Witam na forum :)
Niedawno stałem się posiadaczem dwóch aparatów Moskwa 2 i Balda, w których były filmy 120. Chciałbym je wywołać, ale czy mógłby mi ktoś podpowiedzieć jaki czas będzie najbezpieczniejszy. Wiem, że tu nie można podać złotego środka bo nikt mi nie potrafi powiedzieć ile mają te filmy. Jeden mógł być naświetlony nawet 50 lat temu.
Proszę zweryfikować moją wiedzę uzyskaną od przypadkowej osoby. Czy czerwona kartka ochronna może oznaczać jego czułość ?
Chce to wywołać w Fomadon LQN i utrwalić w Fomafix.
dzięki z góry za odpowiedzi Adam
czas wołania filmu 120 Agfa czerwona kartka ochronna ?
Moderatorzy: rbit9n, Jerzy, zladygin, Michał Kowalski
czas wołania filmu 120 Agfa czerwona kartka ochronna ?
Ostatnio zmieniony 27 gru 2011, 10:23 przez kocin, łącznie zmieniany 1 raz.
witaj!
na papierkach zabezpieczających początek i koniec filmu, powinny być nazwy filmów wraz z czułościami.
tematu wołania nie będę poruszał, nie miałem tego fomadonu w ręce.
pozdrawiam!
na papierkach zabezpieczających początek i koniec filmu, powinny być nazwy filmów wraz z czułościami.
tematu wołania nie będę poruszał, nie miałem tego fomadonu w ręce.
pozdrawiam!
"Cítíte to? Cítíte to? Fenidon, synku. Nic jinýho na světě takhle nevoní. Zbožňuju vůni fenidonu po ránu."
Podplukovník William "Bill" Kilgore
zemsta toxycznego fotomutanta flickr
Podplukovník William "Bill" Kilgore
zemsta toxycznego fotomutanta flickr
biorąc pod uwagę, że mają z 50 lat, to zgaduję, że to coś w rodzaju Fotopanu F czy też Isopanu F. Jako czułość przyjąłbym 50, wówczas to była typowa.
Właściwie, to najlepiej zrobisz używając narkozy świetlnej (Denoxan, zieleń pinakryptolowa) lub czegoś takiego i wywołasz to w kuwecie tudzież na szpulce koreksu siedzącej w kuwecie przy ciemnoczerwonym świetle.
Właściwie, to najlepiej zrobisz używając narkozy świetlnej (Denoxan, zieleń pinakryptolowa) lub czegoś takiego i wywołasz to w kuwecie tudzież na szpulce koreksu siedzącej w kuwecie przy ciemnoczerwonym świetle.
Musi coś być. Jak nie na końcu, to po wpakowaniu do koreksu powinno coś być na początku taśmy. Jak będzie to wówczas trzeba odgrzebać czas wywoływania z jakiejś starej książki. Gdyby jednak nie było to wówczas spróbowałbym w stocku D76 przez 10 minut. To taki uniwersalny czas. Nic nie ryzykujesz. Najwyżej nie wyjdzie.kocin pisze:Właśnie problem jest taki, że na karteczkach nic nie ma :(
[quote="jdas"]Musi coś być. Jak nie na końcu, to po wpakowaniu do koreksu powinno coś być na początku taśmy. Jak będzie to wówczas trzeba odgrzebać czas wywoływania z jakiejś starej książki. Gdyby jednak nie było to wówczas spróbowałbym w stocku D76 przez 10 minut. To taki uniwersalny czas. Nic nie ryzykujesz. Najwyżej nie wyjdzie.
Ja w tym wypadku to zastosował bym Rodinala (lub jego pochodne) 1+100 1 godz.
semistand developing - w 2,4,8,16,32 minucie jeden powolny fikołek.
Tu niemożna zrobić prawie nic źle. Prawie zawsze wychodzi coś dobrze.
Ja w tym wypadku to zastosował bym Rodinala (lub jego pochodne) 1+100 1 godz.
semistand developing - w 2,4,8,16,32 minucie jeden powolny fikołek.
Tu niemożna zrobić prawie nic źle. Prawie zawsze wychodzi coś dobrze.
- matti_1989
- -#
- Posty: 282
- Rejestracja: 29 kwie 2008, 19:51
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Co do Fomadonu LQN to mam tylko złe doświadczenia z nim. On nawet do nowych filmów się nie nadaje.
Spróbowałbym też z Rodianlem stojąco w mocnym rozcieńczeniu lub HC-110 podobnie.
Spróbowałbym też z Rodianlem stojąco w mocnym rozcieńczeniu lub HC-110 podobnie.
Trzydziestosześciostrzałowy Contax RX / Piętnastostrzałowa Fujica GS645 / Dwunastostrzałowa Bronica SQ-B / Jednostrzałowy Motylek 45
www.stegierski.com
www.stegierski.com