Rollei Retro
Moderatorzy: rbit9n, Jerzy, zladygin, Michał Kowalski
Moim zdaniem wołany w d-76 stock wg. tabelki DigitalTruth- 11 minut był zbyt kontrastowy, prawie, że przewołany. Czas skróciłem do 10 minut i jest w sam raz, kontrastem coś pomiędzy Tri-x a T-max. Mowa oczywiście o rr100@100 Wołany na 400 wychodzi kontrast nieznacznie mocniejszy niż w przypadku T-max 400.
Prężące się Rollei Retro odwrotnie w skaner???
W ramach walki z prężącym się Rollei Retro mam pytanie: co się traci skanując negatyw odwrotnie, to znaczy emulsją do skanera?
Wiem, wiem, RR zwija się odwrotnie i czeka... Mam już takie wyczekane, wprasowywane 120'tki ale daleko im do wzorca płaskości z Sewr pod Paryżem (-;
Wiem, wiem, RR zwija się odwrotnie i czeka... Mam już takie wyczekane, wprasowywane 120'tki ale daleko im do wzorca płaskości z Sewr pod Paryżem (-;
od 24x36 po 18x24 + szkiełko i oko
- jestemzero
- -#
- Posty: 8
- Rejestracja: 29 paź 2009, 19:24
- Lokalizacja: wrocław
- Kontakt:
nie pracowałem na RR nigdy, ale słyszałem o niezłych właściwościach zwijalnozwojowych tych 120. skanuje zawsze emulsja do dolu, poza sporadycznym problemem z ziarnem wszystko jest ok. moj skaner przy 'normalnym' zakladaniu robi newtony wielkie jak domy.
natomiast ze zwijajacym sie filmem mam dwa patenty - w ciemni duza ilosc ludwika z woda i jablko (mam ciemnie przy spizarni, wiec duze jablko zawsze pod reka) na klamerce i nawet pogiety lekko film wychodzi gladki jak niemiecka autostrada.
drugi patent wymaga sięgnięcia do albumów Wielkich Mistrzów. Najlepszy do prasowania negatywow na blachę jest Araki i jego mongrafia Taschena, Parr tak samo. :)
natomiast ze zwijajacym sie filmem mam dwa patenty - w ciemni duza ilosc ludwika z woda i jablko (mam ciemnie przy spizarni, wiec duze jablko zawsze pod reka) na klamerce i nawet pogiety lekko film wychodzi gladki jak niemiecka autostrada.
drugi patent wymaga sięgnięcia do albumów Wielkich Mistrzów. Najlepszy do prasowania negatywow na blachę jest Araki i jego mongrafia Taschena, Parr tak samo. :)
bronica, kwadraty i co mi tam wręce wpadnie.
http://www.starzec.blogspot.com
http://www.starzec.blogspot.com
Ale masz jakąś ramkę do skanera? Przecież wtedy film wisi nad szybą? Netwony powstają tylko przy styku film szyba, prawda?jestemzero pisze:nie pracowałem na RR nigdy, ale słyszałem o niezłych właściwościach zwijalnozwojowych tych 120. skanuje zawsze emulsja do dolu, poza sporadycznym problemem z ziarnem wszystko jest ok. moj skaner przy 'normalnym' zakladaniu robi newtony wielkie jak domy.
Używam Tetenala odkąd skończyła mi się butelka Fotonala z lat 90'tych. Martwi mnie jednak, że rozcieńczenie 1:400 jest jakieś takie homeopatyczne.jestemzero pisze:natomiast ze zwijajacym sie filmem mam dwa patenty - w ciemni duza ilosc ludwika z woda i jablko (mam ciemnie przy spizarni, wiec duze jablko zawsze pod reka) na klamerce i nawet pogiety lekko film wychodzi gladki jak niemiecka autostrada.
Dużo Ludwika to ile???
Najwyższe mam "Dzieje Polski w malarstwie i poezji" czy "Architektura Polska" z lat 60'tych. Przy okazji porównuję jak się zmieniły zabytki, które uwieczniam.jestemzero pisze:drugi patent wymaga sięgnięcia do albumów Wielkich Mistrzów. Najlepszy do prasowania negatywow na blachę jest Araki i jego mongrafia Taschena, Parr tak samo. :)
od 24x36 po 18x24 + szkiełko i oko
Apropos RR 400 w srednim. (bez S)
ostatnio miałem dwie rolki.
Jedna sie troche skrecała ale nie było tragedii.
Druga to poprostu masakra. Juz w czasie nawijania na szpule początek zgiął się w pół po szerokości i wyskoczyl z prowadnic, nie moze mowic, ze po odwinieciu reszta (namacalnie) wygladala jak bujne kobiece loki
Tak czy siak naswietlane na 400 i moczone 1+100 w r09 ok 1:10h wyszło tak:
Mam nadzieje ze moje pozostale 11 rolek bedzie wspolpracowac lepiej niz ta ostatnia...
ps. Przekopalem watek ale jakos nie znalazlem info, czy ktos (zgodnie z instukcja ;p ) nasiwetlal na iso200 i wołał w RLS?
ostatnio miałem dwie rolki.
Jedna sie troche skrecała ale nie było tragedii.
Druga to poprostu masakra. Juz w czasie nawijania na szpule początek zgiął się w pół po szerokości i wyskoczyl z prowadnic, nie moze mowic, ze po odwinieciu reszta (namacalnie) wygladala jak bujne kobiece loki

