Fuji Reala 500D Co zacz?
Moderatorzy: rbit9n, Jerzy, zladygin, Michał Kowalski
Fuji Reala 500D Co zacz?
Trafiłem na to coś. Jest w wersji 16 mm i 35 mm. Nie widziałem konfekcjonowanego w kasetki. Więc zapewne błona kinematograficzna. Wg. dokumentacji Fuji obróbka w procesie SC-41 - cokolwiek to znaczy. Spotkał się ktoś z tym, wie coś bliżej? Co to za proces, typowy kinematograficzny z mechanicznym usuwaniem czrnej warstwy przeciwodblaskowej?
M7 + 4,5/50 + 4/80 + 4,5/150
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
piszą o płukaniu w jakimś perkele, znaczy Perklonie (R)
http://www.cinematography.com/index.php?showtopic=32927
http://www.cinematography.com/index.php?showtopic=32927
"Cítíte to? Cítíte to? Fenidon, synku. Nic jinýho na světě takhle nevoní. Zbožňuju vůni fenidonu po ránu."
Podplukovník William "Bill" Kilgore
zemsta toxycznego fotomutanta flickr
Podplukovník William "Bill" Kilgore
zemsta toxycznego fotomutanta flickr
-
- -#
- Posty: 198
- Rejestracja: 13 gru 2011, 11:23
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
To jest negatyw filmowy. Jak sama nazwa sugeruje czułość 500ASA, D - oznacza że jest zbalansowany na światło dzienne.
SC-41 to inna nazwa porsesu ECN 2, różni się troche od c-41, głównie wspomniana spłókiwalną węglową warstwą antychalacyjna (remjet).
W necie znalazłem że niektórzy wrzucają to do C-41 a węgiel spłukują przed lub po porcesie (gdzies w necie jest receptura na ten "zmywacz"), ale to podobno już rosyjska rulatka i 'less than archival stability'
Jak masz tego 50m, no to WFDiF Chełmska 21 ;) jak mniej możesz z tym próbować:
http://www.wywolywanie.com/proces_ECN-2.php
Pozdrawiam
SC-41 to inna nazwa porsesu ECN 2, różni się troche od c-41, głównie wspomniana spłókiwalną węglową warstwą antychalacyjna (remjet).
W necie znalazłem że niektórzy wrzucają to do C-41 a węgiel spłukują przed lub po porcesie (gdzies w necie jest receptura na ten "zmywacz"), ale to podobno już rosyjska rulatka i 'less than archival stability'
Jak masz tego 50m, no to WFDiF Chełmska 21 ;) jak mniej możesz z tym próbować:
http://www.wywolywanie.com/proces_ECN-2.php
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 20 sty 2012, 15:31 przez michalkruk, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- -#
- Posty: 198
- Rejestracja: 13 gru 2011, 11:23
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Oooo, to bardzo ciekawe co piszesz. Bo wydaje mi się, że to drugie, to mały pikuś. W Łodzi, jak wołałem wieki (początek lat 80-tych) temu w Wytwórni Filmów negatywy kinematograficzne, to laboranci mi mówili, że tej sadzy usunąć się nie da inaczej jak tylko mechanicznie. W Tetenalu gość co nieźle się zna na procesach foto to potwierdził.weesee pisze:to kinówka do ECN-2, jak wspomniano wcześniej. można moczyć w zmodyfikowanym C41, trzeba dodać na samym początku etap usuwania maski z sadzy a następnie przedłużyć czas wołania. pierwsze rozpracowałem, nad drugim pracuję właśnie.
Możesz zdradzić tajemnicę?
M7 + 4,5/50 + 4/80 + 4,5/150
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
-
- -#
- Posty: 198
- Rejestracja: 13 gru 2011, 11:23
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
'you must remove the carbon backing of the film before processing by sending it through the ECN-2 prebath (a mixture of Borax and Sodium Carbonate)and then washing away the backing (some report using a cotton swab is successful)'
[ Dodano: Pią 20 Sty, 2012 ]
PREBATH (PB-2)Recipe (for 2L of working solution):
Start with 1.5L of water
1. Anti-Calcium No. 4 – 2ml
2. Borax (decahydrate) – 40g
3. Sodium Sulfate (anhydrous) – 200g
4. Sodium Hydroxide (aka Lye, Caustic Soda) – 2gOr Sodium Metaborate (aka Kodalk balanced alkali) – 20g
5. Water to make 2L
Powinno węgiel zmyć bez mechaniki :)
[ Dodano: Pią 20 Sty, 2012 ]
PREBATH (PB-2)Recipe (for 2L of working solution):
Start with 1.5L of water
1. Anti-Calcium No. 4 – 2ml
2. Borax (decahydrate) – 40g
3. Sodium Sulfate (anhydrous) – 200g
4. Sodium Hydroxide (aka Lye, Caustic Soda) – 2gOr Sodium Metaborate (aka Kodalk balanced alkali) – 20g
5. Water to make 2L
Powinno węgiel zmyć bez mechaniki :)
-
- -#
- Posty: 198
- Rejestracja: 13 gru 2011, 11:23
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Nie, nie jest to standardowy C-41, ale podobno w tym też od biedy da rade, z lepszym lub gorszym efektem. Mam kilka ścinków ECN2 jak będę mieć skurwysyński humor to przewinę w kasetkę po Kodak Gold 200 i dam do Rossmana do wywołania w C41, zobaczymy co wyjdzie. Najwyżej potem będę chuchać i chusteczką węgiel ścierać ;)
- ypres.bass
- -#
- Posty: 147
- Rejestracja: 01 cze 2011, 09:45
- Lokalizacja: Pardubice (Czechy)
- Kontakt:
J.A.: Jesteś z B-B...
