Kodak TRIX 400
Moderatorzy: rbit9n, Jerzy, zladygin, Michał Kowalski
źleście zrozumieliście. 4x/1' to cztery fikołki co minutę. nie znalazłem innego sposobu, żeby to zapisać i stąd nieporozumienie. swoją drogą, to należy czytać z tak zwanym zrozumieniem, albowiem rbit9n jest tylko jeden, czyli ten, który te słowa pisze i, którego o wyjaśnienie pytać należało.
pozdrawiam zaduszkowo.
PS. tu poniżej był jeszcze post Sławka, żeby pisać 10''/1'. przyznam, że myślałem też i o takim zapisie i chyba do niego się przekonałem, jako do takiego, który mniej zamieszania i wiatru sieje.
pozdrawiam zaduszkowo.
PS. tu poniżej był jeszcze post Sławka, żeby pisać 10''/1'. przyznam, że myślałem też i o takim zapisie i chyba do niego się przekonałem, jako do takiego, który mniej zamieszania i wiatru sieje.
"Cítíte to? Cítíte to? Fenidon, synku. Nic jinýho na světě takhle nevoní. Zbožňuju vůni fenidonu po ránu."
Podplukovník William "Bill" Kilgore
zemsta toxycznego fotomutanta flickr
Podplukovník William "Bill" Kilgore
zemsta toxycznego fotomutanta flickr
Cześć, czy dobrym pomysłem jest wołanie trixa 400@800 przy 20C 1+1 w id-11 przez 13 minut? Co minutę przewrotki przez 10 sek.
Na informacji od kodaka piszą,że 1 stop można wołać jakby nie było forsowania czyli 11 minut przy tych parametrach.
Na digitaltrouth piszą że 13.25 minut to już można 1600.
Pytanie. Ile wołać 11 minut, 12 minut, czy może te 13? 13 by mi pasował to bym mógł z hp5+ w koreksie za jednym razem machnąć. I co się będzie działo jak będę czas przesuwał z 11 w kierunku 13 minut?
Proszę o pomoc.
Na informacji od kodaka piszą,że 1 stop można wołać jakby nie było forsowania czyli 11 minut przy tych parametrach.
Na digitaltrouth piszą że 13.25 minut to już można 1600.
Pytanie. Ile wołać 11 minut, 12 minut, czy może te 13? 13 by mi pasował to bym mógł z hp5+ w koreksie za jednym razem machnąć. I co się będzie działo jak będę czas przesuwał z 11 w kierunku 13 minut?
Proszę o pomoc.
Zeiss Ikon ZI, Olympus XA
Probowalem sie dowiedziec na AT ale nie dowiedzialem sie, wiec zapytam tu.
Trafila mi sie spora szpula starego Trixa (jak sie okazalo po wywolaniu), starego, czyli na starej emulsji (napisy TX 5063 na brzegach). Nie wiedzialem co to jest, wiec naswietlilem na 100 i wymoczylem 12 minut w rodinalu 1+50. No i wyszlo mi cos takiego:
Domyslam sie, ze troche stracil na czulosci i ziarni niezwykle, ale jak pozbyc sie tego zadymienia i czy to w ogole mozliwe? Czytalem kiedys, ze D76 w jakistam sposob je redukuje.
Aha, to zaswietlenie na jednej z krawedzi to kasetka
Jutro sprobuje to powiekszyc i zobaczyc, jaki to ma sens.
A skan na AT jest tutaj: http://aparaty.tradycyjne.net/foto,38032.html
Trafila mi sie spora szpula starego Trixa (jak sie okazalo po wywolaniu), starego, czyli na starej emulsji (napisy TX 5063 na brzegach). Nie wiedzialem co to jest, wiec naswietlilem na 100 i wymoczylem 12 minut w rodinalu 1+50. No i wyszlo mi cos takiego:

Domyslam sie, ze troche stracil na czulosci i ziarni niezwykle, ale jak pozbyc sie tego zadymienia i czy to w ogole mozliwe? Czytalem kiedys, ze D76 w jakistam sposob je redukuje.
Aha, to zaswietlenie na jednej z krawedzi to kasetka

Jutro sprobuje to powiekszyc i zobaczyc, jaki to ma sens.
A skan na AT jest tutaj: http://aparaty.tradycyjne.net/foto,38032.html
Ostatnio zmieniony 18 maja 2011, 17:09 przez radekone, łącznie zmieniany 1 raz.
"Panie, ja to jak kiedyś zdjęcie zrobiłem to klisza pękła, i ch*j!"
- technik219
- -#
- Posty: 3353
- Rejestracja: 13 lut 2011, 20:15
- Lokalizacja: ze wsi
Co prawda HLce daleko do TriXa, ale miałem kiedyś to samo. Naświetlałem tak samo.Wychodziło to samo. Aż wpadłem na pomysł przepłukania wywołanego i utrwalonego (i wypłukanego ) filmu w rozcieńczonym roztworze żelazicyjanku potasu i ponownie utrwaliłem. Zadymienie zeszło. Rozcieńczony - bo działa przede wszystkim na samo zadymienie. Nie używam klasycznego osłabiacza Farmera w jednym roztworze bo szybko się zużywa. Zobacz jak to podziała na ten kawałek filmu, który już wywołałeś. Teraz mam żelazicyjanek ze starego zestawu ORWOCOLOR (bodajże torebka C55) - mieszanina żelazicyjanku i bromku. Żadnej różnicy w działaniu.