Tak czy siak naswietlane na 400 i moczone 1+100 w r09 ok 1:10h wyszło tak:

Mam nadzieje ze moje pozostale 11 rolek bedzie wspolpracowac lepiej niz ta ostatnia...

ps. Przekopalem watek ale jakos nie znalazlem info, czy ktos (zgodnie z instukcja ;p ) nasiwetlal na iso200 i wołał w RLS?
witam
zakupiłem Rollei Retro 400 S
no i tu pojawiły się schody ponieważ nie ma innych czasów dla tego filmu niż 1+50 i ISO400...
chciałbym go podciągnąć na ISO800 ale nie wiem jak potem długo wołać w R09...
ponieważ np. efekty z Ilford Pan 400@800 baaaardzo mi się podobają...
zakupiłem Rollei Retro 400 S
no i tu pojawiły się schody ponieważ nie ma innych czasów dla tego filmu niż 1+50 i ISO400...
chciałbym go podciągnąć na ISO800 ale nie wiem jak potem długo wołać w R09...
ponieważ np. efekty z Ilford Pan 400@800 baaaardzo mi się podobają...
Koreks|błony|chemikalia|różne graty|kot
photoblog - cyfrowo/analogowy
photoblog - cyfrowo/analogowy
Przeglądałem ten wątek w poszukiwaniu czasu wywoływania filmu Rollei Retro 100 ASA, ale jakoś trudno mi było to odszukać. Wczoraj wywoływałem ten film wspólnie z Fomapanem 200. Naświetlenie obu filmów było standardowe. Wywoływałem w Fomapan R-09, 1+80, 20C, 17 minut. Mieszanie standardowe, przez pierwszą minutę odwróciłem dwa razy koreks do góry dnem, a potem raz na dwie minuty lekko przekręciłem pokrętłem.
Oba filmy są w porządku. Swoja droga żaden mi sie specjalnie nie skręcał. Pewnie to kwestia wilgotności w ciemni. Wolno schły.
To nie jest nic nowego, ale ucieszyłem się, że mogę te filmy wywoływać razem, bo z czasem zawsze krucho.
Oba filmy są w porządku. Swoja droga żaden mi sie specjalnie nie skręcał. Pewnie to kwestia wilgotności w ciemni. Wolno schły.
To nie jest nic nowego, ale ucieszyłem się, że mogę te filmy wywoływać razem, bo z czasem zawsze krucho.
Witam
jest nowość: Rollei Retro 80S
efekty wołania w Rollei RLS niesamowite...
a kombinował ktoś z czymś innym ??
jest nowość: Rollei Retro 80S
efekty wołania w Rollei RLS niesamowite...
a kombinował ktoś z czymś innym ??
Koreks|błony|chemikalia|różne graty|kot
photoblog - cyfrowo/analogowy
photoblog - cyfrowo/analogowy
Wlasnie skonczylem pakowac do koreksu szerokie rollei retro 400 i myslalem, ze mnie szlag na miejscu trafi. Z czego oni robia ten film - ze stali sprezynowej? Przeciez czegos tak skreconego nie sposob zakladac na szpule :( Dramat, wiecej tego dranstwa do reki nie wezme...
Mam nadzieje, ze format 135 nie jest taki skrecony, bo mam do wywolania jeszcze 1x retro 100 i 1x superpan...
Mam nadzieje, ze format 135 nie jest taki skrecony, bo mam do wywolania jeszcze 1x retro 100 i 1x superpan...
--
Maciek
Maciek