V Ostrawie jest Tom Hudecek (www.tomhudecek.co.uk) i on jest najbardzejszym ekspertem na ECN-2 i ECP-2 (pozytywna verzja ECN) i pracy z "cine" materyjalem...
i robi workshopy tego
V Ostrawie jest Tom Hudecek (www.tomhudecek.co.uk) i on jest najbardzejszym ekspertem na ECN-2 i ECP-2 (pozytywna verzja ECN) i pracy z "cine" materyjalem...
i robi workshopy tego
Ostatnio zmieniony 20 sty 2012, 19:59 przez ypres.bass, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- -#
- Posty: 198
- Rejestracja: 13 gru 2011, 11:23
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
W CEWE kolor (który obsługuje Rossmana, fotojokera i inne peirodły) tak partolą i mają taki syf, że podejżewam że dosypanie wiadra węgla do labu nic by nie zmieniło, pewnie nawet by nie zauważyli ;)
[ Dodano: Sob 21 Sty, 2012 ]
BTW, a próbowałeś zostawić czas od C-41 i prześwietić klisze (taki swojego rodzaju pull processing ;) )
[ Dodano: Sob 21 Sty, 2012 ]
BTW, a próbowałeś zostawić czas od C-41 i prześwietić klisze (taki swojego rodzaju pull processing ;) )
Ostatnio zmieniony 21 sty 2012, 10:47 przez michalkruk, łącznie zmieniany 2 razy.
Ale to by znaczyło, że materiał nie ma deklarowanej czułości.michalkruk pisze: BTW, a próbowałeś zostawić czas od C-41 i prześwietić klisze (taki swojego rodzaju pull processing ;) )
Dzięki panowie.
Chyba się skuszę na jakiś taki kinematograf - tak dla sportu, żeby zobaczyć. A i gdzieś w archiwum, chyba mam nieodsadzowany i wywołany taki negatyw gdzieś z początku lat 80-tych. Trzeba go odszukać i zobaczyć, czy da radę.
Ostatnio zmieniony 21 sty 2012, 12:46 przez J.A., łącznie zmieniany 1 raz.
M7 + 4,5/50 + 4/80 + 4,5/150
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
-
- -#
- Posty: 198
- Rejestracja: 13 gru 2011, 11:23
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
"Ale to by znaczyło, że materiał nie ma deklarowanej czułości."
Albo że chemia inna, z tego co się szybko zorientowałem ECN2 korzysta z CD3, a C 41 z CD 4, może skorzystanie z drugiego, barwnego wywołacza od E6 (opardy o CD3) dało by lepszy efekt.
Jak by ktoś miał dużo zaparcia to porsze:
ECN2 COLOR DEVELOPER
Distilled Water 21 to 38°C (70 to 100°F)
850mL
Sodium Sulfite (Anhydrous)
2.0g
Potassium Bromide (Anhydrous)
1.4g
Sodium Carbonate (Anhydrous)
25.6g
Sodium Bicarbonate
2.7g
CD-3
4.0g
Distilled Water to make
1L
PS Pamiętajcie, że kinówki maja mniejsza gęstość od foto
Albo że chemia inna, z tego co się szybko zorientowałem ECN2 korzysta z CD3, a C 41 z CD 4, może skorzystanie z drugiego, barwnego wywołacza od E6 (opardy o CD3) dało by lepszy efekt.
Jak by ktoś miał dużo zaparcia to porsze:
ECN2 COLOR DEVELOPER
Distilled Water 21 to 38°C (70 to 100°F)
850mL
Sodium Sulfite (Anhydrous)
2.0g
Potassium Bromide (Anhydrous)
1.4g
Sodium Carbonate (Anhydrous)
25.6g
Sodium Bicarbonate
2.7g
CD-3
4.0g
Distilled Water to make
1L
PS Pamiętajcie, że kinówki maja mniejsza gęstość od foto
Ostatnio zmieniony 21 sty 2012, 13:49 przez michalkruk, łącznie zmieniany 3 razy.