Powiększalnik vs drukarka - dylemat..
Moderatorzy: rbit9n, zladygin, Michał Kowalski, Jerzy
- d.prowadzisz
- -#
- Posty: 118
- Rejestracja: 15 cze 2009, 19:59
- Lokalizacja: Kraków
nie zalicytuję go - mam taki sam... jak kondensor nie jest pęknięty to kupować ... sam sie zastanawialem czy na zapas nie kupic - mój mi służy juz 11 lat :) obiektyw też niczego sobie miałem taki - nie potrzeba lepszego bo nie wiem czy jest :D
filtry agfy kupić i wyciąć równe 70x70 :)
------------------------------ Łączenie postów (slawoj)------------------------------
jak dobrze wywołasz filmy bedziesz i tak bez filtracji kopiować ;)
filtry agfy kupić i wyciąć równe 70x70 :)
------------------------------ Łączenie postów (slawoj)------------------------------
jak dobrze wywołasz filmy bedziesz i tak bez filtracji kopiować ;)
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez PMW, łącznie zmieniany 10 razy.
-
- -#
- Posty: 823
- Rejestracja: 09 lut 2009, 15:31
- Lokalizacja: Międzyrzecz
- Kontakt:
niedawno odwiedzil mnie pewien Pan i zachwalal nowe, rewolucyjne produkty drukujace z najwyzszej polki...pokazal probki (podobno) najlepszej kombinacji jaka mozna dzisiaj wydrukowac i w ogole duzo samych super rzeczy uslyszalem. pokazalem Panu zdjecie ktore lubie pokazywac osobom twierdzacym, ze druk w glebokich cieniach i delikatnych swiatlach dorownuje lub nawet przerasta tradycyjna odbitke.
Pan zamilkl, napil sie coli i pojechal pa pa....
Pan zamilkl, napil sie coli i pojechal pa pa....
- d.prowadzisz
- -#
- Posty: 118
- Rejestracja: 15 cze 2009, 19:59
- Lokalizacja: Kraków
Zestaw do przyzwoitego druku czarno białego to drukarka za jakieś 2 tys. pln i zestaw tuszy za kilkaset złotych, dedykowanych do druku w czerni i bieli. Niestety nie będę dysponował takim zestawem. Zdecyduje się na powiększalnik i zobaczymy czy zdołam wycisnąć z niego uczciwe efekty ;)
Zastanawia mnie jednak, dlaczego często wydruki ze skanów kliszy wiszą nawet po galeriach, czyżby koszty i czas grały tak istotna rolę? Może tak mało już zostało dobrych printerów..
Spytam jeszcze o te filtry: czy to muszą być filtry Agfa, czy każde, które uda mi się przyciąć do 7x7?
Zastanawia mnie jednak, dlaczego często wydruki ze skanów kliszy wiszą nawet po galeriach, czyżby koszty i czas grały tak istotna rolę? Może tak mało już zostało dobrych printerów..
Spytam jeszcze o te filtry: czy to muszą być filtry Agfa, czy każde, które uda mi się przyciąć do 7x7?
Ostatnio zmieniony 07 cze 2011, 11:06 przez d.prowadzisz, łącznie zmieniany 2 razy.
Bo niektórzy zadowalają się bylejakością - niestety.d.prowadzisz pisze:Zastanawia mnie jednak, dlaczego często wydruki ze skanów kliszy wiszą nawet po galeriach, czyżby koszty i czas grały tak istotna rolę? Może tak mało już zostało dobrych printerów..
Jest taka przypowieść Jaskinia platońska.
Po krótce można powiedzieć, że ten kto nie widział dobrej tradycyjnej odbitki, to nie wie że taka jakość w ogóle istnieje.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez slawoj, łącznie zmieniany 3 razy.
- d.prowadzisz
- -#
- Posty: 118
- Rejestracja: 15 cze 2009, 19:59
- Lokalizacja: Kraków
W takim razie polecam ;)
http://zawsze-kwadrat.pl/2011/01/masakr ... rsgallery/
Zwłaszcza fragment "Traditional photo baryte paper".
pozdrawiam.
http://zawsze-kwadrat.pl/2011/01/masakr ... rsgallery/
Zwłaszcza fragment "Traditional photo baryte paper".
pozdrawiam.
