W moim przypadku mam zapakowane mamiya sl pro TL plus obiektywy ( jest to spory ciężar, na Śnieżkę bym go nie zabrał ) a używam ja w różnych zaplanowanych sytuacjach. Myślę, też że różnica nie jest taka mała jak kolega sądzi. Przynajmniej dla mnie. No i większy format odbitek lepiej wychodzi z większych negatywów. ( popraw mnie jak się mylę).
Mamiya RB67 - pytanie
Moderatorzy: rbit9n, Jerzy, zladygin, Michał Kowalski
- The way I am
- -#
- Posty: 198
- Rejestracja: 03 mar 2019, 05:03
- Lokalizacja: Poznan
- Kontakt:
Mamiya RB67 - pytanie
Dzieki,
-----------------------------------------------------------------------------------
www.myphotoart.org
-----------------------------------------------------------------------------------
www.myphotoart.org
Mamiya RB67 - pytanie
4Rider, no wiesz 24x36 (mniej, ale niech będzie) = 864
56x68=3808
3808/864=4,4, przy 2,9 dla 6x4,5. A jak przełączysz te milimetry kwadratowe na wagę, to bilans wychodzi bardzo niekorzystnie. Miałeś to w rękach? O problemach z krótkimi szkłami nie wspomnę.
MrMamiya, zwłaszcza do studia. Chyba, że ten mały format to tak na wszelki wypadek i nie za często.
56x68=3808
3808/864=4,4, przy 2,9 dla 6x4,5. A jak przełączysz te milimetry kwadratowe na wagę, to bilans wychodzi bardzo niekorzystnie. Miałeś to w rękach? O problemach z krótkimi szkłami nie wspomnę.
MrMamiya, zwłaszcza do studia. Chyba, że ten mały format to tak na wszelki wypadek i nie za często.
M7 + 4,5/50 + 4/80 + 4,5/150
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
- The way I am
- -#
- Posty: 198
- Rejestracja: 03 mar 2019, 05:03
- Lokalizacja: Poznan
- Kontakt:
Mamiya RB67 - pytanie
Można wiedzieć o jakie problemy chodzi z krótkim szklami ?J.A. pisze: ↑20 lip 2019, 01:00 4Rider, no wiesz 24x36 (mniej, ale niech będzie) = 864
56x68=3808
3808/864=4,4, przy 2,9 dla 6x4,5. A jak przełączysz te milimetry kwadratowe na wagę, to bilans wychodzi bardzo niekorzystnie. Miałeś to w rękach? O problemach z krótkimi szkłami nie wspomnę.
MrMamiya, zwłaszcza do studia. Chyba, że ten mały format to tak na wszelki wypadek i nie za często.
Ostatnio zmieniony 20 lip 2019, 05:20 przez The way I am, łącznie zmieniany 1 raz.
Dzieki,
-----------------------------------------------------------------------------------
www.myphotoart.org
-----------------------------------------------------------------------------------
www.myphotoart.org
- The way I am
- -#
- Posty: 198
- Rejestracja: 03 mar 2019, 05:03
- Lokalizacja: Poznan
- Kontakt:
Mamiya RB67 - pytanie
Porównanie
- Załączniki
-
- images.png (11.11 KiB) Przejrzano 3031 razy
Dzieki,
-----------------------------------------------------------------------------------
www.myphotoart.org
-----------------------------------------------------------------------------------
www.myphotoart.org
Mamiya RB67 - pytanie
Może nie tyle na wszelki wypadek, co do mniej istotnych zdjęć.
====================================================================
Mamiya i Pentaxy.
Nie każde zdjęcie jest fotografią, tak jak nie każdy facet z widłami jest Neptunem.
http://vitowerner.com
Mamiya i Pentaxy.
Nie każde zdjęcie jest fotografią, tak jak nie każdy facet z widłami jest Neptunem.
http://vitowerner.com
Mamiya RB67 - pytanie
The way I am, No jak założysz 50, która jest odpowiednikiem 24 mm w małym obrazku na formacie 6x7, to jaka będzie w 6x4,5?
90-tka która w 6x7 jest zajebistym standardem, na 6x4,5 robi się nieznośnie długa
90-tka która w 6x7 jest zajebistym standardem, na 6x4,5 robi się nieznośnie długa
M7 + 4,5/50 + 4/80 + 4,5/150
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
Mamiya RB67 - pytanie
Ostatnio byłem w Tatrach na spacerze z RZ67. Było bardzo przyjemnie i fotograficznie wg. zasady: Nie spiesząc się.
Mamiya RB67 - pytanie
Nie wątpię.
