Fuji Reala 500D Co zacz?

Czyli Korex po godzinach w ciemni ;)

Moderatorzy: rbit9n, Jerzy, zladygin, Michał Kowalski

Awatar użytkownika
J.A.
-#
Posty: 10283
Rejestracja: 11 maja 2011, 15:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Fuji Reala 500D Co zacz?

Post autor: J.A. »

Trafiłem na to coś. Jest w wersji 16 mm i 35 mm. Nie widziałem konfekcjonowanego w kasetki. Więc zapewne błona kinematograficzna. Wg. dokumentacji Fuji obróbka w procesie SC-41 - cokolwiek to znaczy. Spotkał się ktoś z tym, wie coś bliżej? Co to za proces, typowy kinematograficzny z mechanicznym usuwaniem czrnej warstwy przeciwodblaskowej?
M7 + 4,5/50 + 4/80 + 4,5/150
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
Awatar użytkownika
rbit9n
-# jr admin
Posty: 5622
Rejestracja: 07 mar 2007, 21:18
Lokalizacja: Rajsze
Kontakt:

Post autor: rbit9n »

piszą o płukaniu w jakimś perkele, znaczy Perklonie (R)
http://www.cinematography.com/index.php?showtopic=32927
"Cítíte to? Cítíte to? Fenidon, synku. Nic jinýho na světě takhle nevoní. Zbožňuju vůni fenidonu po ránu."
Podplukovník William "Bill" Kilgore


zemsta toxycznego fotomutanta flickr
michalkruk
-#
Posty: 198
Rejestracja: 13 gru 2011, 11:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: michalkruk »

To jest negatyw filmowy. Jak sama nazwa sugeruje czułość 500ASA, D - oznacza że jest zbalansowany na światło dzienne.

SC-41 to inna nazwa porsesu ECN 2, różni się troche od c-41, głównie wspomniana spłókiwalną węglową warstwą antychalacyjna (remjet).

W necie znalazłem że niektórzy wrzucają to do C-41 a węgiel spłukują przed lub po porcesie (gdzies w necie jest receptura na ten "zmywacz"), ale to podobno już rosyjska rulatka i 'less than archival stability'

Jak masz tego 50m, no to WFDiF Chełmska 21 ;) jak mniej możesz z tym próbować:
http://www.wywolywanie.com/proces_ECN-2.php

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 20 sty 2012, 15:31 przez michalkruk, łącznie zmieniany 1 raz.
michalkruk
-#
Posty: 198
Rejestracja: 13 gru 2011, 11:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: michalkruk »

Podobno spłukac można też na końcu ;)
Awatar użytkownika
J.A.
-#
Posty: 10283
Rejestracja: 11 maja 2011, 15:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: J.A. »

weesee pisze:to kinówka do ECN-2, jak wspomniano wcześniej. można moczyć w zmodyfikowanym C41, trzeba dodać na samym początku etap usuwania maski z sadzy a następnie przedłużyć czas wołania. pierwsze rozpracowałem, nad drugim pracuję właśnie.
Oooo, to bardzo ciekawe co piszesz. Bo wydaje mi się, że to drugie, to mały pikuś. W Łodzi, jak wołałem wieki (początek lat 80-tych) temu w Wytwórni Filmów negatywy kinematograficzne, to laboranci mi mówili, że tej sadzy usunąć się nie da inaczej jak tylko mechanicznie. W Tetenalu gość co nieźle się zna na procesach foto to potwierdził.
Możesz zdradzić tajemnicę?
M7 + 4,5/50 + 4/80 + 4,5/150
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
michalkruk
-#
Posty: 198
Rejestracja: 13 gru 2011, 11:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: michalkruk »

'you must remove the carbon backing of the film before processing by sending it through the ECN-2 prebath (a mixture of Borax and Sodium Carbonate)and then washing away the backing (some report using a cotton swab is successful)'

[ Dodano: Pią 20 Sty, 2012 ]
PREBATH (PB-2)Recipe (for 2L of working solution):
Start with 1.5L of water
1. Anti-Calcium No. 4 – 2ml
2. Borax (decahydrate) – 40g
3. Sodium Sulfate (anhydrous) – 200g
4. Sodium Hydroxide (aka Lye, Caustic Soda) – 2gOr Sodium Metaborate (aka Kodalk balanced alkali) – 20g
5. Water to make 2L

Powinno węgiel zmyć bez mechaniki :)
Awatar użytkownika
J.A.
-#
Posty: 10283
Rejestracja: 11 maja 2011, 15:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: J.A. »

michalkruk pisze: Powinno węgiel zmyć bez mechaniki :)
Nie pozostaje nic innego jak kupić i sprawdzić.

