Wielki format

Problemy z doborem materiału, naświetlaniem w ciężkich warunkach.

Moderatorzy: rbit9n, Jerzy, zladygin, Michał Kowalski

beerkut
-#
Posty: 28
Rejestracja: 28 lut 2007, 22:16
Lokalizacja: Z lasu
Kontakt:

Wielki format

Post autor: beerkut »

Witam!
Jestem laikiem w kwestji wielkiego formatu w zwiazku z czym mam pytanie czy błony cięte 9 x 12 cm będą pasować do kaset 4 x 5 cala ( to jednak nieco więcej niż 9 x 12)? Pozdrawiam wszystkich!!!
Awatar użytkownika
georgio
-#
Posty: 224
Rejestracja: 01 mar 2007, 17:15
Lokalizacja: Ontario

Post autor: georgio »

Nie będą, są za wąskie i nie będą się trzymały za zakładkami kasety 4x5. Nawet jak jakoś założysz to film może nie być płaski lub po wysunieciu "dark slide" może wylecieć z kasety w trakcie naświetlania. 4x5 cala to w cm 10.16 x 12.70 czyli sporo więcej niż 9x12.
Jak masz wybór to idż w stronę 4x5, bardziej popularny format dzisiaj, większy wybór kaset i chyba filmów.
beerkut
-#
Posty: 28
Rejestracja: 28 lut 2007, 22:16
Lokalizacja: Z lasu
Kontakt:

Post autor: beerkut »

Dzięki!
Yaro

Post autor: Yaro »

A ciekawi mnie czy rozmiarowo kasety 9 x12 i 4x5 to to samo? Chodzi mi o sam rozmiar kasety i czy mozna zamiennie stosowac te kasety?
Apate
-#
Posty: 9
Rejestracja: 11 wrz 2008, 12:13
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: Apate »

Yaro pisze:A ciekawi mnie czy rozmiarowo kasety 9 x12 i 4x5 to to samo? Chodzi mi o sam rozmiar kasety i czy mozna zamiennie stosowac te kasety?
Prawdopodobnie można, pod warunkiem że aparat ma standard "international back" czyli wymiar zenętrzny kaset jest ten sam bez wzgledu na format negatywu.


KAMERA 4x5 jest Piękna :)
________________________________
www.apate.pl
Awatar użytkownika
Henry
-#
Posty: 1040
Rejestracja: 24 sty 2008, 19:00
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Henry »

Yaro pisze:A ciekawi mnie czy rozmiarowo kasety 9 x12 i 4x5 to to samo? Chodzi mi o sam rozmiar kasety i czy mozna zamiennie stosowac te kasety?