Wielki Format
Moderatorzy: rbit9n, Jerzy, zladygin, Michał Kowalski
ja mam cos takiego - http://www.galaxyarmynavy.com/item-fo-42-26.asp
miesci sie pelny zestaw 5x7, plus 1 zmiana ciuchow i termos z kawa. drugi termos z kawa i prowiant musi, niestety, nosic asystentka (glownie dlatego, ze nie chcialem sie przedzwigac). pewno mozna dostac cos podobnego i w polsce (skoro to european nato rucksack... ;) ).
p.
miesci sie pelny zestaw 5x7, plus 1 zmiana ciuchow i termos z kawa. drugi termos z kawa i prowiant musi, niestety, nosic asystentka (glownie dlatego, ze nie chcialem sie przedzwigac). pewno mozna dostac cos podobnego i w polsce (skoro to european nato rucksack... ;) ).
p.
-
- -#
- Posty: 2
- Rejestracja: 29 sie 2009, 18:49
- Lokalizacja: Kraków
Dzięki wam za odpowiedz, niestety te dwa rozwiązania odpadają. Sam miech z przednia i tylną ścianką ma 40x30x15 i to po zdjęciu go z ławy optycznej a co za tym idzie wszystko mi się już klekocze i potrafi przyprawić o ból głowy przy składaniu gdy ważny jest czas. Druga sprawa, cały sprzęt foto który zabieram wraz ze sobą waży ok 12- 15 kg muszę mieć usztywnione plecy od plecaka dlatego zdecydowałem się na zakup walizki http://www.allegro.pl/item918148967_wal ... _sony.html
Parę kasetek, światłomierz , obiektyw, wrzuciłem do torby Lowepro Reporter D 300 AW która i tak już teraz jest za mała. A to wszystko pakuje w plecak trekkingowy dzięki czemu mam zapewnioną wygodę i trochę wolnego miejsca, a przynajmniej tak to wygląda w teorii.
Parę kasetek, światłomierz , obiektyw, wrzuciłem do torby Lowepro Reporter D 300 AW która i tak już teraz jest za mała. A to wszystko pakuje w plecak trekkingowy dzięki czemu mam zapewnioną wygodę i trochę wolnego miejsca, a przynajmniej tak to wygląda w teorii.
Witam!
odgrzewam temat!
Mam problem z doborem statywu. Nie stać mnie na field camerę, a chcę pracować monorailem 4x5 w plenerze. Lecz wszystkie dostępne mi statywy uginają się pod nim :) >7kg . Sama wyprawa z tym (i walizką doń) to dobry trening.
Oferta statywów wideo ze stajni manfrotto wydaje się nie głupia, więc mam pytanie, czy takie rozwiązanie ma sens? Ewentualnie jakieś tańsze alternatywy?
Pozdrawiam serdecznie!
Radek
odgrzewam temat!
Mam problem z doborem statywu. Nie stać mnie na field camerę, a chcę pracować monorailem 4x5 w plenerze. Lecz wszystkie dostępne mi statywy uginają się pod nim :) >7kg . Sama wyprawa z tym (i walizką doń) to dobry trening.
Oferta statywów wideo ze stajni manfrotto wydaje się nie głupia, więc mam pytanie, czy takie rozwiązanie ma sens? Ewentualnie jakieś tańsze alternatywy?
Pozdrawiam serdecznie!
Radek
- ypres.bass
- -#
- Posty: 147
- Rejestracja: 01 cze 2011, 09:45
- Lokalizacja: Pardubice (Czechy)
- Kontakt:
ja uzywam BENRO A-257M8 (link) + Manfrotto 141RC
uzywam na tem TOYO 45G, Gundlach Korona 4x5" a Meopta Magnola 13x18
uzywam na tem TOYO 45G, Gundlach Korona 4x5" a Meopta Magnola 13x18
Ja się spytam o rzecz zgoła inną- o aparat "FOTOKOR-1"
Otóż miałem (i będę miał) okazję robić tym cudem zdjęcia- tyle, że na papierze, mam też kilka szitek 9x12, ale przeterminowanych.
