Durst L900
Moderatorzy: rbit9n, Jerzy, zladygin, Michał Kowalski
Durst L900
Oj to jedno z mniej udanych zdjęć na przeterminowanym RPX 100, a i tak nie czaje bazy z tymi histogramami i systemem strefowym - nie znam się na tym, ja tylko zdjęcia robię i jak robię napisałem, pewnie można lepiej i staram się by było lepiej dlatego teraz tylko jeden film i wywoływacz, film wkrótce zmienię ale wywoływacz zostaje i mam nadzieję na lepszą kombinację.
To na Velvii świetne, a CD nie lubię też - skopiowałem wszystko na taśmy zelazowe i wreszcie można tego sluchac.
To na Velvii świetne, a CD nie lubię też - skopiowałem wszystko na taśmy zelazowe i wreszcie można tego sluchac.
... porque las tribus condenadas a cien años de soledad ya no tienen una segunda oportunidad en la tierra.
galería -> https://www.flickr.com/photos/4rider <- fsociety -> yelp 2000 -> ∞ homo homini lupus est
galería -> https://www.flickr.com/photos/4rider <- fsociety -> yelp 2000 -> ∞ homo homini lupus est
Durst L900
Polecam system strefowy bardzo gorąco, warto poczytać - dysponując dobrym światłomierzem punktowym jesteś w stanie idealnie skomponować kadr od strony tonalnej i nie jest to takie skomplikowane jakby się mogło wydawać a umożliwia kompletną kontrolę nad ekspozycją.4Rider pisze: ↑18 sty 2020, 14:18 Oj to jedno z mniej udanych zdjęć na przeterminowanym RPX 100, a i tak nie czaje bazy z tymi histogramami i systemem strefowym - nie znam się na tym, ja tylko zdjęcia robię i jak robię napisałem, pewnie można lepiej i staram się by było lepiej dlatego teraz tylko jeden film i wywoływacz, film wkrótce zmienię ale wywoływacz zostaje i mam nadzieję na lepszą kombinację.
---------------------------
501C + Distagon 50/4 FLE + Planar 80/2.8 CF
Sinar P + Super Angulon 90/5.6 + Symmar-S 150/5.6
flickr.com/kal800
501C + Distagon 50/4 FLE + Planar 80/2.8 CF
Sinar P + Super Angulon 90/5.6 + Symmar-S 150/5.6
flickr.com/kal800
Durst L900
Czyli audiofil to w pewnym sensie przypadek kliniczny, nikogo nie obrażając

Ostatnio zmieniony 18 sty 2020, 14:34 przez aka, łącznie zmieniany 1 raz.
Durst L900
Do kompletu jeszcze kamera na cięte szitki i indywidualne wołanie. To kolega Henry mógłby zabrać głos

Durst L900
@aka - w audiofilstwie nie ma nic złego, pod warunkiem że się nie przegnie pały. Ja zabawę skończyłem lata temu i mam zestaw, który mi odpowiada, którego lubię słuchać i więcej mi nie trzeba - słucham sobie na tym muzyki i tyle. Może sobie kiedyś sprawię lampowy wzmacniacz jak mnie fantazja poniesie. Kliniczny przypadek to taki, kiedy non stop gonisz za króliczkiem i dogonić nie możesz przy mega frustracji - są kolesie co wydają fortuny na te zabawki, cały czas coś zmieniają, dopasowują, jeżdżą na te swoje odsłuchy i cały czas im jest nie tak :). Ale w sumie hobby to hobby, jeden lata po świecie, żeby kupić kawałek nadrukowanego papierka co się przykleja na kopertę za kupę pieniędzy, a drugi kupuje kable droższe od niejednego złotego łańcucha...
