Rollei Retro

Ciemnia fotograficzna - Wszystko o procesie wywoływania negatywów czarno-białych

Moderatorzy: rbit9n, Jerzy, zladygin, Michał Kowalski

Awatar użytkownika
zieloo
-#
Posty: 557
Rejestracja: 28 gru 2007, 10:44
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: zieloo »

Kontrast w rr100 jest dosyć niski wywołując standardowo - jak na opakowaniu. Mi osobiście bardziej podobały się wyniki przy 160 niż 100... 400 to jednak trochę przesada, tym bardziej, że dostępny jest retro w tej czułości...
Awatar użytkownika
Gringo997
-#
Posty: 481
Rejestracja: 02 maja 2008, 14:45
Lokalizacja: KRK
Kontakt:

Post autor: Gringo997 »

ja kupowałem rr400 bo był tańszy i zdażało się wołać @100 robił według mnie robotę;)
to ja zabiłem Laurę Palmer...
kret87
-#
Posty: 4
Rejestracja: 08 lip 2008, 02:12
Lokalizacja: Polska

Post autor: kret87 »

Moim zdaniem wołany w d-76 stock wg. tabelki DigitalTruth- 11 minut był zbyt kontrastowy, prawie, że przewołany. Czas skróciłem do 10 minut i jest w sam raz, kontrastem coś pomiędzy Tri-x a T-max. Mowa oczywiście o rr100@100 Wołany na 400 wychodzi kontrast nieznacznie mocniejszy niż w przypadku T-max 400.
Awatar użytkownika
mrek
-#
Posty: 2470
Rejestracja: 07 mar 2007, 03:17
Lokalizacja: Kraków

Prężące się Rollei Retro odwrotnie w skaner???

Post autor: mrek »

W ramach walki z prężącym się Rollei Retro mam pytanie: co się traci skanując negatyw odwrotnie, to znaczy emulsją do skanera?
Wiem, wiem, RR zwija się odwrotnie i czeka... Mam już takie wyczekane, wprasowywane 120'tki ale daleko im do wzorca płaskości z Sewr pod Paryżem (-;
od 24x36 po 18x24 + szkiełko i oko
Awatar użytkownika
jestemzero
-#
Posty: 8
Rejestracja: 29 paź 2009, 19:24
Lokalizacja: wrocław
Kontakt:

Post autor: jestemzero »

nie pracowałem na RR nigdy, ale słyszałem o niezłych właściwościach zwijalnozwojowych tych 120. skanuje zawsze emulsja do dolu, poza sporadycznym problemem z ziarnem wszystko jest ok. moj skaner przy 'normalnym' zakladaniu robi newtony wielkie jak domy.
natomiast ze zwijajacym sie filmem mam dwa patenty - w ciemni duza ilosc ludwika z woda i jablko (mam ciemnie przy spizarni, wiec duze jablko zawsze pod reka) na klamerce i nawet pogiety lekko film wychodzi gladki jak niemiecka autostrada.
drugi patent wymaga sięgnięcia do albumów Wielkich Mistrzów. Najlepszy do prasowania negatywow na blachę jest Araki i jego mongrafia Taschena, Parr tak samo. :)
bronica, kwadraty i co mi tam wręce wpadnie.
http://www.starzec.blogspot.com
Awatar użytkownika
mrek
-#
Posty: 2470
Rejestracja: 07 mar 2007, 03:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: mrek »

jestemzero pisze:nie pracowałem na RR nigdy, ale słyszałem o niezłych właściwościach zwijalnozwojowych tych 120. skanuje zawsze emulsja do dolu, poza sporadycznym problemem z ziarnem wszystko jest ok. moj skaner przy 'normalnym' zakladaniu robi newtony wielkie jak domy.
Ale masz jakąś ramkę do skanera? Przecież wtedy film wisi nad szybą? Netwony powstają tylko przy styku film szyba, prawda?
jestemzero pisze:natomiast ze zwijajacym sie filmem mam dwa patenty - w ciemni duza ilosc ludwika z woda i jablko (mam ciemnie przy spizarni, wiec duze jablko zawsze pod reka) na klamerce i nawet pogiety lekko film wychodzi gladki jak niemiecka autostrada.
Używam Tetenala odkąd skończyła mi się butelka Fotonala z lat 90'tych. Martwi mnie jednak, że rozcieńczenie 1:400 jest jakieś takie homeopatyczne.
Dużo Ludwika to ile???
jestemzero pisze:drugi patent wymaga sięgnięcia do albumów Wielkich Mistrzów. Najlepszy do prasowania negatywow na blachę jest Araki i jego mongrafia Taschena, Parr tak samo. :)
Najwyższe mam "Dzieje Polski w malarstwie i poezji" czy "Architektura Polska" z lat 60'tych. Przy okazji porównuję jak się zmieniły zabytki, które uwieczniam.
od 24x36 po 18x24 + szkiełko i oko
Awatar użytkownika
MorF
-#
Posty: 23
Rejestracja: 15 kwie 2009, 00:34
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MorF »

Apropos RR 400 w srednim. (bez S)
ostatnio miałem dwie rolki.
Jedna sie troche skrecała ale nie było tragedii.