Chodzi konkretnie o to, że ten aparat ma kasety na płytki szklane- "towar" dzisiaj praktycznie niedostępny, czasem na allegro jakieś płytki przeterminowane w latach 60tych się zdarzają. Jak można przerobić te cudo do w miarę współczesnych błon? Czy współczesne kasety 9x12 by do tego pasowały? No i jak można wyprostować kasety, bo tylko jedna pasuje idealnie, a reszta się zacina (są 4), z kolegą wywnioskowaliśmy, że mogą być zgięte, i chyba faktycznie delikatnie są.
Migawka to "GOMZ"- jakieś dziwadło- piszą, że to klon "Vario" ale Vario w mojej Agfie Isolette wyglądało zgoła inaczej- tu mamy jakby dwa sektory, jeden niewielki jajowaty a drugi... w sumie nawet nie wiem, jak można nazwać taki kształt. Mam parę pytań co do niej:
Czy to jest migawka samonapinająca? Wydaje mi się, że tak, ale nie jestem pewien- po dociągnięciu do końca dźwigni, która jak na mój gust odpowiada za napinanie, migawka się wyzwala. Na czasie odpowiadającym naszym B i T nie otwiera się do końca. I czasem nie domyka. Czasy migowe działają bardzo dobrze, oczywiście są za długie, ale z grubsza działają. Wydaje mi się, że gwint wężyka jest identyczny jak w choćby "Praktice" czy "Rolleifelxie".
Aparat nie ma też ramki celownika- tej tylnej- i pewnie czegoś jeszcze, ale zdjęcia da się robić... raczej. Trzeba by tylko zrobić nowe uszczelnienia (aksamitkę czy jak to tam się zwie) no i go trochę wyczyścić, okleinę posklejać etc.
Aha- aparat należy do muzeum domu kultury, ale przy okazji warsztatów foto otworkowej porobiliśmy sobie nim zdjęcia.
Otóż miałem (i będę miał) okazję robić tym cudem zdjęcia- tyle, że na papierze, mam też kilka szitek 9x12, ale przeterminowanych.
Chodzi konkretnie o to, że ten aparat ma kasety na płytki szklane- "towar" dzisiaj praktycznie niedostępny, czasem na allegro jakieś płytki przeterminowane w latach 60tych się zdarzają. Jak można przerobić te cudo do w miarę współczesnych błon? Czy współczesne kasety 9x12 by do tego pasowały? No i jak można wyprostować kasety, bo tylko jedna pasuje idealnie, a reszta się zacina (są 4), z kolegą wywnioskowaliśmy, że mogą być zgięte, i chyba faktycznie delikatnie są.
Migawka to "GOMZ"- jakieś dziwadło- piszą, że to klon "Vario" ale Vario w mojej Agfie Isolette wyglądało zgoła inaczej- tu mamy jakby dwa sektory, jeden niewielki jajowaty a drugi... w sumie nawet nie wiem, jak można nazwać taki kształt. Mam parę pytań co do niej:
Czy to jest migawka samonapinająca? Wydaje mi się, że tak, ale nie jestem pewien- po dociągnięciu do końca dźwigni, która jak na mój gust odpowiada za napinanie, migawka się wyzwala. Na czasie odpowiadającym naszym B i T nie otwiera się do końca. I czasem nie domyka. Czasy migowe działają bardzo dobrze, oczywiście są za długie, ale z grubsza działają. Wydaje mi się, że gwint wężyka jest identyczny jak w choćby "Praktice" czy "Rolleifelxie".
Aparat nie ma też ramki celownika- tej tylnej- i pewnie czegoś jeszcze, ale zdjęcia da się robić... raczej. Trzeba by tylko zrobić nowe uszczelnienia (aksamitkę czy jak to tam się zwie) no i go trochę wyczyścić, okleinę posklejać etc.
Aha- aparat należy do muzeum domu kultury, ale przy okazji warsztatów foto otworkowej porobiliśmy sobie nim zdjęcia.
Ostatnio zmieniony 23 wrz 2011, 16:50 przez filozof97, łącznie zmieniany 1 raz.