---------------------------
501C + Distagon 50/4 FLE + Planar 80/2.8 CF
Sinar P + Super Angulon 90/5.6 + Symmar-S 150/5.6
flickr.com/kal800
501C + Distagon 50/4 FLE + Planar 80/2.8 CF
Sinar P + Super Angulon 90/5.6 + Symmar-S 150/5.6
flickr.com/kal800
Durst L900
E tam, bez przesady - co za problem zrobić 2-3 pomiary światła i umieścić wszystko na swoim miejscu kręcąc przysłoną?
---------------------------
501C + Distagon 50/4 FLE + Planar 80/2.8 CF
Sinar P + Super Angulon 90/5.6 + Symmar-S 150/5.6
flickr.com/kal800
501C + Distagon 50/4 FLE + Planar 80/2.8 CF
Sinar P + Super Angulon 90/5.6 + Symmar-S 150/5.6
flickr.com/kal800
Durst L900
Pod powiększalnikiem też takie mecyje zrobisz?kal800 pisze: ↑18 sty 2020, 13:59 W dużym skrócie nie masz tam I i II strefy - wieża kościoła, która powinna być czarna z wyraźnym szczegółem, czyli w strefie II, wylądowała w dobrej strefie III a może i lepiej. Nie wiem jak po drugiej stronie, bo nie widziałem negatywu, ale zwykła korekta na PSie - nawet automatem bardzo ładnie to skorygowała:
Durst L900
A dlaczego nie? Co ma format materiału do tego?
Tak, robię takie "mecyje", zresztą chyba każdy tak robi. Robię parę pomiarów - na głęboki cień, na biel i na szarości, potem tak operuję czasem naświetlania oraz gradacją papieru, żeby uzyskać pożądany efekt. Naświetlam dopiero jak diody na zegarze będą się świecić w całym zakresie tonalnym - od szczegółu w czerni do szczegółu w bieli. Kiedyś to samo robiłem naświetlając próbki papieru, a teraz mam do tego urządzenie i próbek już nie robię.
---------------------------
501C + Distagon 50/4 FLE + Planar 80/2.8 CF
Sinar P + Super Angulon 90/5.6 + Symmar-S 150/5.6
flickr.com/kal800
501C + Distagon 50/4 FLE + Planar 80/2.8 CF
Sinar P + Super Angulon 90/5.6 + Symmar-S 150/5.6
flickr.com/kal800
Durst L900
A to, że ten kadr Czwartego sfotografuję obmierzony jak mówisz np. 8X przy różnym zachmurzeniu, o różnej porze dnia i wywołam w całości. A jak to wywołam? A kto powiedział, że ciemna strona wieży ma być w drugiej strefie?
Uważasz, że PS działa tak jak TY ustalając ekspozycję i gradację papieru dla całego kadru jednakową?
Durst L900
Ja cenię prostotę i skupiam się bardziej na kadrze niż na pomiarze, ale i tam też działam raczej szybko, intuicyjnie i w swoistym transie,
nie wolno mi wtedy przeszkadzać, bo staję w obrazie i na chwilę znikam z rzeczywistości, obraz mam wtedy już namalowany i muszę tylko go zapisać naciskając migawkę, a o swym sposobie pomiaru pisałem tu:
post126734.html?hilit=m%C3%B3j:%20mierzysz#p126734
nie wolno mi wtedy przeszkadzać, bo staję w obrazie i na chwilę znikam z rzeczywistości, obraz mam wtedy już namalowany i muszę tylko go zapisać naciskając migawkę, a o swym sposobie pomiaru pisałem tu:
post126734.html?hilit=m%C3%B3j:%20mierzysz#p126734
... porque las tribus condenadas a cien años de soledad ya no tienen una segunda oportunidad en la tierra.
galería -> https://www.flickr.com/photos/4rider <- fsociety -> yelp 2000 -> ∞ homo homini lupus est
galería -> https://www.flickr.com/photos/4rider <- fsociety -> yelp 2000 -> ∞ homo homini lupus est
Durst L900
Oczywiście że tak - suwak Levels w PSie zadziała na całym zdjęciu, no chyba, że najpierw zaznaczysz jakąś jego część, to jest oczywiste.
