
Skiper75 - galeria
Moderatorzy: rbit9n, Jerzy, zladygin, Michał Kowalski
Skiper75 - galeria

... porque las tribus condenadas a cien años de soledad ya no tienen una segunda oportunidad en la tierra.
galería -> https://www.flickr.com/photos/4rider <- fsociety -> yelp 2000 -> ∞ homo homini lupus est
galería -> https://www.flickr.com/photos/4rider <- fsociety -> yelp 2000 -> ∞ homo homini lupus est
Skiper75 - galeria
Raz miałem pożyczoną taką Ikonta f2.8 (6x9). Do tego jeszcze z dalmierzem, który poprawnie ostrzył.
Nie można było narzekać na ten obiektyw, nawet przy f2.8
Załączam jakieś przymknięte i nie wypionowanie
Wygoda tego aparatu faktycznie nieziemska. Mieści się do kieszeni w bojówkach, a daje format 6x9
- Załączniki
-
- Ligota_008.jpg (170.56 KiB) Przejrzano 2473 razy
od 24x36 po 18x24 + szkiełko i oko
Skiper75 - galeria
Wygoda jak w każdym kieszonkowym mieszku. Chyba każda Ikonta z dopiskiem Super posiada dalmierz, bo to właśnie czyni ją super
Ja zima też latam z mieszkowcem w kieszeni bluzy-kangorki pod kurtka, ostatnio była protoplastka Ikonta, a teraz film ponownie wylądował w mej ztuningowanej Zenobii C - wolę jednak japońskie wynalazki, nawet te wzorowane na niemieckich, zazwyczaj są jakoś poprawione względem pierwowzoru. A Taka Mamiya 6 (stara mieszkowa) z obiektywem Zuiko Olympusa to już mistrzostwo świata, fajne są też stare wyroby Fuji.
A krzywe zdjecia jednakowoż bolą acz nie zawsze, ale zawsze przy krajobrazie i architekturze, owszem bez szifta nie będą całkiem proste, ale trzeba się zdecydować i albo pion lub poziom zachować, bo zdjęcia tego typu nigdy już nie będą fristajlem

Ja zima też latam z mieszkowcem w kieszeni bluzy-kangorki pod kurtka, ostatnio była protoplastka Ikonta, a teraz film ponownie wylądował w mej ztuningowanej Zenobii C - wolę jednak japońskie wynalazki, nawet te wzorowane na niemieckich, zazwyczaj są jakoś poprawione względem pierwowzoru. A Taka Mamiya 6 (stara mieszkowa) z obiektywem Zuiko Olympusa to już mistrzostwo świata, fajne są też stare wyroby Fuji.
A krzywe zdjecia jednakowoż bolą acz nie zawsze, ale zawsze przy krajobrazie i architekturze, owszem bez szifta nie będą całkiem proste, ale trzeba się zdecydować i albo pion lub poziom zachować, bo zdjęcia tego typu nigdy już nie będą fristajlem

... porque las tribus condenadas a cien años de soledad ya no tienen una segunda oportunidad en la tierra.
galería -> https://www.flickr.com/photos/4rider <- fsociety -> yelp 2000 -> ∞ homo homini lupus est
galería -> https://www.flickr.com/photos/4rider <- fsociety -> yelp 2000 -> ∞ homo homini lupus est
Skiper75 - galeria
Obrazek wyraźnie na to wskazuje - bo po co pisać o walorach 6x9 i pokazywać cięcie 6x6

SI 6x9 miały Tessary ze światłem 3.5, 3.8 oraz 4.5.
Tak i każda miała dalmierz - jak pisałem o tym właśnie mówi nazwa Super.
Były 2 modele 645, 5 - 6x6, 2 - 6x9 oraz jeden na film 116 (u Kodaka 616) - 6.5x11 - taki do stykówek

... porque las tribus condenadas a cien años de soledad ya no tienen una segunda oportunidad en la tierra.
galería -> https://www.flickr.com/photos/4rider <- fsociety -> yelp 2000 -> ∞ homo homini lupus est
galería -> https://www.flickr.com/photos/4rider <- fsociety -> yelp 2000 -> ∞ homo homini lupus est
Skiper75 - galeria
Tak. Masz rację. Źle zapamiętałem. Jak patrzę na skany z tego testu aparatu to wszystkie kwadratowe.
Ale sprzęt był w cudnym stanie technicznym. Ech...
od 24x36 po 18x24 + szkiełko i oko
Skiper75 - galeria
Moja ewidetnie tworzy 6x6. Chociaz .... wlasnie chociaz.
Okienko do podgladu umieszczone jest nie centralnie a “z lewej” i teraz pytanie.
Instrukcje obslugi z tamtych lat mowia ze nalezy zaladowac nowy film na liczniku ustawionym tak jak po zakonczonym poprzednim filmie ale to moe dziala.
Ktos ma doswiadczenia jak to ladowac zeby bylo dobrze?
Pierwszy film ladowalem na czuja i wyszlo mi 10 ekspozycji. Pomijajac fakt ze moj model pozwala na zrobienoe tylko 11.

Okienko do podgladu umieszczone jest nie centralnie a “z lewej” i teraz pytanie.
Instrukcje obslugi z tamtych lat mowia ze nalezy zaladowac nowy film na liczniku ustawionym tak jak po zakonczonym poprzednim filmie ale to moe dziala.
Ktos ma doswiadczenia jak to ladowac zeby bylo dobrze?
Pierwszy film ladowalem na czuja i wyszlo mi 10 ekspozycji. Pomijajac fakt ze moj model pozwala na zrobienoe tylko 11.


