Witam
Mam problem na który nie umie wyjaśnić.
Fotografowałem wczoraj z lampą błyskową.Dwa pierwsze, i dwa ostatnie zdjęcia robione były bez żadnych filtrów i tylko one wyszły. Resztę klatek naświetlałem z filtrem niebieskim, i po wywołaniu okazało się, że te właśnie klatki są całkowicie pozbawione obrazu.
Czy filtr niebieski zatrzymuje światło flesza?
Prędkość migawki ustawiona była na 1/125 a przysłona według kalkulatora f11 lub 16.
Czy przez ten filtr mogłem przewalić całą kliszę?
P.S. Wesołych świąt
filtry a naświetlanie
Moderatorzy: rbit9n, Jerzy, zladygin, Michał Kowalski
A co to za filtr był? Bo niebieski niebieskiemu nierówny. Filtry 80A redukują światło żarowe, więc pewnie mogło to wpłynąć na efekt użycia lampy. Jeśli się mylę, to niech mnie poprawi ktoś bardziej znający się na rzeczy.
No i druga sprawa czy wprowadziłeś korektę naświetlenia przy klatkach robionych z filtrem. Każdy filtr zabiera trochę światła i jeśli nie masz pomiaru TTL, to musisz o tym pamiętać.
No i druga sprawa czy wprowadziłeś korektę naświetlenia przy klatkach robionych z filtrem. Każdy filtr zabiera trochę światła i jeśli nie masz pomiaru TTL, to musisz o tym pamiętać.
Wiesz co nic poza napisem blue filter nie ma więc ciężko coś więcej powiedzieć. Właśnie nie wziąłem pod uwagę poprawki na filtr, i nie wprowadzałem korekt. Tak sobie analizuje wszystko i pewnie za mało światła dotarło do filmu, bo lampa skierowana była na sufit, co osłabiło również jej działanie, i do tego ten filtr dość ciemny, mała dziura w obiektywie, krótki czas. Jestem na etapie rozgryzania lampy i nie pozostaje mi nic innego jak dalsze testy, i marnowanie filmów.
Jak odbijasz błysk od sufitu, to otwórz przysłonę o 2-3 działki.
Natomiast poprawka na filtr wynosi (film panchromatyczny):
- ¾ działki przysłony, przy filtrze jasnoniebieskim
- 1 działkę przysłony, przy filtrze niebieskim
Więcej informacji tutaj: B+W Handbook - Black and White.
Natomiast poprawka na filtr wynosi (film panchromatyczny):
- ¾ działki przysłony, przy filtrze jasnoniebieskim
- 1 działkę przysłony, przy filtrze niebieskim
Więcej informacji tutaj: B+W Handbook - Black and White.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez slawoj, łącznie zmieniany 2 razy.
Witam nie chcę zakładać nowego wątku więc zapytam tutaj.
Jak to jest z tą przysłoną w obiektywach.
To znaczy poprawcie mnie jak się mylę.
Czy podczas fotografowania pod słońce używać w miarę dużego otworu przysłony i dłuższego czasu migawki? ,i czy w pochmurne dni nastawiać aparat na mniejszy otwór?
Tak zrozumiałem z tekstu z http://www.aparaty.tradycyjne.net/porad ... lenie.html
oraz tabelka z wielkością przysłony z tego linku http://www.aparaty.tradycyjne.net/porad ... lania.html
Nie wiem tylko czy nie zrozumiałem tego na opak.
pozdawiam
Jak to jest z tą przysłoną w obiektywach.
To znaczy poprawcie mnie jak się mylę.
Czy podczas fotografowania pod słońce używać w miarę dużego otworu przysłony i dłuższego czasu migawki? ,i czy w pochmurne dni nastawiać aparat na mniejszy otwór?
Tak zrozumiałem z tekstu z http://www.aparaty.tradycyjne.net/porad ... lenie.html
oraz tabelka z wielkością przysłony z tego linku http://www.aparaty.tradycyjne.net/porad ... lania.html
Nie wiem tylko czy nie zrozumiałem tego na opak.
pozdawiam
Ostatnio zmieniony 29 gru 2010, 06:50 przez praktis, łącznie zmieniany 1 raz.
Wiem i dla tego pytam bo nic mi tu nie pasuje. W drugim linku jest tabela która mnie zmyliła.Malfas pisze:jeszcze nie widzialem tekstu ale juz widze ze zrozumiałeś na opak, jesli w słoneczny dzien otworzysz przysłonę na max dziurę, i wydłużysz jeszcze czas to spalisz klatkę
a w ppochmurny przymkniesz i skrócisz czas to niedoswietlisz
A może są jakieś techniki gdzie stosuje się duży otwór przysłony fotografując pod słońce?
Słyszeliście o takowych?
obiło mi się o uszy jedynie, że im bardziej otwarta przysłona, tym większe prawdopodobieństwo złapania odblasków (oczywiście nie we wszystkich obiektywach)praktis pisze:A może są jakieś techniki gdzie stosuje się duży otwór przysłony fotografując pod słońce?
Słyszeliście o takowych?
"Najlepszy aparat to ten, z którego korzystasz" Nick Kelsh