Co zamiast Ilforda hp5+ (6x6) do pogonienia na ISO 1600?

Problemy z doborem materiału, naświetlaniem w ciężkich warunkach.

Moderatorzy: rbit9n, Jerzy, zladygin, Michał Kowalski

Pete
-#
Posty: 16
Rejestracja: 14 mar 2008, 15:40
Lokalizacja: Rio de Janerio

Re: Co zamiast Ilforda hp5+ (6x6) do pogonienia na ISO 1600?

Post autor: Pete »

maqsz pisze:Hp5+ stalo sie w Krakowie towarem rzadkim jak klocki Lego w PRL. Najblizsza dostawa (w 3 sklepach!) ma byc polowie tygodnia, a ja potrzebuje filmu na poniedzialek.

Wymyslilem sobie temat, ktory wymusza czulosc 1600. Pogonione @1600 filmy HP5+ wywolywane w rodinalu 1:100 metoda semi-standing daly mi efekty, ktore mnie zadowalaja (male ziarno, umiarkowany kontrast, dobra ostrosc).

Teraz musze szybko zdecydowac sie, czym je zastapic.

Ma byc (w kolejnosci waznosci): 1. ostro, 2. niezbyt ziarniscie (co sie oczywiscie wiaze z pkt. 1 :)), 3. umiarkowany kontrast (ale nie blady i szary negatyw).

Ktos poratuje, podpowiadajac zestaw film+wywojka?
Bardzo dobre rozwiazanie to Rollei Retro 400 @1600asa w A49 1+3, 27st C, 12min, krecenie przez caly czas wolania. Zalaczam probke takiego zestawu.
maqsz
-#
Posty: 400
Rejestracja: 04 gru 2008, 14:31
Lokalizacja: Wieś spokojna

Post autor: maqsz »

Nie lubimy sie z Rollei Retro. Ja na niego krzycze przy nawijaniu na szpule, a on potem wyskakuje i probuje mi wybic zeby. A potem na zlosc zwija sie w serpentyne.
--
Maciek
Pete
-#
Posty: 16
Rejestracja: 14 mar 2008, 15:40
Lokalizacja: Rio de Janerio

Post autor: Pete »

maqsz pisze:Nie lubimy sie z Rollei Retro. Ja na niego krzycze przy nawijaniu na szpule, a on potem wyskakuje i probuje mi wybic zeby. A potem na zlosc zwija sie w serpentyne.
Trzeba sobie znalesc technike zakladania, nie ma z tym najmniejszego problemu a neagatyw polecam - bardzo dobry i cena przystepna.
Pozdrawiam, Piotr
maqsz
-#
Posty: 400
Rejestracja: 04 gru 2008, 14:31
Lokalizacja: Wieś spokojna

Post autor: maqsz »

Pete pisze:
maqsz pisze:Nie lubimy sie z Rollei Retro. Ja na niego krzycze przy nawijaniu na szpule, a on potem wyskakuje i probuje mi wybic zeby. A potem na zlosc zwija sie w serpentyne.
Trzeba sobie znalesc technike zakladania, nie ma z tym najmniejszego problemu a neagatyw polecam - bardzo dobry i cena przystepna.
Pozdrawiam, Piotr
Hmmm... jaka technike mozna zastosowac do negatywu, ktory jest tak skrecony, ze nawet wsunieta juz czesc potrafi wyskoczyc z prowadnic szpuli?
--
Maciek
Malfas
-#
Posty: 661
Rejestracja: 18 sie 2008, 16:37
Lokalizacja: Zambrów

Post autor: Malfas »

ja nie wiem RR to był 3 film jaki nawijałem do koreksu i jakos nie stanowił oto dla mnie zadnego problemu, nawet nie zauwazyłem roznicy miedzy nim a hp5+ ktory nawijałem pierwszy raz w zyciu
skrecanie? powolne suszenie z obciazeniem, tydzien w koreksie nawiniety w druga stronę i pozniej encyklopedia do prasowania i nie jest taki znowu skrecony
maqsz
-#
Posty: 400
Rejestracja: 04 gru 2008, 14:31
Lokalizacja: Wieś spokojna

Post autor: maqsz »

Problemem byl stopien skrecenia niewywolanego filmu. Wywolany mozna przywalic encyklopediami i sie wyrowna, ale wkladanie do koreksu bylo meka. Z innymi jakos klopotow nie mialem...
--
Maciek
Awatar użytkownika
rayman
-#
Posty: 401
Rejestracja: 21 mar 2009, 22:44
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: rayman »

Jakiś czas temu bardzo byłem zadowolony z efektów zabawy Neopanem Fuji 1600 wymoczonym w MD-76 1+3 (20stopni, 15,5 min). Bardzo ładne ziarno i kontrast jak na tak wysoką czułość przy małym obrazku. Ostatecznie przekonałem się do tych klisz i chyba zamienię wszelkie Ilfordy na Neopany i Acrosy.

Skan z małego obrazka, 1500x1000 Ostrość niestety taka a nie inna, bo robione z odległości 40-50cm ;)

Problem jednak w tym że nie dostaniesz Neopana 1600 (przynajmniej ja nigdy go nie widziałem) pod średni format i do wyboru miałbyś jedynie Neopana 400, którego będziesz musiał sobie "popchnąć" :)
A niech mnie TSS pokąsa!
ODPOWIEDZ