AgfaPhoto APX 100 - ktoś uzywał?
Moderatorzy: rbit9n, Jerzy, zladygin, Michał Kowalski
- Minolciarz1979
- -#
- Posty: 548
- Rejestracja: 16 lis 2009, 11:08
- Lokalizacja: Legnica
AgfaPhoto APX 100 - ktoś uzywał?
Witam. Jak w temacie - czy ktoś ma doświadczenie z AgfaPhoto APX 100? Niby to to samo co stara Agfa APX 100, no własnie - niby... Opinie sa różne, więc zapytam Was, jakie są wasze odczucia w stosunku do starej Agfy (starą znam)? Czy warto? Chodzi o mały obrazek. Wołane będzie w Rodinalu 1+100.
Ooo, ładne zdjęcie.nord pisze:nie wiem jak to bywało ze starą Agfą, ale moje osobiste odczucia w stosunku do tej "nowej"są pozytywne
[url=http://img16.imageshack.us/img16/6629/109381.jpg]Obrazek[/URL]
wołałem w D76 1+1 scan z malucha coolscanem V
Natomiast (dużo) taniej wychodzi kupowanie jej jako Rollei Retro 100. AgfaPhoto tylko przepakowuje materiał do swoich kasetek...
- Minolciarz1979
- -#
- Posty: 548
- Rejestracja: 16 lis 2009, 11:08
- Lokalizacja: Legnica
Nie wiem czy AgfaPhoto przyznaje sie do czegokolwiek... Mialem jedna AgfaPhoto APX 100 i na moj gust to bylo mniej wiecej to samo co Rollei Retro 100. Zrodla mowia tez ze np. aktualnie dostepna w sprzedazy CT Precisa to tak naprawde Fuji Sensia 100. (i moja jedna proba wydawala sie to potwierdzac).Minolciarz1979 pisze:Czyli Rollei Retro 100 to Agfa/AgfaPhoto APX 100? Czy to 100% pewna informacja? Nie chciałbym się naciąć i od nowa eksperymentować.przemur pisze:Natomiast (dużo) taniej wychodzi kupowanie jej jako Rollei Retro 100. AgfaPhoto tylko przepakowuje materiał do swoich kasetek...
Natomiast Rollei caly czas twierdzi ze Retro 100 to jest APX 100. Nawet chyba korzystaja z chemii wyprodukowanej jeszcze przez Agfe...
Ostatnio zmieniony 25 lip 2011, 19:41 przez przemur, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- -#
- Posty: 62
- Rejestracja: 04 sty 2011, 16:13
- Lokalizacja: Skawica
Zdaje się z kolei, że na www.rangefinderforum.com ktoś twierdził, ze Precisa CT to ...Provia100. Jeżeli to prawda, to CT jest połowę tańsza od Provii.przemur pisze:Minolciarz1979 pisze:CT Precisa to tak naprawde Fuji Sensia 200. (i moja jedna proba wydawala sie to potwierdzac).przemur pisze:Natomiast (dużo) taniej wychodzi kupowanie jej jako Rollei Retro 100. AgfaPhoto tylko przepakowuje materiał do swoich kasetek...
- technik219
- -#
- Posty: 3353
- Rejestracja: 13 lut 2011, 20:15
- Lokalizacja: ze wsi
Żeby była pełna jasność: obecne Rollei Retro 100 i obecny APX 100 to ten sam materiał. który jednak nie ma nic wspólnego poza czułością i PODOBNYMI parametrami z Agfapanem APX 100 i Rollei Retro 100 sprzed jeszcze kilku lat. Spółka Agfaphoto, która zawiązała się po upadku Agfa-Gevaert A.G. przejęła magazyny Agfy i dokończyła konfekcjonowanie materiałów wyprodukowanych przez Agfę. Część tych materiałów sprzedała innym firmom, stąd Rollei Retro 100. Ostatnie oryginalne materiały Agfy miały datę ważności bodajże do 2006 r. Potem obie firmy dokonywały zakupów u innych producentów (m.in. w Fotokemika Zagreb) i ich materiały konfekcjonowały pod nazwą Rollei Retro 100 i APX 100, ale to już są inne materiały. Podobne, ale inne. Tak więc obecnie sprzedawane RR100 i APX 100 to dalecy kuzyni Agfy. Na francuskim forum Rollei przedstawiciel firmy stwierdził wprost, że to, pod jaką nazwą sprzedawane są materiały (Efke, Rollei, Adox, Agfa) jest sprawą czysto marketingową, bo klienci związani są z marką i za nią są gotowi zapłacić drożej, chociaż w istocie kupują materiał, który pod macieżystą nazwą można kupić za połowę ceny.Minolciarz1979 pisze:Czyli Rollei Retro 100 to Agfa/AgfaPhoto APX 100? Czy to 100% pewna informacja? Nie chciałbym się naciąć i od nowa eksperymentować.