Druga to poprostu masakra. Juz w czasie nawijania na szpule początek zgiął się w pół po szerokości i wyskoczyl z prowadnic, nie moze mowic, ze po odwinieciu reszta (namacalnie) wygladala jak bujne kobiece loki :evil:

Tak czy siak naswietlane na 400 i moczone 1+100 w r09 ok 1:10h wyszło tak:

Obrazek

Mam nadzieje ze moje pozostale 11 rolek bedzie wspolpracowac lepiej niz ta ostatnia... :-?

ps. Przekopalem watek ale jakos nie znalazlem info, czy ktos (zgodnie z instukcja ;p ) nasiwetlal na iso200 i wołał w RLS?
Awatar użytkownika
Gringo997
-#
Posty: 481
Rejestracja: 02 maja 2008, 14:45
Lokalizacja: KRK
Kontakt:

Post autor: Gringo997 »

jak chodzi o podłoże to jest paskudne ale jak chodzi o cene/efekty to jest wręcz genialny!
to ja zabiłem Laurę Palmer...
Awatar użytkownika
vasco
-#
Posty: 35
Rejestracja: 20 kwie 2009, 19:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: vasco »

witam
zakupiłem Rollei Retro 400 S
no i tu pojawiły się schody ponieważ nie ma innych czasów dla tego filmu niż 1+50 i ISO400...

chciałbym go podciągnąć na ISO800 ale nie wiem jak potem długo wołać w R09...

ponieważ np. efekty z Ilford Pan 400@800 baaaardzo mi się podobają...
Koreks|błony|chemikalia|różne graty|kot
photoblog - cyfrowo/analogowy
Awatar użytkownika
Gringo997
-#
Posty: 481
Rejestracja: 02 maja 2008, 14:45
Lokalizacja: KRK
Kontakt:

Post autor: Gringo997 »

weź wołaj jak zwykłego bez "s"
to ja zabiłem Laurę Palmer...
Awatar użytkownika
jjb
-#
Posty: 38
Rejestracja: 03 mar 2007, 08:49
Lokalizacja: Dąbrowa Szlachecka
Kontakt:

Post autor: jjb »

Przeglądałem ten wątek w poszukiwaniu czasu wywoływania filmu Rollei Retro 100 ASA, ale jakoś trudno mi było to odszukać. Wczoraj wywoływałem ten film wspólnie z Fomapanem 200. Naświetlenie obu filmów było standardowe. Wywoływałem w Fomapan R-09, 1+80, 20C, 17 minut. Mieszanie standardowe, przez pierwszą minutę odwróciłem dwa razy koreks do góry dnem, a potem raz na dwie minuty lekko przekręciłem pokrętłem.
Oba filmy są w porządku. Swoja droga żaden mi sie specjalnie nie skręcał. Pewnie to kwestia wilgotności w ciemni. Wolno schły.

To nie jest nic nowego, ale ucieszyłem się, że mogę te filmy wywoływać razem, bo z czasem zawsze krucho.
Awatar użytkownika
kan_gory
-#
Posty: 165
Rejestracja: 01 mar 2007, 17:53
Lokalizacja: żyrardów
Kontakt:

Post autor: kan_gory »

retro 100 wymoczony w LC-29, 1+29
Załączniki
z filterkiem cookin 25A
z filterkiem cookin 25A
01060012.jpg
Awatar użytkownika
jjb
-#
Posty: 38
Rejestracja: 03 mar 2007, 08:49
Lokalizacja: Dąbrowa Szlachecka
Kontakt:

Post autor: jjb »

Napisałem, że żadem mi sie specjalnie nie skręcał, ale na drygi dzień musiałem z Rollei Retro 100 walczyć. Mocno sie zwija.
Awatar użytkownika
vasco
-#
Posty: 35
Rejestracja: 20 kwie 2009, 19:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: vasco »

Witam
jest nowość: Rollei Retro 80S

efekty wołania w Rollei RLS niesamowite...

a kombinował ktoś z czymś innym ??
Koreks|błony|chemikalia|różne graty|kot
photoblog - cyfrowo/analogowy
maqsz
-#
Posty: 400
Rejestracja: 04 gru 2008, 14:31
Lokalizacja: Wieś spokojna

Post autor: maqsz »

Wlasnie skonczylem pakowac do koreksu szerokie rollei retro 400 i myslalem, ze mnie szlag na miejscu trafi. Z czego oni robia ten film - ze stali sprezynowej? Przeciez czegos tak skreconego nie sposob zakladac na szpule :( Dramat, wiecej tego dranstwa do reki nie wezme...

Mam nadzieje, ze format 135 nie jest taki skrecony, bo mam do wywolania jeszcze 1x retro 100 i 1x superpan...
--
Maciek
ODPOWIEDZ