Ale przyjemniej jest gdy się ma aparat 6x7 z trzema szkłami, który waży tyle co RZ ze standardem
Ale przyjemniej jest gdy się ma aparat 6x7 z trzema szkłami, który waży tyle co RZ ze standardem

M7 + 4,5/50 + 4/80 + 4,5/150
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
Mamiya RB67 - pytanie
90 dla 645 jest odpowiednikiem 52mm dla małego - krótsza od biotara/heliosa (dla 67 to wypada 45 mm)
50 dla 645 = 29,4 dla małego (dla 67 to odpowiednik 25 mm)
Jakiejś ogromnej różnicy o której wspominasz nie widzę, szerokokątny ciągle jest szerokokątnym, a standard ciągle zalicza się do standardów, a zrobić krok czy dwa w tył to niezbyt wielki wysiłek.
Na Korexie ktoś kiedyś napisał:
Ze strony Schneidera o przelicznikach
ogniskowej do róznych formatów :
dla 6x4.5 - x1.7, dla 6x6 - x1.8,
dla 6x7 - x2.0, dla 6x9 - x2.3,
dla 9x12 - x3.3, dla 4x5" - x3.6,
dla 5x7" - x4.8, dla 8x10" - x7.2
... porque las tribus condenadas a cien años de soledad ya no tienen una segunda oportunidad en la tierra.
galería -> https://www.flickr.com/photos/4rider <- fsociety -> yelp 2000 -> ∞ homo homini lupus est
galería -> https://www.flickr.com/photos/4rider <- fsociety -> yelp 2000 -> ∞ homo homini lupus est
Mamiya RB67 - pytanie
4Rider, różnica między 24, a 28, jest ogromna. Mówisz i to i to szeroki, i to i to standard.
Skoro dwa kroki to nie problem, powiedz mi po co producenci produkują taki zakres szkieł? Spisek? Nie sądzę.
Po prostu szerokiego nigdy za wiele, tele też nigdy za wiele, choć w przypadku tele krąg odbiorców jest znacznie mniejszy.
Ale to dyskusja i tak akademicka. Każdy i tak robi po swojemu.
Skoro dwa kroki to nie problem, powiedz mi po co producenci produkują taki zakres szkieł? Spisek? Nie sądzę.
Po prostu szerokiego nigdy za wiele, tele też nigdy za wiele, choć w przypadku tele krąg odbiorców jest znacznie mniejszy.
Ale to dyskusja i tak akademicka. Każdy i tak robi po swojemu.
M7 + 4,5/50 + 4/80 + 4,5/150
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
Mamiya RB67 - pytanie
... porque las tribus condenadas a cien años de soledad ya no tienen una segunda oportunidad en la tierra.
galería -> https://www.flickr.com/photos/4rider <- fsociety -> yelp 2000 -> ∞ homo homini lupus est
galería -> https://www.flickr.com/photos/4rider <- fsociety -> yelp 2000 -> ∞ homo homini lupus est
Mamiya RB67 - pytanie
Gratuluję.
1. Pamiętaj tylko o jednym: jeśli na obiektywie przełączasz się na sterowanie wężykiem, a potem wracasz do wyzwalania spustem, to nie zapomnij odkręcić z powrotem ten pierścień. Jeśli tego nie zrobisz wystrzelasz klatki w ciemno bo uderzenie lustra zagłuszy brak dźwięki migawki.
2. Jeśli potrzebujesz korekcji dioptrii w lupce to zamiast rozkładanego kominka polecam zabudowaną, wykręcaną (regulacja!) lupę Mamiya RB67 Chimney Finder /Magnifying Hood
3. Moim zdaniem, paska nie warto do niej. Za to rewelacyjnie nosi się z gripem. Ostatnio na ślubie miałem pożyczoną RZ z gripem właśnie i przenośność się polepszyła. Zresztą bez gripa latami nosiłem RB po mieście, po górach. Z 50mm czy 127mm daje się nosić dość wygodnie (ale bez pryzmatu).
4. Sprawdź czy kaseta ma sprawny czerwony znacznik naświetlenia klatki. Przy konieczności naciągania kasety i aparatu osobno, łatwo zapomnieć i naświetlić dwa razy lub zmarnować na wszelki wypadek klatkę.
5. Film w kasecie prowadzony jest z bardzo dużym wywinięciem. Ogranicz trzymanie filmu tygodniami w kasecie bo powstają zagniecenia. Choć tak naprawdę to czułem je tylko przy ładowaniu do koreksu. Potem o nich zapominałem.
6. Mam ksero polskiej instrukcji z lat 70'tych. Chcesz? Ale nic tam odkrywczego nie ma.
7. W tym jedynym aparacie instrukcja mówi aby w zdjętym obiektywie spuszczać migawkę. Przed założeniem musisz ją ręcznie naciągnąć.
od 24x36 po 18x24 + szkiełko i oko
Mamiya RB67 - pytanie
@mrek,
dzięki serdeczne za te uwagi. Postaram się o nich pamiętać.