- d.prowadzisz
- -#
- Posty: 118
- Rejestracja: 15 cze 2009, 19:59
- Lokalizacja: Kraków
A jak już jesteśmy przy papierze..
Więc.. Kupiłem sobie tego Dursta http://allegro.pl/powiekszalnik-durst-m ... 02648.html
Jest tam szufladka na filtry (to coś z czerwony paskiem)? Mogę użyć wszystkich filtrów, które się tam zmieszczą? Przykładowo Ilford Multigrade docięte na 7x7?
Bez filtrów mogę odbijać na papierach o stałej gradacji? Jest jakaś istotna różnica w jakości pomiędzy papierami stało a zmiennogradacyjnymi?
Więc.. Kupiłem sobie tego Dursta http://allegro.pl/powiekszalnik-durst-m ... 02648.html
Jest tam szufladka na filtry (to coś z czerwony paskiem)? Mogę użyć wszystkich filtrów, które się tam zmieszczą? Przykładowo Ilford Multigrade docięte na 7x7?
Bez filtrów mogę odbijać na papierach o stałej gradacji? Jest jakaś istotna różnica w jakości pomiędzy papierami stało a zmiennogradacyjnymi?
Ostatnio zmieniony 07 cze 2011, 23:10 przez d.prowadzisz, łącznie zmieniany 1 raz.
bez filtracji papier zmiennogradacyjny zachowuje się jak papier o gradacji 2 lub 3 czyli normalny - czyli uogólniając: normalny negatyw - normalny papier...
nie ma... jest za to róznica pomiędzy chlorosrebrowymi a bromosrebrowymi - :) bromosrebrowe dają cieplejszy odcień czerni.
Jest róznica w jakości i trwałości pomiędzy papierami barytowanymi a powlekanymi (rc) na korzyść tych pierwszych.
perfekcyjne rozwiązanie to wzorcowy negatyw skopiowany na stałogradacyjnym bromie o gradacji 2 + odbielanie miejscowe świateł.
d.prowadzisz pisze:Jest jakaś istotna różnica w jakości pomiędzy papierami stało a zmiennogradacyjnymi?
nie ma... jest za to róznica pomiędzy chlorosrebrowymi a bromosrebrowymi - :) bromosrebrowe dają cieplejszy odcień czerni.
Jest róznica w jakości i trwałości pomiędzy papierami barytowanymi a powlekanymi (rc) na korzyść tych pierwszych.
perfekcyjne rozwiązanie to wzorcowy negatyw skopiowany na stałogradacyjnym bromie o gradacji 2 + odbielanie miejscowe świateł.
- d.prowadzisz
- -#
- Posty: 118
- Rejestracja: 15 cze 2009, 19:59
- Lokalizacja: Kraków
- d.prowadzisz
- -#
- Posty: 118
- Rejestracja: 15 cze 2009, 19:59
- Lokalizacja: Kraków
- d.prowadzisz
- -#
- Posty: 118
- Rejestracja: 15 cze 2009, 19:59
- Lokalizacja: Kraków
Jeszcze szybkie pytanko przed zakupem pierwszego papieru:
Skoro w papierze matowym ciężej - niż w przypadku papieru błyszczącego - uzyskać głębokie czernie i czyste, jasne światła, to znaczy, że wchodzi na niego mniejsza rozpiętość sceny niż na papier błyszczący?
Skoro w papierze matowym ciężej - niż w przypadku papieru błyszczącego - uzyskać głębokie czernie i czyste, jasne światła, to znaczy, że wchodzi na niego mniejsza rozpiętość sceny niż na papier błyszczący?
Ostatnio zmieniony 08 cze 2011, 16:20 przez d.prowadzisz, łącznie zmieniany 1 raz.
papier rc prawie pozbawiony jest struktury - jest to papier powlekany, często zawiera substancję wywołującą co negatywnie wpływa na jego trwałość. RC dobry jest do stykówek, poglądowych zdjęć - tanio i szybko .. coś jak fastfoodd.prowadzisz pisze:Czy istnieje jakaś porażająca różnica w jakości pomiędzy papierami RC a FB?
tradycyjny papier wymaga dłuższej obróbki, naświetlania, płukania, specjalnego suszenia - zastosowanie: wystawy, galerie, archiwa,