Mało ambitne zdjęcia ale to testowe "szoty" z P67II
Oba Universal 200 w acufine:


Moderatorzy: rbit9n, Jerzy, zladygin, Michał Kowalski
maqsz pisze: A mnie sie podoba. Efekty przypominaja fotki z czasow, kiedy kolor nie wyparl jeszcze materialow cz-b i fotografowano tak (w moim skromnym pojeciu), zeby kontrastem, cieniami, wykorzystaniem slonca ozywic zdjecie, zrekompensowac brak barw... Dzisiaj ogromna wiekszosc fotografii cz-b wyglada, jakby robili je ludzie z ciezka depresja, a przeciez swiat nie jest zawsze ponury, zamgloby i zimny.
Czy to znaczy, że uczulenie na górną (bliższą barwy niebieskiej) część widma jest mniejsze? Jestem ciekaw, bo przytrafiła mi się następująca przygoda z Superpanem 200: miałem potrzebę szybkiej sesji w pomieszczeniu zamkniętym z lampą błyskową, w aparacie załadowany był powyższy film (135), co prawda rok po terminie, ale nie powinno to być istotnym problemem. Lampa dedykowana, sprawdzona "w ogniu", tryb TTL sprzężony z pomiarem matrycowym aparatu.Minolciarz1979 pisze:... uczulenie na widmo czerwone jest mi przydatne, gdyż w studio przy oświetleniu żarowym daje naprawdę doskonałe efekty.