Trudne początki
Moderatorzy: rbit9n, Jerzy, zladygin, Michał Kowalski
Trudne początki
@rbit9n - tylko trzeba starannie dobierać te publikację o fotografii, kiedyś jak wysuszyłem odbitkę w książce o fotografii cyfrowej, to mi piksele wyskoczyły na papierze następnego dnia :))))))
---------------------------
501C + Distagon 50/4 FLE + Planar 80/2.8 CF
Sinar P + Super Angulon 90/5.6 + Symmar-S 150/5.6
flickr.com/kal800
501C + Distagon 50/4 FLE + Planar 80/2.8 CF
Sinar P + Super Angulon 90/5.6 + Symmar-S 150/5.6
flickr.com/kal800
-
- -#
- Posty: 343
- Rejestracja: 21 paź 2011, 15:24
- Lokalizacja: lodz
Trudne początki
Moje trzy grosze będą takie, że tym powiększalnikiem można się tylko zniechęcić do robienia odbitek. Kiedyś coś takiego miałem, nie trzymał żadnych pionów, poziomów, masakra. Miej to na uwadze.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Trudne początki
ja na szczęście takowych nie posiadam

"Cítíte to? Cítíte to? Fenidon, synku. Nic jinýho na světě takhle nevoní. Zbožňuju vůni fenidonu po ránu."
Podplukovník William "Bill" Kilgore
zemsta toxycznego fotomutanta flickr
Podplukovník William "Bill" Kilgore
zemsta toxycznego fotomutanta flickr
Trudne początki
Ja tak łatwo się nie zniechęcam ;) Zresztą działanie postpeerelowskim sprzętem dodaje całej zabawie smaczku. Już się nie mogę doczekać kiedy dojdę do wołania filmów pstrykanych leciwym FED-em 5b ;)
Trudne początki
Pierwsze koty za płoty. Ubaw po pachy, choć w moim wykonaniu moooooocno na czuja ;)
Nawet "coś" wyszło choć jakiegoś szału nie ma ;)
Dzięki Jerzy za maskownicę, trzeba było trochę nad nią popracować ale bez byłoby ciężko...
Tak na szybko nasuwaja mi się dwa pytania:
1) Odbitki wyszły o dużym kontraście. Jak rozumiem to już kwestia papieru?
2) Po jaką cholerę obiektyw w powiększalniku ma przysłonę??
Pzdr
Nawet "coś" wyszło choć jakiegoś szału nie ma ;)
Dzięki Jerzy za maskownicę, trzeba było trochę nad nią popracować ale bez byłoby ciężko...
Tak na szybko nasuwaja mi się dwa pytania:
1) Odbitki wyszły o dużym kontraście. Jak rozumiem to już kwestia papieru?
2) Po jaką cholerę obiektyw w powiększalniku ma przysłonę??
Pzdr
- noritsu-koki
- -#
- Posty: 18
- Rejestracja: 07 cze 2012, 18:23
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Trudne początki
Może to być wina kontrastowego negatywu, kontrastowego wywoływacza do papieru, gradacji papieru (lub ustawionej gradacji na głowicy powiększalnika, jeżeli używałeś filtrów i papieru multigrade), czasu/temperatury wywołania odbitki, albo nawet czasu naświetlania odbitki.
Po taką cholerę jak każdy obiektyw. Przymykając wydłużasz czas naświetlania, oraz (do pewnej przysłony) zwiększasz ostrość generowanego obrazu.
Trudne początki
Papier wywołuje się przez stały czas, nie zmienia się go. Wydłużenie go nie zwiększa kontrastu tak jak w procesie negatywowym.
Możesz rozwinąć tę myśl, bo nie ogarniam.
M7 + 4,5/50 + 4/80 + 4,5/150
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
- noritsu-koki
- -#
- Posty: 18
- Rejestracja: 07 cze 2012, 18:23
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Trudne początki
Nie jest tak.
Oczywiście jeżeli przeprowadzamy proces prawidłowo, a nie "wyrywamy" powiększenie z wywoływacza.
Dłuższy czas naświetlania powoduje prześwietlenie powiększenia i wywoływane w przepisowym czasie jest po prostu za ciemne.
Oczywiście jeżeli przeprowadzamy proces prawidłowo, a nie "wyrywamy" powiększenie z wywoływacza.
Dłuższy czas naświetlania powoduje prześwietlenie powiększenia i wywoływane w przepisowym czasie jest po prostu za ciemne.
M7 + 4,5/50 + 4/80 + 4,5/150
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
- noritsu-koki
- -#
- Posty: 18
- Rejestracja: 07 cze 2012, 18:23
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Trudne początki
Nie mam na myśli zmiany ekspozycji powiększenia, tylko wydłużanie samego czasu. W sensie przymykam przysłonę i wydłużam czas.
Trudne początki
To też musisz rozwinąć. Bo nijak nie potrafię sobie wyobrazić jak zmiana z 4 na 16s naświetlania, przy zmianie przesłony z 8 na 16 miałaby podnieść kontrast.
M7 + 4,5/50 + 4/80 + 4,5/150
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
- noritsu-koki
- -#
- Posty: 18
- Rejestracja: 07 cze 2012, 18:23
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Trudne początki
Nie podnieść, tylko obniżyć, a rozwinąć niestety nie rozwinę, gdyż wyczytałem to gdzieś na forum - więc bez bicia się przyznam, że nawet o źródło będzie trudno.
Trudne początki
Moim zdaniem zamknięcie przysłony bardziej i wydłużenie czasu obnizy kontrast ale w sumie niezauważalnie. Chyba żeby jeszcze jakiś ND dołożyć pod obiektyw. Ale mozna zastosować sztuczkę polegającą na podwójnym naświetleniu i "wywołaniu" przed naświetleniem.
God Is A Girl
Trudne początki
M7 + 4,5/50 + 4/80 + 4,5/150
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"