"stara" chemia - co mogę jeszcze wykorzystac

Ciemnia fotograficzna - Wszystko o procesie wywoływania negatywów czarno-białych

Moderatorzy: rbit9n, Jerzy, zladygin, Michał Kowalski

tomstg
-#
Posty: 70
Rejestracja: 07 gru 2015, 21:02
Lokalizacja: Warszawa, Słoik

"stara" chemia - co mogę jeszcze wykorzystac

Post autor: tomstg »

Szanowni,
Jestem praktycznie nowy w temacie wywoływania filmów b&w, bo pierwsze kilka filmów zrobiłem kilka lat temu ale od tamtego czasu chemia czekała na nową okazję. Wygrzebałem to co wtedy zakupiłem i mam watpliwosci czy da radę tego jeszcze użyc. Stock ID11 stał sobie 6 lat w butelce harmonijkowej pod korek, która nie pusciła, ale po odkreceniu w srodku widac było dosc spory krystaliczny nalot, a sam płyn miał barwę piwa. Zdecydowałem ze idzie do do zlewu. Co do reszty nie wiem, pewne rzeczy podejrzewam ze sie bedą nadawac, ale pewne nie - proszę o podpowiedz/rade co zrobic:
1. AGEFIX koncentrat - butelka wypelniona w ilosci 60%, ale płyn lekko skrystalizował i zabarwił sie na żółto - podejrzewam, ze do wylania...
2. utrwalacz 2M-UK - nie otwarta paczka z proszkiem, daty ważnosci nie zauwazyłem ale podejrzewam, ze po rozrobieniu produkt bedzie pełnowartosciowy - zostawiłbym do użycia...
3. foma citro - jakies 60% wypelnionej butelki 250ml, kolor wesoły zóltawo-pomaranczowy, data przydatnosci 2006, zakładam ze skoro nie zmienił barwy na niebieski (wskaznik zuzycia) to moze byc dobry - zostawiłbym do użycia...
4. Tetenal Mirasol 2000 - jakies 60% buteleczki 250ml, wesoło chlupocze, podejrzewam ze bedzie dobry - zostawiłbym bo co niby miało by sie zepsuc w detergencie...
5. Ilfosol S - butelka 250ml zupełnie nieotwartego wywoływacza, stan jak z półki sklepowej, lekko zapadnięta. Nie ma daty waznosci na opakowaniu. Podejrzewam ze ponad 6 lat nie przetrwała, to nie proszek - do wyrzucenia/wylania?

Z gory dziekuje za podpowiedz co mozna zrobic z powyzszymi.

pozdrawiam
Tom
sejmajnejm
-#
Posty: 343
Rejestracja: 21 paź 2011, 14:24