Skiper75 - galeria
Nie mam tego aparatu i nie miałem, ale jak jest okienko to wydaje mi się że 'przewijając manualnie' powinno normalnie wyjść 12 klatek 6x6. Ale to tylko moje myślenie życzeniowe bo tu: http://camera-wiki.org/wiki/Super_Ikonta_532/16 jest napisane:
Wykonuje 11 zdjęć o wymiarach 6 x 6 cm na rolce 120 typu . Niezwykła liczba ramek, 11 zamiast standardowego 12, jest spowodowana zmianą projektu, której dokonał Zeiss Ikon, aby napotkać problemy z nakładaniem się ramek, które napotkano w jego poprzedniej wersji Super Ikonta 530/16
... porque las tribus condenadas a cien años de soledad ya no tienen una segunda oportunidad en la tierra.
galería -> https://www.flickr.com/photos/4rider <- fsociety -> yelp 2000 -> ∞ homo homini lupus est
galería -> https://www.flickr.com/photos/4rider <- fsociety -> yelp 2000 -> ∞ homo homini lupus est
Skiper75 - galeria
Dziala to tak ze manualnie pozawala przewinac o “jedna klatke” potem trzeba naciagnac migawke i zrobic zdjecie. Tym samym niemozliwe jest zrobienie podwojnej ekspozycji. Problem ktory mnie nurtuje to czy ustawiajac nr1 w okienku pozwoli na zrobienie 11 klatek. Pierwszy film ustawialem kombinujac na podstawie zuzytego. Nie wyszlo. Teraz poprostu ustawilem na nr1 i zobaczymy.4Rider pisze:Nie mam tego aparatu i nie miałem, ale jak jest okienko to wydaje mi się że 'przewijając manualnie' powinno normalnie wyjść 12 klatek 6x6. Ale to tylko moje myślenie życzeniowe bo tu: http://camera-wiki.org/wiki/Super_Ikonta_532/16 jest napisane:Wykonuje 11 zdjęć o wymiarach 6 x 6 cm na rolce 120 typu . Niezwykła liczba ramek, 11 zamiast standardowego 12, jest spowodowana zmianą projektu, której dokonał Zeiss Ikon, aby napotkać problemy z nakładaniem się ramek, które napotkano w jego poprzedniej wersji Super Ikonta 530/16
Skiper75 - galeria
Mam taką samą Ikontę jak mniemam i rzeczywiście pierwotnie pozwalała ona zrobić jedynie 11 klatek. To dziwne umiejscowienie okienka podglądu może wynikać z tego, że tylną ściankę wzięto z modelu 6x9 - u mnie od wewnątrz ścianki jest wybity symbol 6x9.
Aparat przeszedł przegląd u Pana Michała Nagova i jednocześnie modernizację - został lekko przerobiony mechanizm przesuwu (dodatkowe wcięcie na tarczy licznika) i teraz robię nim 12 klatek
Wszystko się mieści i nie nakłada klatek. Zgodnie z sugestią P.Michała licznik ustawiam na "1" wcześniej, tzn. kiedy w okienku podglądu pojawia się pierwszy znak (kropka lub kwadracik - zależnie od filmu).
Aparat przeszedł przegląd u Pana Michała Nagova i jednocześnie modernizację - został lekko przerobiony mechanizm przesuwu (dodatkowe wcięcie na tarczy licznika) i teraz robię nim 12 klatek

Skiper75 - galeria
A widzisz. Ja takiego Pana Michala nie mam w okolicy. Ale i tak rozkminie zeby 12 zrobic. Poprostu zanim ustawie licznik to cykne poerwsza klatke. Tylko musze opanowac po ktorym znaku w ktorym filmie.wosk pisze:Mam taką samą Ikontę jak mniemam i rzeczywiście pierwotnie pozwalała ona zrobić jedynie 11 klatek. To dziwne umiejscowienie okienka podglądu może wynikać z tego, że tylną ściankę wzięto z modelu 6x9 - u mnie od wewnątrz ścianki jest wybity symbol 6x9.
Aparat przeszedł przegląd u Pana Michała Nagova i jednocześnie modernizację - został lekko przerobiony mechanizm przesuwu (dodatkowe wcięcie na tarczy licznika) i teraz robię nim 12 klatekWszystko się mieści i nie nakłada klatek. Zgodnie z sugestią P.Michała licznik ustawiam na "1" wcześniej, tzn. kiedy w okienku podglądu pojawia się pierwszy znak (kropka lub kwadracik - zależnie od filmu).
Skiper75 - galeria
Taki print “rodzinny” 8.5’x11’
Mamiya c33
KodakTmax100
Ilford Multigrade IV RC DeLuxe

Mamiya c33
KodakTmax100
Ilford Multigrade IV RC DeLuxe

Skiper75 - galeria
Zeiss Ikon
Super Ikonta 532/16
Tessar 80mm f2.8
Ilford Delta P 100
f8/60 Red filter
D-76 (1+3) 20 min at 20 deg

Super Ikonta 532/16
Tessar 80mm f2.8
Ilford Delta P 100
f8/60 Red filter
D-76 (1+3) 20 min at 20 deg

Skiper75 - galeria
Leica IIIf
Summitar f2/50mm
Kodak Tmax100 f4/15
D-76 (1+3) 17min at 20 deg

Summitar f2/50mm
Kodak Tmax100 f4/15
D-76 (1+3) 17min at 20 deg

Skiper75 - galeria
Ładnie i z oddechem, a klimaty takie już zanikające w Polsce...
... porque las tribus condenadas a cien años de soledad ya no tienen una segunda oportunidad en la tierra.
galería -> https://www.flickr.com/photos/4rider <- fsociety -> yelp 2000 -> ∞ homo homini lupus est
galería -> https://www.flickr.com/photos/4rider <- fsociety -> yelp 2000 -> ∞ homo homini lupus est