Nikt nie mówi, że tak musi być - jeżeli autor chce, żeby rozpiętość tonalna była od strefy III do VII, to jego wola, sęk w tym, żeby to robić świadomie. Gdybym ja naświetlał ten kadr, to zmierzyłbym światło właśnie na wieży i w ciemnych częściach drzew (zasada - naświetlaj na cienie), ale gdybym zostawił tak jak jest, czyli wprost zastosował odczyt światłomierza w tym miejscu, te części zdjęcia by były w strefie V - tonalnie odpowiadającej szarej karcie Kodaka - każdy światłomierz na świecie jest tak skalibrowany. Chcąc, żeby te najciemniejsze miejsca w kadrze były czarne, ale z widocznym szczegółem, przesuwasz ekspozycję o 2 albo 3 EV i koniec.
Nikt nie mówi, że tak musi być - jeżeli autor chce, żeby rozpiętość tonalna była od strefy III do VII, to jego wola, sęk w tym, żeby to robić świadomie. Gdybym ja naświetlał ten kadr, to zmierzyłbym światło właśnie na wieży i w ciemnych częściach drzew (zasada - naświetlaj na cienie), ale gdybym zostawił tak jak jest, czyli wprost zastosował odczyt światłomierza w tym miejscu, te części zdjęcia by były w strefie V - tonalnie odpowiadającej szarej karcie Kodaka - każdy światłomierz na świecie jest tak skalibrowany. Chcąc, żeby te najciemniejsze miejsca w kadrze były czarne, ale z widocznym szczegółem, przesuwasz ekspozycję o 2 albo 3 EV i koniec.
---------------------------
501C + Distagon 50/4 FLE + Planar 80/2.8 CF
Sinar P + Super Angulon 90/5.6 + Symmar-S 150/5.6
flickr.com/kal800
501C + Distagon 50/4 FLE + Planar 80/2.8 CF
Sinar P + Super Angulon 90/5.6 + Symmar-S 150/5.6
flickr.com/kal800
Durst L900
W ogóle to polecam tę pozycję do poczytania na długie wieczory:
https://www.empik.com/way-beyond-monoch ... ,ksiazka-p
Drogie to jak jasny czort, ale jak któryś z kolegów reflektuję, to dysponuję również PDFem, rzecz jasna zapraszam na PRV.
https://www.empik.com/way-beyond-monoch ... ,ksiazka-p
Drogie to jak jasny czort, ale jak któryś z kolegów reflektuję, to dysponuję również PDFem, rzecz jasna zapraszam na PRV.
---------------------------
501C + Distagon 50/4 FLE + Planar 80/2.8 CF
Sinar P + Super Angulon 90/5.6 + Symmar-S 150/5.6
flickr.com/kal800
501C + Distagon 50/4 FLE + Planar 80/2.8 CF
Sinar P + Super Angulon 90/5.6 + Symmar-S 150/5.6
flickr.com/kal800
Durst L900
To nie możliwe by było raczej, bo to lustrzanka z TTLem uśrednionym była a obiekt bardzo daleko i bez takiego filmowego światłomierza z teleobiektywem nie dałoby chyba rady. Następnie to tylko kolejne i mniej udane zdjęcie z jednej z objazdówek
warmińskich celem dokumentacji do albumu Warmińskie Opowieści, a na dodatek na przypadkowym filmie zapasowym -
pokrótce znajdźcie sobie inny przykład

Bym reflektował - mam nawet czytnik e-book, ale nie czytam biegle po angielskiemu i g.... bym zrozumiał niestety

... porque las tribus condenadas a cien años de soledad ya no tienen una segunda oportunidad en la tierra.
galería -> https://www.flickr.com/photos/4rider <- fsociety -> yelp 2000 -> ∞ homo homini lupus est
galería -> https://www.flickr.com/photos/4rider <- fsociety -> yelp 2000 -> ∞ homo homini lupus est