Polecam Tiltall i to starsze wersje produkcji amerykanskiej. Od braci Marchioni, ktorzy zaprojektowali ten statyw patent odkupilo Leitz, teraz to robi chyba Korea. Stara wersja wytrzymuje Sinara P 8x10 z duzymi obiektywami. Bardzo fajnie operuje sie oryginalna glowica. Mimo niezbyt "profesjonalnego" wygladu statyw jest bardzo poreczny i sztywny jak statywy geodezyjne. Mozna dostac te stare rupiecie za kilkanascie dolarow na pchlim targu, ja zaplacilem za swoj $15. Nowe kosztuja okolo $100 do $150 ale nie wiem czy sa zrobione z identycznych materialow. Wiec polecam zabytki
kasety 9x12 na płytki szklane potrzebują adaptera do klisz. Płytka szklana ma ok. 1 mm grubości, klisz mniej więcej 0.15, jeśli wsadzimy do kasety na płytkę szklaną szitkę to często obraz wychodzi nieostry. Trzeba skołować takie blaszki, które mocuje się jak płytkę szklaną a wchodzi w nią szitka. Ma chyba 4 kasety stare metalowe 9x12 właśnie z blaszkami. Kasety 9x12 występowały chyab w 2 wersjach rozmiarowych (taka dłuższa i krótsza... różnica ok, 1 cm długości i ok 1 mm szerokości)
-
- -#
- Posty: 534
- Rejestracja: 25 lut 2010, 21:41
- Lokalizacja: Świnoujście
vario miały różne wersje , i ten kacap ma wersję zrobioną jak vario.
kasety 9x12 bywają na allegro w cenie od 5 do 20 zł i to w całkiem dobrej cenie
po 20 to już z wkładkami na negatywy , więc przypoluj i kup sobie kilka
jesli migawka ci się klinuje na jakiś czasach to albo ci się rozchodzi po jakimś czasie albo juz nie , na twoim miejscu poszukał bym jakiś podobny model w złomowym stanie ale z lepszym obiektywem i migawką np Comppura lub jaką kolwiek inną produkowaną przez firmę Gauthier.
kasety 9x12 bywają na allegro w cenie od 5 do 20 zł i to w całkiem dobrej cenie
po 20 to już z wkładkami na negatywy , więc przypoluj i kup sobie kilka
jesli migawka ci się klinuje na jakiś czasach to albo ci się rozchodzi po jakimś czasie albo juz nie , na twoim miejscu poszukał bym jakiś podobny model w złomowym stanie ale z lepszym obiektywem i migawką np Comppura lub jaką kolwiek inną produkowaną przez firmę Gauthier.
ju_87
seroco 5x7
Dzień dobry Państwu,
Proszę o radę w kwestii zakupu aparatu Seroco z końca XIX wieku, z obiektywem Wollensak 210mm f/4(,5?). Mechanizmy działają poprawnie (migawka, czasy, przysłona). Wszystko funkcjonuje płynnie i bez zgrzytów. Szkła obiektywu są czyste, brak śladu grzyba wewnątrz. Miech nienaruszony. W zestawie 6 kaset. Zaproponowano mi go za 1400zł + 300zł za drewniany statyw z tego samego okresu.
Aparat kupuję dla siebie, nie mam zamiaru zarabiać na tej transakcji, ale też nie chcę przepłacić. Ciężko znaleźć więcej takich kamer w serwisach allegropodobnych (na ebayu jest jeden za ok 700$).
Jeżeli to jest dobra cena, zdecyduję się.
Proszę o pomoc.
Proszę o radę w kwestii zakupu aparatu Seroco z końca XIX wieku, z obiektywem Wollensak 210mm f/4(,5?). Mechanizmy działają poprawnie (migawka, czasy, przysłona). Wszystko funkcjonuje płynnie i bez zgrzytów. Szkła obiektywu są czyste, brak śladu grzyba wewnątrz. Miech nienaruszony. W zestawie 6 kaset. Zaproponowano mi go za 1400zł + 300zł za drewniany statyw z tego samego okresu.
Aparat kupuję dla siebie, nie mam zamiaru zarabiać na tej transakcji, ale też nie chcę przepłacić. Ciężko znaleźć więcej takich kamer w serwisach allegropodobnych (na ebayu jest jeden za ok 700$).
Jeżeli to jest dobra cena, zdecyduję się.
Proszę o pomoc.