz wiedzieć (od samego początku) co chcesz otrzymać w wyniku końcowym i odpowiednio się do tego przygotować. Niektóre rzeczy są pewne, ale niepowtarzalne w fotografii tradycyjnej.

Fotografując cyfrowo, możesz być niezdecydowanym, bo i tak w wyniku końcowej obróbki cyfrowej zrobisz z plikiem to co chcesz. Masz pełną dowolność i na początku nie zaprzątasz sobie głowy, czy to ma byś slajd na TV, odbitka do labu czy cz-b do internetu.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez slawoj, łącznie zmieniany 5 razy.
michalkruk
-#
Posty: 198
Rejestracja: 13 gru 2011, 11:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: michalkruk »

"Fotografując analogowo, musisz wiedzieć (od samego początku) co chcesz otrzymać w wyniku końcowym i odpowiednio się do tego przygotować. Pewne rzeczy są niepowtarzalne.

Fotografując cyfrowo, możesz być niezdecydowanym, bo i tak w wyniku obróbki cyfrowej zrobisz to co w danej chwili chcesz."

E tam, zapominasz ze zawsze analoga mozna zeskanować, obrobić cyfrowo i przenieść na jaki materiał to tylko chesz.. Papier, spowrotem na negatyw, slajd, wydruk atramentowy.. Nie ma żadnych technicznych ograniczeń tylko finansowe, a jak się to ładnie zrobi to nie psuje się walorów materiału wejściowego.

Filmowcy nazywają to Digital Intermediate :)
Adams
-#
Posty: 960
Rejestracja: 12 mar 2007, 15:28
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Adams »

slawoj pisze:
Bardziej by mnie interesowało naświetlenie z negatywu kolorowego na slajd:-)
No i tutaj dochodzimy do różnicy pomiędzy sposobem myślenia o fotografii - pomiędzy tradycyjną a cyfrową.

Fotografując analogowo, musisz wiedzieć (od samego początku) co chcesz otrzymać w wyniku końcowym i odpowiednio się do tego przygotować. Niektóre rzeczy są pewne, ale niepowtarzalne w fotografii tradycyjnej.
Pytam w kontekscie zabawy. Fotografuję tylko analogowo i wiem co wybieram:-) Lubię też poeksperymentować i dlatego moje pytanie.
W przypadku BW robię na Scali, ale moze mozna spróbować przenieść Tri0x jako slajd i zobaczyć na rzutniku. Ostatnio np powiększałem Scale pod powiększalnikiem w procesie Ciba i fajnie to wyszło.

A więc pytam nie z powodów braku zdecydowanie jak robić tylko z ciekawości do zabawy z materiałami.
Zeiss I(N)ikon
https://podologiapoznan.pl/
Pozdrawiam
Adam
Awatar użytkownika
slawoj
-#
Posty: 1313
Rejestracja: 30 wrz 2007, 19:53
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: slawoj »

Adams pisze:Pytam w kontekscie zabawy. Fotografuję tylko analogowo i wiem co wybieram:-) Lubię też poeksperymentować
(...)
A więc pytam nie z powodów braku zdecydowanie jak robić tylko z ciekawości do zabawy z materiałami.
Wiem Adams. Ja nie pod twoim adresem to pisałem tylko tak bardziej ogólnie.
Dla kolegów, którzy fotografują (tylko) cyfrowo i myślą, że w fotografii tradycyjnej panują podobne zasady.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez slawoj, łącznie zmieniany 2 razy.
michalkruk
-#
Posty: 198
Rejestracja: 13 gru 2011, 11:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: michalkruk »

Skąd ty jeszcze Agfa Scala masz? ja też che ;)
Adams
-#
Posty: 960
Rejestracja: 12 mar 2007, 15:28
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Adams »

Zainteresował mnie temat, ponieważ kiedyś kolega mówił mi że rozmawiał z jakim panem z agencji Magnum i ten poinformował go ze praktycznie wszystkie zdjecia czlonkowie robia na negatywach a poznie sa naswietlane z tego slajdy. Ciekawe dlaczego?

