Niepewność przy pierwszym wołaniu
Moderatorzy: rbit9n, Jerzy, zladygin, Michał Kowalski
kamilo94, ten
http://fotonegatyw.com.pl/pl/product/view?id=2721591
jak i ten R09
http://www.czarno-biale.pl/sklep/produc ... ts_id=3734
to ten sam wywoływacz, różni się tylko opakowaniem.
Softpak 300ml wychodzi taniej.
http://fotonegatyw.com.pl/pl/product/view?id=2721591
jak i ten R09
http://www.czarno-biale.pl/sklep/produc ... ts_id=3734
to ten sam wywoływacz, różni się tylko opakowaniem.
Softpak 300ml wychodzi taniej.
Pozdrawiam, Bartek.
tak tak, zauważyłementhropia pisze:kamilo94, ten
http://fotonegatyw.com.pl/pl/product/view?id=2721591
jak i ten R09
http://www.czarno-biale.pl/sklep/produc ... ts_id=3734
to ten sam wywoływacz, różni się tylko opakowaniem.
Softpak 300ml wychodzi taniej.
Rodinal jest na pewno dość bezpiecznym i prostym rozwiązaniem, ale ...kamilo94 pisze:Fomapan 100/36, Rollei superpan 200/36, Ilford PAN 100/36 - tak to dokładnie wygląda.
Chyba więc zamówię ten R09 i zwilżacz. To nie majątek.
Jeśli naśietlasz według światłomierza w aparacie, to jest możliwe, że będziesz miał zablokowane światła. Rodinal jest dość kontrastowym wywoływaczem, nawet w niskich stężeniach. Są lepsze. Nie będę Ci proponował FA-1027, ale w Polsce jest na pewno dostępny Tmax, bardzo podobna w działaniu, delikatna mieszanka. Mniejszy kontrast i ziarno, też dobra akutacja i bardzo dobre wyrobienie cieni. Może to i droższe rozwiązanie, ale nie słyszałem, by ktoś był niezadowolony z niego.
Ja go używam jako "one-shot" 1+9 na filmach takich jak Agfa 100 i Kodak PX.
Rozumiem, dzięki.
Mimo tego, na początek kupię jednak R09 (tani, wydajny, łatwy w obsłudze, dostępne czasy dla większości filmów).
Wezmę od razu ten zwilżacz i pare filmów.
Mimo tego, na początek kupię jednak R09 (tani, wydajny, łatwy w obsłudze, dostępne czasy dla większości filmów).
Wezmę od razu ten zwilżacz i pare filmów.
Ostatnio zmieniony 02 lip 2011, 17:14 przez kamilo94, łącznie zmieniany 1 raz.
No dobra. Mam ten naświetlony fomapan 100 i wywoływacz R09.
Trzeba coś z tym wreszcie zrobić.
Rozcieńczenie i czas wezmę z tabelki, czyli 1+50, 8-9min.
Teraz tylko szczegółowe pytanie jak mieszać, żeby nie zepsuć.
To mój pierwszy negatyw dlatego chciałbym, żeby coś tam było widać po wywołaniu
Na super efekty nie liczę, ale miło by było, gdyby się w miarę udało.
Jeszcze raz proszę o jakiś prosty sprawdzony sposób mieszania.
Z góry dzięki
Trzeba coś z tym wreszcie zrobić.
Rozcieńczenie i czas wezmę z tabelki, czyli 1+50, 8-9min.
Teraz tylko szczegółowe pytanie jak mieszać, żeby nie zepsuć.
To mój pierwszy negatyw dlatego chciałbym, żeby coś tam było widać po wywołaniu

Na super efekty nie liczę, ale miło by było, gdyby się w miarę udało.
Jeszcze raz proszę o jakiś prosty sprawdzony sposób mieszania.
Z góry dzięki
jeśli chcesz użyć czasu z pudełka, mieszaj pierwszą minutę non stop, a potem, cztery fikołki co minutę. temperatura koniecznie 20°C.
"Cítíte to? Cítíte to? Fenidon, synku. Nic jinýho na světě takhle nevoní. Zbožňuju vůni fenidonu po ránu."
Podplukovník William "Bill" Kilgore
zemsta toxycznego fotomutanta flickr
Podplukovník William "Bill" Kilgore
zemsta toxycznego fotomutanta flickr
Właśnie o to mi chodziło. Wcześniej natknąłem się na ten sposób.rbit9n pisze:jeśli chcesz użyć czasu z pudełka, mieszaj pierwszą minutę non stop, a potem, cztery fikołki co minutę. temperatura koniecznie 20°C.
Dzięki!
Może to i głupie pytanie ale jak mam utrzymać w koreksie przez cały proces stałą temperaturę?
Musi być dokładnie 20°C? Jakie są dopuszczalne odchyły i co ewentualnie zrobić jeśli w trakcie wywoływania temperatura spadnie np. o 1,5°C bo w ciemni mam chłodno lub wzrośnie o 1? Pomieszczenie jest małe i mogę je zwyczajnie nagrzać sobą.
Ostatnio zmieniony 11 lip 2011, 22:56 przez kamilo94, łącznie zmieniany 1 raz.