Kolorowy negatyw 135
Moderatorzy: rbit9n, Jerzy, zladygin, Michał Kowalski
Kolorowy negatyw 135
Szukam porady.
Jaki negatyw kolorowy małoobrazkowy wybrać, spośród tych dwóch:
Fuji Superia 200 czy Kodak Gold 200.
Dużo fotografuję, więc cena (za świeży) musi być w granicach 5-7,-zł/rolkę,
a czułość "uniwersalna" 200/24 (z dużą tolerancją na ekspozycje).
Tematy jakie będę fotografować -> nieprzewidywalne (wszystko co uznam za ważne)
Z negatywów będę robić odbitki, samodzielnie w procesie RA-4 na papierze Supra Endura (nie skanuję).
Może, ktoś z kolegów ma jakieś doświadczenia bądź uwagi z tymi materiałami.
.
Jaki negatyw kolorowy małoobrazkowy wybrać, spośród tych dwóch:
Fuji Superia 200 czy Kodak Gold 200.
Dużo fotografuję, więc cena (za świeży) musi być w granicach 5-7,-zł/rolkę,
a czułość "uniwersalna" 200/24 (z dużą tolerancją na ekspozycje).
Tematy jakie będę fotografować -> nieprzewidywalne (wszystko co uznam za ważne)
Z negatywów będę robić odbitki, samodzielnie w procesie RA-4 na papierze Supra Endura (nie skanuję).
Może, ktoś z kolegów ma jakieś doświadczenia bądź uwagi z tymi materiałami.
.
Ostatnio zmieniony 02 gru 2008, 17:41 przez slawoj, łącznie zmieniany 2 razy.
Lubię ciepłą dominantę na odbitce.
Moim "idealnym" filmem kolorowym jest Kodak Portra 160 VC, jednak ze względu na cenę...
Dlatego szukam czegoś w miarę zastępczego i taniego.
Filmy mam zamiar naświetlać o 1EV więcej, czyli 200@100/21.
W aparacie, poniżej czułości 100/21 nie mogę już zejść, bo wychodzą zbyt długie czasy.
O Kodaku Gold 200, przeczytałem takie informacje:
"Amatorski materiał o popularnej czułości. Charakteryzuje się wysokim nasyceniem i wierną reprodukcją kolorów, wysoką ostrością i niską ziarnistością. Szeroka tolerancja ekspozycji wynosi od -2 do +3 stopni przysłony. Film uniwersalny, polecany do fotografowania w różnorodnych warunkach oświetleniowych. Efekt Schwarzschilda nie występuje dla czasów ekspozycji od 1/10 000 s do 10 s.
Ziarnistość: PGI 47"
Moim "idealnym" filmem kolorowym jest Kodak Portra 160 VC, jednak ze względu na cenę...
Dlatego szukam czegoś w miarę zastępczego i taniego.
Filmy mam zamiar naświetlać o 1EV więcej, czyli 200@100/21.
W aparacie, poniżej czułości 100/21 nie mogę już zejść, bo wychodzą zbyt długie czasy.
O Kodaku Gold 200, przeczytałem takie informacje:
"Amatorski materiał o popularnej czułości. Charakteryzuje się wysokim nasyceniem i wierną reprodukcją kolorów, wysoką ostrością i niską ziarnistością. Szeroka tolerancja ekspozycji wynosi od -2 do +3 stopni przysłony. Film uniwersalny, polecany do fotografowania w różnorodnych warunkach oświetleniowych. Efekt Schwarzschilda nie występuje dla czasów ekspozycji od 1/10 000 s do 10 s.
Ziarnistość: PGI 47"
Osobiście robię na Konica Centuria 100. Kupuje na Allegro za 2,50/sztuka - już sporo tego przfocilem i mocno fajny to materiał (chociaż po terminie). Bardzo lubię naturalne kolory jakie z tego negatywu wychodzą. Fakt że wadą może być dla Ciebie to że to 100.
I object to all this sex on the television. I mean! I keep falling off!
"the ribbon"
Copyright © 2007 Peter Robinson, http://www.monopix.co.uk/index.shtml
"the ribbon"
Copyright © 2007 Peter Robinson, http://www.monopix.co.uk/index.shtml
ajj... wstyd pisać ale nie miałem nawet okazji ich widzieć na własne oczy. Szkoda. Wogóle lubię filmy z rodziny Centurii - dorwałem kiedyś 1600 i niesamowita była.slawoj pisze:A pamiętasz może portretowy: Konica Impresa 100 i 200.
I object to all this sex on the television. I mean! I keep falling off!
"the ribbon"
Copyright © 2007 Peter Robinson, http://www.monopix.co.uk/index.shtml
"the ribbon"
Copyright © 2007 Peter Robinson, http://www.monopix.co.uk/index.shtml
- morotegari
- -#
- Posty: 470
- Rejestracja: 20 kwie 2008, 16:07
- Lokalizacja: Legnica
Re: Kolorowy negatyw 135
Na allegro są Fuji X-Tra 400 w 3-packach. Wychodzi ok. 8 zł za rolkę. Bardzo tolerancyjny negatyw i ogólnie przyzwoity.slawoj pisze: Dużo fotografuję, więc cena (za świeży) musi być w granicach 5-7,-zł/rolkę,
a czułość "uniwersalna" 200/24 (z dużą tolerancją na ekspozycje).
