CZARNO-BIAŁY KRAJOBRAZ
Moderatorzy: rbit9n, Jerzy, zladygin, Michał Kowalski
na stronie 71 (str. 9 dokumentu) znajdziesz tabelkę o ile kliknąć przysłoną, aby dostować ekspozycję http://www.linos.com/pages/mediabase/or ... __8228.pdf tutaj znajdziesz co jest co http://www.markerink.org/WJM/HTML/irfilter.htm
"Cítíte to? Cítíte to? Fenidon, synku. Nic jinýho na světě takhle nevoní. Zbožňuju vůni fenidonu po ránu."
Podplukovník William "Bill" Kilgore
zemsta toxycznego fotomutanta flickr
Podplukovník William "Bill" Kilgore
zemsta toxycznego fotomutanta flickr
Drugi link coś nie wchodzi ale mniejsza z tym. Robię pomiar światła z punktu X bez filtra przy przysłonie 5.6 wychodzi czas 1/30s. Zakładam filtr yellow hoya K2 i przy światłomierz pokazuje przy 5.6 1/20s. Czyli jak przyjmę 1/15 tragedii nie będzie chyba, ewentualnie krócej wykąpie błone w koreksie. Zaczynam prace z tablicami naświetlania z tabelą naświetleń z książki Cypriana "Fotografia, technika i technologia". Bez filtra działa świetnie. Teraz chcę wypróbować z filtrem.
Wracam jeszcze na chwilę do TRi-X 400 pro.
Wersji 320 nie mogłem nigdzie kupić, jutro więc nabywam 10 rolek 400-tki a w przyszłym tygodniu ruszam w plener.
Tu mam pytanie zwłaszcza do tych którzy znają błonę (chodzi o wersję PRO), czy naświetlać ją na nominalnej czułości czy warto zejść na 320?
Wywoływana będzie w Kodaku D-76.
Przypuszczalnie używana z filtrem czerwonym 25 i ciemno-żółtym 15.
Wersji 320 nie mogłem nigdzie kupić, jutro więc nabywam 10 rolek 400-tki a w przyszłym tygodniu ruszam w plener.
Tu mam pytanie zwłaszcza do tych którzy znają błonę (chodzi o wersję PRO), czy naświetlać ją na nominalnej czułości czy warto zejść na 320?
Wywoływana będzie w Kodaku D-76.
Przypuszczalnie używana z filtrem czerwonym 25 i ciemno-żółtym 15.
ja naświetlałem normalnie jako 400, wołałem w id-11 1+1, efekty wyglądają tak:
http://www.aparaty.tradycyjne.net/foto,7348.html
http://www.aparaty.tradycyjne.net/foto,7347.html
http://www.aparaty.tradycyjne.net/foto,6864.html
http://www.aparaty.tradycyjne.net/foto,6585.html
wołałem na ciepło, ale w 20*C lub mniej powinien wyjść znośniej.
ale dlaczego uparłeś się na 4-setkę?
nie myślałeś o np. t-max'ie 100?
no i acros w hydrofenie, mniam.
http://www.aparaty.tradycyjne.net/foto,7348.html
http://www.aparaty.tradycyjne.net/foto,7347.html
http://www.aparaty.tradycyjne.net/foto,6864.html
http://www.aparaty.tradycyjne.net/foto,6585.html
wołałem na ciepło, ale w 20*C lub mniej powinien wyjść znośniej.
ale dlaczego uparłeś się na 4-setkę?
nie myślałeś o np. t-max'ie 100?
no i acros w hydrofenie, mniam.
"Cítíte to? Cítíte to? Fenidon, synku. Nic jinýho na světě takhle nevoní. Zbožňuju vůni fenidonu po ránu."
Podplukovník William "Bill" Kilgore
zemsta toxycznego fotomutanta flickr
Podplukovník William "Bill" Kilgore
zemsta toxycznego fotomutanta flickr
Acrosa kilka rolek zabieram na bardzo słoneczną pogodę, ale jednak większość chcę mieć coś bardziej czułego gdy przyjdzie załozyć czerwony 25 (-3 przysłony) i zamknąć obiektyw do f22. Karjobraz chcę miec nieporuszony.rbit9n pisze:ja naświetlałem normalnie jako 400, wołałem w id-11 1+1, efekty wyglądają tak:
http://www.aparaty.tradycyjne.net/foto,7348.html
http://www.aparaty.tradycyjne.net/foto,7347.html
http://www.aparaty.tradycyjne.net/foto,6864.html
http://www.aparaty.tradycyjne.net/foto,6585.html
wołałem na ciepło, ale w 20*C lub mniej powinien wyjść znośniej.
ale dlaczego uparłeś się na 4-setkę?
nie myślałeś o np. t-max'ie 100?
no i acros w hydrofenie, mniam.
Jakie zauważasz/są róznice w wołaniu tego filmu z iD-11, D76 i Microphenie?