Materiały Agfa i Rollei to dobre materiały. Z rezerwą należy podchodzić do materiałów z "S", ponieważ są to materiały do fotografii lotniczej. Mają nieco inne parametry, ale do fotografii ogólnej też się nadają. Zostały w magazynach z masą upadłościową Agfy, to co - mają się zmarnować? Pocięli je i sprzedają jako nowości, choć żadnymi nowościami nie są. Pojawił się też Ilford P-4, który jest filmem do kamer monitorujących. Zostało w magazynach, to sprzedają na tej samej zasadzie. Nie wiem jak z Ilfordem - produkuje jeszcze, czy wyprzedaje resztki (Fuji już wstrzymała niektóre linie). Myślę, że trzeba mieć świadomość, że jakikolwiek materiał pojawi się teraz na rynku, to nie będzie już żadna nowość. Tylko resztki zalegające magazyny. Nie prowadzi się nowych badań, nie opracowuje nowych materiałów. To już jest koniec. Cała nadzieja w Chińczyku.
Różnie opinie są o Retro 100. Ja znam taką, pochodzącą ze sklepu fotonegatyw:Minolciarz1979 pisze: Czyli Rollei Retro 100 to Agfa/AgfaPhoto APX 100? Czy to 100% pewna informacja? Nie chciałbym się naciąć i od nowa eksperymentować.
Według opini jest to film zbliżony charkterystyką do AGFA APX100.
Pozdrawiam, Bartek.
-
- -#
- Posty: 534
- Rejestracja: 25 lut 2010, 21:41
- Lokalizacja: Świnoujście
To ja jeszcze trochę zamieszam.
Zgodnie z informacją ze strony fotoimpexu
Rollei 100 (bez dopisku S) jest konfekcjonowanym materiałem z (AGFA APX)zapasów AGFY.
Rollei wyprzedaje się ze starego zapasu dlatego można go kupić za niską cenę.
z tego co wiem ADOX planuje uruchomić produkcję negatywu według receptury Agfy APX 100
Co do tego czy rynek się zwija czy nie to mam inne spostrzeżenia niż jeden z kolegów.
Rynek nie jest super chłonny więc producenci ograniczają ofertę do sprawdzonych produktów.
Nie mniej jednak Adox np. wprowadził "nowy" produkt czyli CMS 20 w wersji 120
Sądzę że biorąc pod uwagę dostępną na rynku ofertę Efke Fomy Fuji Adoxa Ilforda Kodaka tRollei to mamy już dobry wybór
Każdy ma coś ciekawego do zaoferowania.
Więc nie ma co płakać , jakiś wybór jednak jest.
A obserwując szaleństwo jakie zaczęło się w tym roku w niemczech , na rynku
używanych aparatów i sprzętu do fotografii analogowej śmiem twierdzić że
ta branża w niedalekiej przyszłości trochę odżyje.
Zgodnie z informacją ze strony fotoimpexu
Rollei 100 (bez dopisku S) jest konfekcjonowanym materiałem z (AGFA APX)zapasów AGFY.
Rollei wyprzedaje się ze starego zapasu dlatego można go kupić za niską cenę.
z tego co wiem ADOX planuje uruchomić produkcję negatywu według receptury Agfy APX 100
Co do tego czy rynek się zwija czy nie to mam inne spostrzeżenia niż jeden z kolegów.
Rynek nie jest super chłonny więc producenci ograniczają ofertę do sprawdzonych produktów.
Nie mniej jednak Adox np. wprowadził "nowy" produkt czyli CMS 20 w wersji 120
Sądzę że biorąc pod uwagę dostępną na rynku ofertę Efke Fomy Fuji Adoxa Ilforda Kodaka tRollei to mamy już dobry wybór
Każdy ma coś ciekawego do zaoferowania.
Więc nie ma co płakać , jakiś wybór jednak jest.
A obserwując szaleństwo jakie zaczęło się w tym roku w niemczech , na rynku
używanych aparatów i sprzętu do fotografii analogowej śmiem twierdzić że
ta branża w niedalekiej przyszłości trochę odżyje.
ju_87
- technik219
- -#
- Posty: 3353
- Rejestracja: 13 lut 2011, 20:15
- Lokalizacja: ze wsi
Pozostaje mieć nadzieję, że nie jest to chwilowy run. Cyfra jako medium usługowe i dla okazjonalnego pstrykania, klasyczna fotografia srebrowa dla koneserów. Oto zdrowy układ, myślę.junkers_ju-87 pisze:A obserwując szaleństwo jakie zaczęło się w tym roku w niemczech , na rynku używanych aparatów i sprzętu do fotografii analogowej śmiem twierdzić że ta branża w niedalekiej przyszłości trochę odżyje.