[ Dodano: Pon 23 Sty, 2012 ]
michalkruk pisze:Skąd ty jeszcze Agfa Scala masz? ja też che ;)
Z ebaya.de
Zeiss I(N)ikon
https://podologiapoznan.pl/
Pozdrawiam
Adam
Awatar użytkownika
J.A.
-#
Posty: 10320
Rejestracja: 11 maja 2011, 15:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: J.A. »

No więc musisz zdobyć kolorowy materiał zwany czasem internegatywem - nie mylić ze slide duplicating film - bo ten służy do kopiowania slajdów na slajd (materiał odwracalny). Szukaj dojścia w filmówkach. Czyli tam gdzie się robi kopie dystrybucyjne do kin. Czasem bywa na ebayu.
Adams pisze:Zainteresował mnie temat, ponieważ kiedyś kolega mówił mi że rozmawiał z jakim panem z agencji Magnum i ten poinformował go ze praktycznie wszystkie zdjecia czlonkowie robia na negatywach a poznie sa naswietlane z tego slajdy. Ciekawe dlaczego?
1. Slajd jest jedynym oryginałem.
2. Robiąc kopię mozna skorygować kolorystykę i w ograniczonym zakresie kontrast i jasność.
3. Można przykadrować.
Na pewno nie z powodu lepszej jakości techniki neg-poz od odwracalnej.
Ostatnio zmieniony 23 sty 2012, 15:03 przez J.A., łącznie zmieniany 2 razy.
M7 + 4,5/50 + 4/80 + 4,5/150
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
michalkruk
-#
Posty: 198
Rejestracja: 13 gru 2011, 11:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: michalkruk »

Kopiowanie slajdu na materiale do robienia kopii eksploatacyjnych do kin, moze nie było by złym pomysłem gdyby nie to że takie materiały obrabia się w procesie ECP-2b, czyli innym nawet niż negatywy filmowe..

http://www.profiko.pl/slajdy_cennik.html
Adams
-#
Posty: 960
Rejestracja: 12 mar 2007, 15:28
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Adams »

J.A. pisze:No więc musisz zdobyć kolorowy materiał zwany czasem internegatywem - nie mylić ze slide duplicating film - bo ten służy do kopiowania slajdów na slajd (materiał odwracalny). Szukaj dojścia w filmówkach. Czyli tam gdzie się robi kopie dystrybucyjne do kin. Czasem bywa na ebayu.
Adams pisze:Zainteresował mnie temat, ponieważ kiedyś kolega mówił mi że rozmawiał z jakim panem z agencji Magnum i ten poinformował go ze praktycznie wszystkie zdjecia czlonkowie robia na negatywach a poznie sa naswietlane z tego slajdy. Ciekawe dlaczego?
1. Slajd jest jedynym oryginałem.
2. Robiąc kopię mozna skorygować kolorystykę i w ograniczonym zakresie kontrast i jasność.
3. Można przykadrować.
Na pewno nie z powodu lepszej jakości techniki neg-poz od odwracalnej.
Slajdy też można kopiować kadrować i wpływać na parametry naświetlenia.

[ Dodano: Pon 23 Sty, 2012 ]
michalkruk pisze:Kopiowanie slajdu na materiale do robienia kopii eksploatacyjnych do kin, moze nie było by złym pomysłem gdyby nie to że takie materiały obrabia się w procesie ECP-2b, czyli innym nawet niż negatywy filmowe..

http://www.profiko.pl/slajdy_cennik.html
Ja bardziej mowie o skopiowaniu negatywu na slajd.
Zeiss I(N)ikon
https://podologiapoznan.pl/
Pozdrawiam
Adam
michalkruk
-#
Posty: 198
Rejestracja: 13 gru 2011, 11:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: michalkruk »

"Ja bardziej mowie o skopiowaniu negatywu na slajd."

Źle się wyraziłem, jak byś próbował zrobić kopie negatywu, na wspomnienym materiale do ECP-2b, to w efekcie otrzymał byś slajd. ECP - materiały do kopii filmowych, to niemaskowane nagatywy.

Wykonanie kopii kinowej wygląda tak negatyw ECN2 (maskowany na czerwono podobnie jak c 41) > Materiał ECP (za pomocą zielonkawego światła aby maske zrównoważyć) i wychodzi pozytyw - czyli w twoim przypadku slajd

Tylko że weź tu człowieku z procesami kombinuj. Jak już powiedziałem, prosciej zeskanować i z pliku dopiero na slajd.. Chociaż zapewne wielu mi za chwile takie podejście wytknie ;)
ODPOWIEDZ