A dalej to rozumiem standardowy C-41?
M7 + 4,5/50 + 4/80 + 4,5/150
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
michalkruk
-#
Posty: 198
Rejestracja: 13 gru 2011, 11:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: michalkruk »

Nie, nie jest to standardowy C-41, ale podobno w tym też od biedy da rade, z lepszym lub gorszym efektem. Mam kilka ścinków ECN2 jak będę mieć skurwysyński humor to przewinę w kasetkę po Kodak Gold 200 i dam do Rossmana do wywołania w C41, zobaczymy co wyjdzie. Najwyżej potem będę chuchać i chusteczką węgiel ścierać ;)
Awatar użytkownika
ypres.bass
-#
Posty: 147
Rejestracja: 01 cze 2011, 09:45
Lokalizacja: Pardubice (Czechy)
Kontakt:

Post autor: ypres.bass »

J.A.: Jesteś z B-B...
V Ostrawie jest Tom Hudecek (www.tomhudecek.co.uk) i on jest najbardzejszym ekspertem na ECN-2 i ECP-2 (pozytywna verzja ECN) i pracy z "cine" materyjalem...

i robi workshopy tego
Ostatnio zmieniony 20 sty 2012, 19:59 przez ypres.bass, łącznie zmieniany 1 raz.
Standa, kumpel z Czech :-)
politicon.eu | simonds.pl
michalkruk
-#
Posty: 198
Rejestracja: 13 gru 2011, 11:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: michalkruk »

W CEWE kolor (który obsługuje Rossmana, fotojokera i inne peirodły) tak partolą i mają taki syf, że podejżewam że dosypanie wiadra węgla do labu nic by nie zmieniło, pewnie nawet by nie zauważyli ;)

[ Dodano: Sob 21 Sty, 2012 ]
BTW, a próbowałeś zostawić czas od C-41 i prześwietić klisze (taki swojego rodzaju pull processing ;) )
Ostatnio zmieniony 21 sty 2012, 10:47 przez michalkruk, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
J.A.
-#
Posty: 10283
Rejestracja: 11 maja 2011, 15:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: J.A. »

michalkruk pisze: BTW, a próbowałeś zostawić czas od C-41 i prześwietić klisze (taki swojego rodzaju pull processing ;) )
Ale to by znaczyło, że materiał nie ma deklarowanej czułości.

Dzięki panowie.
Chyba się skuszę na jakiś taki kinematograf - tak dla sportu, żeby zobaczyć. A i gdzieś w archiwum, chyba mam nieodsadzowany i wywołany taki negatyw gdzieś z początku lat 80-tych. Trzeba go odszukać i zobaczyć, czy da radę.
Ostatnio zmieniony 21 sty 2012, 12:46 przez J.A., łącznie zmieniany 1 raz.
M7 + 4,5/50 + 4/80 + 4,5/150
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
michalkruk
-#
Posty: 198
Rejestracja: 13 gru 2011, 11:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: michalkruk »

"Ale to by znaczyło, że materiał nie ma deklarowanej czułości."


Albo że chemia inna, z tego co się szybko zorientowałem ECN2 korzysta z CD3, a C 41 z CD 4, może skorzystanie z drugiego, barwnego wywołacza od E6 (opardy o CD3) dało by lepszy efekt.

Jak by ktoś miał dużo zaparcia to porsze:

ECN2 COLOR DEVELOPER
Distilled Water 21 to 38°C (70 to 100°F)
850mL
Sodium Sulfite (Anhydrous)
2.0g
Potassium Bromide (Anhydrous)
1.4g
Sodium Carbonate (Anhydrous)
25.6g
Sodium Bicarbonate
2.7g
CD-3
4.0g
Distilled Water to make
1L



PS Pamiętajcie, że kinówki maja mniejsza gęstość od foto
Ostatnio zmieniony 21 sty 2012, 13:49 przez michalkruk, łącznie zmieniany 3 razy.
Adams
-#
Posty: 959
Rejestracja: 12 mar 2007, 15:28
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Adams »

Może to głupie pytanie, ale dlaczego tą sadzą smarują materiał?
A tak przy okazji jak można naświetlić z negatywu pozytyw?
Zeiss I(N)ikon
https://podologiapoznan.pl/
Pozdrawiam
Adam
Awatar użytkownika
J.A.
-#
Posty: 10283
Rejestracja: 11 maja 2011, 15:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: J.A. »

Warstwa przeciwodblaskowa, znajdująca się na podłożu.
Trzeba naświetlić negatywem materiał pozytywowy. Dokładnie tak samo jak z negatywu robi się odbitki.
M7 + 4,5/50 + 4/80 + 4,5/150
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
Adams
-#
Posty: 959
Rejestracja: 12 mar 2007, 15:28
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Adams »

J.A. pisze: Trzeba naświetlić negatywem materiał pozytywowy. Dokładnie tak samo jak z negatywu robi się odbitki.
Niezłapałem:-(

Naświetliłem negatyw i che mieć z tego slajd.
Zeiss I(N)ikon
https://podologiapoznan.pl/
Pozdrawiam
Adam
ODPOWIEDZ