Tematy jakie będę fotografować -> nieprzewidywalne (wszystko co uznam za ważne)
.
Próbowałem - zwróciłem uwagę, że on bardziej nasyca kolory czerwone niż pozostałe (np. ceramiczne dachówki budynków). Mam dwa takie same kadry, jeden na NPS 160 drugi na ProFoto 100.weesee pisze:...
Poza tym ProFoto 100 trzeba naświetlać w miarę dokładnie - a to mi nie pasuje.
Tak jak napisałem: szukam materiału taniego i takiego, którego mogę (w zależności od potrzeb) naświetlić jako 100/21 lub 400/27, bez potrzeby forsowania w C-41.
Ostatnio zmieniony 17 lis 2010, 15:53 przez slawoj, łącznie zmieniany 1 raz.
a konkretnie?xneon pisze:w zakresie ISO 50-400
i co to znaczy "kontrastowego"? takiego jak z cyfrówki? może być problem.
wyrazisty jest ektar 100, obecnie mój ulubiony "multipurpose". drugi mój ulubiony to x-tra 400, zwłaszcza do makro. oba ostre, ale żaden nie jest jakoś specjalnie kontrastowy. może spróbuj portrę z serii VC - vivid color znaczy. są też fuji z mocnym kolorem, ale nie wiem jakie, gdyż nie podobają mnie się kolory fuji, z wyjątkiem x-try.
"Cítíte to? Cítíte to? Fenidon, synku. Nic jinýho na světě takhle nevoní. Zbožňuju vůni fenidonu po ránu."
Podplukovník William "Bill" Kilgore
zemsta toxycznego fotomutanta flickr
Podplukovník William "Bill" Kilgore
zemsta toxycznego fotomutanta flickr
po kolei
1. 50 w kolorze - a velvia?
(zagalopowałem się, to slajd)
kurde, faktycznie, nie ma
2. farbwelt mi w skanie wyszedł strasznie miękko
wątpię, czy wydruk coś niesamowicie poprawi - w końcu zrobią to cyfrowo, więc nie ma różnicy czy dam negatyw czy płytę
3. z reali będę na dniach miał rezultaty (też na razie skan), ale z tego co wstępnie widziałem dużej różnicy między nią a farbweltem nie ma
pewien sprzedawca (człowiek starej szkoły) chwalił bardzo fujicolor c200 - nie wiem, co o tym myśleć, różnica w cenie między nią a nps jednak jest.
1. 50 w kolorze - a velvia?
(zagalopowałem się, to slajd)
kurde, faktycznie, nie ma
2. farbwelt mi w skanie wyszedł strasznie miękko
wątpię, czy wydruk coś niesamowicie poprawi - w końcu zrobią to cyfrowo, więc nie ma różnicy czy dam negatyw czy płytę
3. z reali będę na dniach miał rezultaty (też na razie skan), ale z tego co wstępnie widziałem dużej różnicy między nią a farbweltem nie ma
pewien sprzedawca (człowiek starej szkoły) chwalił bardzo fujicolor c200 - nie wiem, co o tym myśleć, różnica w cenie między nią a nps jednak jest.
Gdy chciałem przetestować XD-7, kupiłem Kodaka Golda 100. Byłem przygotowany na najgorsze, ale wyniki przeszły moje oczekiwania.xneon pisze:po kolei
1. 50 w kolorze - a velvia?
(zagalopowałem się, to slajd)
kurde, faktycznie, nie ma
Zobacz http://www.flickr.com/photos/tags/ga1007/
Widziałem ostatnio w Media Markcie po 9,99zł. Może się skuszę... ;) Gdybyś jednak wcześniej wypróbował, daj znać.xneon pisze: pewien sprzedawca (człowiek starej szkoły) chwalił bardzo fujicolor c200 - nie wiem, co o tym myśleć, różnica w cenie między nią a nps jednak jest.
- morotegari
- -#
- Posty: 470
- Rejestracja: 20 kwie 2008, 16:07
- Lokalizacja: Legnica
Jeszcze się zdziwisz. Reala ma świetną ostrość i odwzorowanie detali, a kolory stonowane i naturalne.xneon pisze:z reali będę na dniach miał rezultaty (też na razie skan), ale z tego co wstępnie widziałem dużej różnicy między nią a farbweltem nie ma
Olej Farbwelta, Goldy i ogólnie amatorskie Kodaki- kolory uciekają tam w czerwień, duże ziarno, nie radzą sobie kompletnie w świetle żarowym.
Weesee chwali te filmy, ale pamiętaj, że on je sam wywołuje.
Przetestuj Fujifilm X-Tra 400. Na allegro jest po 3,50 zł, 24 klatki.
a tu moje rezultaty z fw:
http://picasaweb.google.co.uk/cezary.ma ... akColor200#
niektóre są nietrafione do końca, 4, 14, ale np. 10 jest z f/16 w piękny dzień i tak sobie (zmniejszyłem skany do 1600)
z 13 jestem za to zadowolony, choć to helios na pełnej dziurze
http://picasaweb.google.co.uk/cezary.ma ... akColor200#
niektóre są nietrafione do końca, 4, 14, ale np. 10 jest z f/16 w piękny dzień i tak sobie (zmniejszyłem skany do 1600)
z 13 jestem za to zadowolony, choć to helios na pełnej dziurze