Ale chyba te stare zapasy Agfy już wyprzedali? Coś za dużo tego na rynku (nawet Chińczycy oferują w ilościach hurtowych), żeby to było z produkcji Agfy

Lux mea lex
A nowa Portra 400? Nie uzywalem jej jeszcze bo kolor to tylko sporadycznie ale ludzie pisza, ze to masakra technologiczna jakas jest. Czyli Kodak w nia jednak zainwestowal.technik219 pisze:Pojawił się też Ilford P-4, który jest filmem do kamer monitorujących. Zostało w magazynach, to sprzedają na tej samej zasadzie. Nie wiem jak z Ilfordem - produkuje jeszcze, czy wyprzedaje resztki (Fuji już wstrzymała niektóre linie). Myślę, że trzeba mieć świadomość, że jakikolwiek materiał pojawi się teraz na rynku, to nie będzie już żadna nowość. Tylko resztki zalegające magazyny. Nie prowadzi się nowych badań, nie opracowuje nowych materiałów. To już jest koniec. Cała nadzieja w Chińczyku.
Ilford produkuje i ma sie doskonale (choc podwyzsza ceny).
A ten jego P4 Surveillance nie idzie do sprzedazy detalicznej mysle, to co sie pojawia na ebayu to jakies indywidualne lewizny pracownikow firm-klientow albo wyprzedawanie ich zapasow. Poza tym to mam coraz lepsze zdanie o tym filmie od kiedy zaczalem go uzywac zgodnie z przeznaczeniem.
"Panie, ja to jak kiedyś zdjęcie zrobiłem to klisza pękła, i ch*j!"
- Minolciarz1979
- -#
- Posty: 548
- Rejestracja: 16 lis 2009, 11:08
- Lokalizacja: Legnica
Podsumowując:
Z tej dyskusji wynika, że obecna AgfaPhoto czy Rollei Retro 100 są dość dobrym materiałem. Teraz pytanko następne: czy mozna opierać się na oryginalnej ulotce Agfy co do wołania tego nowego materiału w oryginalnym Rodinalu 1+100?
http://www.aphog.de/downloads/agfa/Rodinal.pdf
http://www.aphog.de/downloads/agfa/Rodinal.pdf
Koło Provii to nawet nie leżało - no chyba że leżało bardzo długoskytruck pisze:Zdaje się z kolei, że na www.rangefinderforum.com ktoś twierdził, ze Precisa CT to ...Provia100. Jeżeli to prawda, to CT jest połowę tańsza od Provii.

M7 + 4,5/50 + 4/80 + 4,5/150
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
- technik219
- -#
- Posty: 3353
- Rejestracja: 13 lut 2011, 20:15
- Lokalizacja: ze wsi
Oryginalny APX 100 w R 1:100 należało wywoływać ok. 30 min. Tak samo RR 100 z partii APX 100. RR100 z nowej partii (który nie jest APXem) woła się już tylko 20 min.Minolciarz1979 pisze: czy mozna opierać się na oryginalnej ulotce Agfy co do wołania tego nowego materiału w oryginalnym Rodinalu 1+100?
Jest lekkie zamieszanie z tymi filmami w tym wywoływaczu, bo na ulotkach Rodinalu i One Shot (to samo) w zależności od firmy konfekcjonującej APX 100 woła się 8,5 i 13 min. (rozcieńczenia 1:25 i 1:50) podczas gdy oryginalne materiały Agfy zalecają odpowiednio 8 i 17 min. (szczególnie wątpliwy czas dla 1:50).
Teraz chciałbym dać wskazówkę jak odróżnić oryginalny APX od późniejszych jego najbliższych kuzynów. Jak na razie w moich próbach się sprawdza. Otóż materiał z pozostałości Agfy - prawdziwy APX nawet pod nazwą RR 100 oglądany od strony podłożowej (niewywołana końcówka wystająca z kasetki) ma barwę ciemnobrunatną, prawie czarną i po odcięciu kawałeczka i wrzuceniu do wody nie odbarwia się. RR 100 "nowe" mają taką samą barwę, ale po wrzuceniu do wody odbarwiają się - barwnik przechodzi do wody. Te filmy zabarwiają również Rodinal na kolor pomarańczowy do czerwonego, czego nie robi prawdziwy APX 100. Tak samo zabarwia RR 400S.
Lux mea lex