Jeśli instrukcja jest w pdfie - to chętnie. Mam wprawdzie angielską, ale nie zaszkodzi mieć i polską.
Ponieważ mam także Mamiyę C220f, to odpada mi kupowanie paska i gripa. Przecież dwiema 'średnioformatówkami' naraz robił nie będę! A nawet jeśli będę miał obie na zdjęciach - to przepięcie gripa trwa moment.
Na zdjęciu cały sprzęt wygląda jakby był w stanie idealnym. Ponieważ kupuję w Japonii, to raczej stan faktyczny nie powinien odbiegać od zdjęć. To jednak nie allegro... Mam zatem nadzieję, że i magazynek będzie sprawny...
Trzymanie filmu w kasecie miesiącami raczej mi nie grozi. Idąc na zdjęcia, z reguły biorę Mamiye C220f, dwa obiektywy i dwa filmy (ten drugi - na zapas). Czasem (tak jak będzie to za godzinę) - Pentaxa KX z jednym szkłem i jednym filmem w środku. Zrzucam film - i następnego dnia jest już wywoływany. Podejrzewam, że podobnie będzie z Mamiyą RB67. Nawet jeśli na sesji zrzucę więcej filmów - to i tak raczej do końca...
dzięki serdeczne za te uwagi. Postaram się o nich pamiętać.
Jeśli instrukcja jest w pdfie - to chętnie. Mam wprawdzie angielską, ale nie zaszkodzi mieć i polską.
Ponieważ mam także Mamiyę C220f, to odpada mi kupowanie paska i gripa. Przecież dwiema 'średnioformatówkami' naraz robił nie będę! A nawet jeśli będę miał obie na zdjęciach - to przepięcie gripa trwa moment.
Na zdjęciu cały sprzęt wygląda jakby był w stanie idealnym. Ponieważ kupuję w Japonii, to raczej stan faktyczny nie powinien odbiegać od zdjęć. To jednak nie allegro... Mam zatem nadzieję, że i magazynek będzie sprawny...
Trzymanie filmu w kasecie miesiącami raczej mi nie grozi. Idąc na zdjęcia, z reguły biorę Mamiye C220f, dwa obiektywy i dwa filmy (ten drugi - na zapas). Czasem (tak jak będzie to za godzinę) - Pentaxa KX z jednym szkłem i jednym filmem w środku. Zrzucam film - i następnego dnia jest już wywoływany. Podejrzewam, że podobnie będzie z Mamiyą RB67. Nawet jeśli na sesji zrzucę więcej filmów - to i tak raczej do końca...
====================================================================
Mamiya i Pentaxy.
Nie każde zdjęcie jest fotografią, tak jak nie każdy facet z widłami jest Neptunem.
http://vitowerner.com
Mamiya i Pentaxy.
Nie każde zdjęcie jest fotografią, tak jak nie każdy facet z widłami jest Neptunem.
http://vitowerner.com
Mamiya RB67 - pytanie
"Ostatnio na ślubie miałem pożyczoną RZ z gripem "
To jest ciekawa informacja. Nigdy nie pomyślałem o zdjęciach bez statywu.
To jest ciekawa informacja. Nigdy nie pomyślałem o zdjęciach bez statywu.
Mamiya RB67 - pytanie
Bo ja lubię być inny (-:
Jest wątek gdzie opisywałem plany na dwa śluby dzieci z rodziny (nie komercyjnie). Pierwszy ślub to RZ ze statywu z boku, potem portrety. W kościele Sekorem 100/2.8 - Trix @320 czasy miałem przy f2.8 ok 1/20. Coś tam wyszło bo mogłem spokojnie ostrzyć. Przede wszystkim wyszła ładna plastyka całego wnętrza.
Mamiya tego mojego wydziwiania nie wytrzymała i się zacięła. Poszła do serwisu, więc drugi ślub na EOS 1V + EF70-200/2.8L stabilizacja II generacji, Trix @320
Tym razem mogłem trochę krążyć, ale nie przeszkadzałem ekipie tylko sobie strzelałem z daleka (stabilizacja dawała mi też ok 1/20 na 200 mm . Bazylika w Ligocie miała nawet dość światła.
Z małego obrazka zrobiłem im odbitki 24x30 i sam jestem zaskoczony.
Nie chciałem ciągnąć czułości w górę, a efekty są OK
Oczywiście nie wszystkie klatki ostre bo robiłem w okolicach f2.8 i zdarzał się BF, FF przy układzie stary 1V + nowy EF
od 24x36 po 18x24 + szkiełko i oko