Także gdy chodzi o Acrosa. Któryś z nich chciałbym wybrać, nie wiem jeszcze jaki...
T-Maxa nie lubię w krajobrazie, także Deltę, kiedys robiłem malym obrazkiem
i nie przypadły mi do gustu.
Czy to była wersja Pro (zdjęcia)? Ponoc róznią się między sobą zauważalnie.
w obu wychodzi podobnie, przy czym ID-11 jakoś tak, nieładnie pracuje. mimo wszystko D-76 daje ładniejsze negatywy (ziarno, kontrast).renes pisze:Jakie zauważasz/są róznice w wołaniu tego filmu z iD-11, D76 i Microphenie?
aha, żeby zostać w rodzinie, to mogę polecić neopana 400 (acros to 100ASA), mnie się podoba we wszystkim, znaczy we wszystkich wywojach.
ten mój, to był nowy, nowy tri-x z zielonymi napisami i trytułem KodakProfessional.
"Cítíte to? Cítíte to? Fenidon, synku. Nic jinýho na světě takhle nevoní. Zbožňuju vůni fenidonu po ránu."
Podplukovník William "Bill" Kilgore
zemsta toxycznego fotomutanta flickr
Podplukovník William "Bill" Kilgore
zemsta toxycznego fotomutanta flickr
w microfenie? ależ ja go nie używam. najbardziej mnie leży w ultrafinie +, potem hydrofen, d76, id11, rodinal 1+100 ex aequo. w kolejce na wypróbowanie subiektywne czekają a49 i excel.
niby hydrofen to coś na podobę microfenu, ale tylko niby.
a hydrofen 1+3 pracuje drobnoziarniście i niezbyt kontrastowo, o!
niby hydrofen to coś na podobę microfenu, ale tylko niby.
a hydrofen 1+3 pracuje drobnoziarniście i niezbyt kontrastowo, o!
"Cítíte to? Cítíte to? Fenidon, synku. Nic jinýho na světě takhle nevoní. Zbožňuju vůni fenidonu po ránu."
Podplukovník William "Bill" Kilgore
zemsta toxycznego fotomutanta flickr
Podplukovník William "Bill" Kilgore
zemsta toxycznego fotomutanta flickr
mnie się bardziej podoba, daje drobniejsze ziarno i przyjemne przejścia tonalne w rozcieńczeniu 1+3.
w necie mam tylko jedno z tej kombinacji, z małego obrazka, dlatego tylko jedno.
http://www.aparaty.tradycyjne.net/foto,5823.html
w necie mam tylko jedno z tej kombinacji, z małego obrazka, dlatego tylko jedno.
http://www.aparaty.tradycyjne.net/foto,5823.html
"Cítíte to? Cítíte to? Fenidon, synku. Nic jinýho na světě takhle nevoní. Zbožňuju vůni fenidonu po ránu."
Podplukovník William "Bill" Kilgore
zemsta toxycznego fotomutanta flickr
Podplukovník William "Bill" Kilgore
zemsta toxycznego fotomutanta flickr
Dzięki.
Mam inną małą zagwostkę. Otóż kupiłem kilka kaset 9x12 do Voigdlandera Bergheila, wszystkie mają wkładki ale dorobione, lecz ich zewnętrzny wymiar to 89x120mm. Pytanie czy zmieści mi się błona cięta 9x12 do wkładki i utrzyma płaską płszczyznę nie wyginając jej?
Czy ten 1-1,5mm może mieć znaczenie?
Może korzysta ktoś z was z takich filmów i może zmierzyć wywołane zdjęcie, czy nominalna wielkość szitki rzeczywiście ma 90mmx120 czy jest nieco mniejsza, lub ma podobne kasety i zmierzy mi wkładkę? Będę zobowiązany.
Mam inną małą zagwostkę. Otóż kupiłem kilka kaset 9x12 do Voigdlandera Bergheila, wszystkie mają wkładki ale dorobione, lecz ich zewnętrzny wymiar to 89x120mm. Pytanie czy zmieści mi się błona cięta 9x12 do wkładki i utrzyma płaską płszczyznę nie wyginając jej?
Czy ten 1-1,5mm może mieć znaczenie?
Może korzysta ktoś z was z takich filmów i może zmierzyć wywołane zdjęcie, czy nominalna wielkość szitki rzeczywiście ma 90mmx120 czy jest nieco mniejsza, lub ma podobne kasety i zmierzy mi wkładkę? Będę zobowiązany.
Włączę się do dyskusji.Ja mam inne dośiwiadczenia z Tmaxem -nie lubię tych filmów ze względu na nieładny zimny odcień -może zastosowałem zły wywoływacz -na razie zraziłem się do tych filmów.Jednak wolę Ilforda FP4 plus-ładny ciepły odcień wołane w ID11 są rewelacyjne-jeden woli forda drugi volkswagena taka prawda
jacek