Podejrzewam, że ziarno masz od Rodinalu, nie ze starości. Zmień wywoływacz (wskazuję na Xtol) i będziesz zadowolony nawet jak zrobisz na 200 ASA.
Podejrzewam, że ziarno masz od Rodinalu, nie ze starości. Zmień wywoływacz (wskazuję na Xtol) i będziesz zadowolony nawet jak zrobisz na 200 ASA.
Ostatnio zmieniony 18 maja 2011, 18:14 przez technik219, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- -#
- Posty: 823
- Rejestracja: 09 lut 2009, 15:31
- Lokalizacja: Międzyrzecz
- Kontakt:
Co do wołania TX-a zainteresowanym proponuję użwać wywoływacza dwuczęściowego jak Stoeckler. Bardzo prosty a rezultaty dobre:
Kąpiel A:
metol 5g
Siarczan sodu 100g (Na2SO3)
woda 1000 ml
Kąpiel B:
borax 10g
woda 1000 ml
W pierwszej kąpieli 4-5 min (20 C) ciągle bełtając, wylać, nie płukać, wlać płyn B i zostawić bez mieszania na 4-5 min. Rezultaty: niezablokowane światła, wyrobione cienie, dobra akutacja i minimalne ziarno.
HP 5 także dobrze reaguje na ten wywoływacz, ale z większym ziarnem. Ciągle lepiej jednak niż z Rodinalem czy D76.
Ja naświetlam filmy na nominalną czułość.
Kąpiel A:
metol 5g
Siarczan sodu 100g (Na2SO3)
woda 1000 ml
Kąpiel B:
borax 10g
woda 1000 ml
W pierwszej kąpieli 4-5 min (20 C) ciągle bełtając, wylać, nie płukać, wlać płyn B i zostawić bez mieszania na 4-5 min. Rezultaty: niezablokowane światła, wyrobione cienie, dobra akutacja i minimalne ziarno.
HP 5 także dobrze reaguje na ten wywoływacz, ale z większym ziarnem. Ciągle lepiej jednak niż z Rodinalem czy D76.
Ja naświetlam filmy na nominalną czułość.
Ostatnio zmieniony 18 maja 2011, 19:44 przez timor, łącznie zmieniany 2 razy.
po co komplikować.. przecież w D76 Trix ma ..i wychodzi super..
proponuje (po raz kolejny) lekturę tego artykułu.
http://www.fotopolis.pl/index.php?n=4092
proponuje (po raz kolejny) lekturę tego artykułu.
http://www.fotopolis.pl/index.php?n=4092
Kto tu komplikuje ?nord pisze:po co komplikować.. przecież w D76 Trix ma ..i wychodzi super..
proponuje (po raz kolejny) lekturę tego artykułu.
http://www.fotopolis.pl/index.php?n=4092
stare filmy, tak powiedzmy z datą do lat dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku, wołam w zimnym rodinalu 1:100. dziś wywołałem orwo np22 z datą do 1992 r. i wyglądają super. ale to orwo, a do swiemy sypałem 1- 2g KBr na 500ml, co zresztą sugeruje Hubert i też wychodziło super.
"Cítíte to? Cítíte to? Fenidon, synku. Nic jinýho na světě takhle nevoní. Zbožňuju vůni fenidonu po ránu."
Podplukovník William "Bill" Kilgore
zemsta toxycznego fotomutanta flickr
Podplukovník William "Bill" Kilgore
zemsta toxycznego fotomutanta flickr
-
- -#
- Posty: 823
- Rejestracja: 09 lut 2009, 15:31
- Lokalizacja: Międzyrzecz
- Kontakt:
Odświeżę, trochę temat i również zapytam o TRIXA w podeszłym wieku :P.
Dostałem film 120 KODAK TRI-X którego data "ważności" zakończyła się w roku 2004.
Był rzekomo trzymany w lodówce. Zrobiłem dopiero 3 klatki naświetlając bez korekty- zobaczymy co wyjdzie.
Wywoływacz jaki mam na stanie to XTOL i moje pytanie brzmi:
Jak się z nim "obejść" przy wołaniu ? Jakieś osobiste doświadczenia ?
Dostałem film 120 KODAK TRI-X którego data "ważności" zakończyła się w roku 2004.
Był rzekomo trzymany w lodówce. Zrobiłem dopiero 3 klatki naświetlając bez korekty- zobaczymy co wyjdzie.
Wywoływacz jaki mam na stanie to XTOL i moje pytanie brzmi:
Jak się z nim "obejść" przy wołaniu ? Jakieś osobiste doświadczenia ?