Celnicy z lotnisk a filmy

Problemy z doborem materiału, naświetlaniem w ciężkich warunkach.

Moderatorzy: rbit9n, Jerzy, zladygin, Michał Kowalski

Awatar użytkownika
ModusOperandi
-#
Posty: 665
Rejestracja: 12 gru 2010, 08:35
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: ModusOperandi »

Nie chcę być jakiś wyjątkowy, bo koledzy nigdy nie mieli problemu. Mnie jednak zdarzyło się coś takiego, o czym już kiedyś tutaj pisałem. Materiał B&W Fuji400 forsowany na 1600 (2x rolki) oraz ileś tam rolek 100, 200, 400 i Delta 3200.
Przelot z Krakowa do Birmingham i z powrotem. Materiały od 100 do 400 bez wpływu.
Te forsowane na 1600 oraz Delta 3200 wyszły mi jakby gorzej. Nie spodziewałem się, bo może delty 3200 nie używam za często, ale z fuji bardzo się lubimy.
To, co mi się najbardziej nie podobało to ziarno - zrobiło się jakby 'ciapkowate'. Nawet pod lupą nie było widać ostrych ziarenek tylko takie wyplute coś. Oczywiście mój w tym błąd też mógł być, jednak zupełnie się go nie spodziewałem...
Zasadniczo to ona słuszna jest... ta koncepcja...
Awatar użytkownika
mrek
-#
Posty: 2341
Rejestracja: 07 mar 2007, 03:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: mrek »

A negatywy poszły do bagażu głównego czy w były w podręcznym?
od 24x36 po 18x24 + szkiełko i oko
Awatar użytkownika
ModusOperandi
-#
Posty: 665
Rejestracja: 12 gru 2010, 08:35
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: ModusOperandi »

W głównym były. Tak jak napisałem na niższych czułościach nie było nic, co by mnie niepokoiło. Te, które forsowałem albo sama Delta 3200 wyszły tak, że od razu zwróciłem na to uwagę...
Zasadniczo to ona słuszna jest... ta koncepcja...
Awatar użytkownika
powalos
-#
Posty: 1897
Rejestracja: 02 mar 2007, 21:42
Lokalizacja: Stęszew (pyrlandia)

Post autor: powalos »

ModusOperandi, zawsze filmy ładuję do podręcznego. Nawet gdy prześwietlają to dawka jest mniejsza. W moich kilku podróżach nie miałem też kłopotu aby trzymać filmy w ręce i po okazaniu pominąć ich przejście przez rentgena. Czasami zdarzało się, że niektórzy celnicy filmy do 400 ASA kazali położyć na taśmę a te czulsze mogły ją ominąć. Pzdr.
Fan Pentax'a.
radekone
-#
Posty: 343
Rejestracja: 10 gru 2009, 11:51
Lokalizacja: Edingrad
Kontakt:

Post autor: radekone »

Filmow nigdy nie pakujemy do bagazu glownego, chocby ktokolwiek mowil, ze 'u niego nic sie nie stalo'.
Skanery do bagazu glownego emituja znacznie silniejsze dawki; chyba nie ma potrzeby wyjasniac dlaczego i jakie sa tego efekty.
"Panie, ja to jak kiedyś zdjęcie zrobiłem to klisza pękła, i ch*j!"
Awatar użytkownika
nord
-#
Posty: 1587
Rejestracja: 04 mar 2009, 21:24
Lokalizacja: faceci są z marsa
Kontakt:

Post autor: nord »

radekone pisze:Filmow nigdy nie pakujemy do bagazu glownego, chocby ktokolwiek mowil, ze 'u niego nic sie nie stalo'.
Skanery do bagazu glownego emituja znacznie silniejsze dawki; chyba nie ma potrzeby wyjasniac dlaczego i jakie sa tego efekty.
emitują, no i co z tego? woziłem tak negatywy i slajdy (już o tym pisałem w którymś z wątków) i absolutnie nic się nie stało. próba tłumaczenia, że w tym czasie skaner był słabszy, lub coś tam, mija się z celem, gdyż raz np. wracałem z Moskwy do Warszawy przez Pragę i jak by nie liczyć negatywy były "świecone" skanerem 2 razy.
radekone
-#
Posty: 343
Rejestracja: 10 gru 2009, 11:51
Lokalizacja: Edingrad
Kontakt:

Post autor: radekone »

Poczytaj o skanerach lotniskowych. Te przy bramkach sa slabej mocy z uwagi na niewielkie bagaze oraz bezposrednia obecnosc ludzi. Te do przeswietlania bagazu glownego takich ograniczen nie maja. Reszte wnioskow mozna wyciagnac sobie samemu.

Sprzeczac sie o to na pewno nie bede :-)
"Panie, ja to jak kiedyś zdjęcie zrobiłem to klisza pękła, i ch*j!"
Awatar użytkownika
nord
-#
Posty: 1587
Rejestracja: 04 mar 2009, 21:24
Lokalizacja: faceci są z marsa
Kontakt:

Post autor: nord »

radekone pisze:Poczytaj o skanerach lotniskowych. Te przy bramkach sa slabej mocy z uwagi na niewielkie bagaze oraz bezposrednia obecnosc ludzi. Te do przeswietlania bagazu glownego takich ograniczen nie maja. Reszte wnioskow mozna wyciagnac sobie samemu.

Sprzeczac sie o to na pewno nie bede :-)
ale po co mam czytać? opisałem ci z autopsji, a to chyba lepsze niż stos książek. historia nie była zasłyszana, to ja wracałem z Moskwy i to były moje negatywy. :roll:
JaZ99
-#
Posty: 858
Rejestracja: 02 gru 2008, 15:57
Lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

Post autor: JaZ99 »

nord pisze:ale po co mam czytać? opisałem ci z autopsji, a to chyba lepsze niż stos książek. historia nie była zasłyszana, to ja wracałem z Moskwy i to były moje negatywy
Nie wiem, kiedy leciałeś, ale kiedyś nie prześwietlali 100% bagaży. Dlatego jednym się upiekło, innym nie.
Awatar użytkownika
nord
-#
Posty: 1587
Rejestracja: 04 mar 2009, 21:24
Lokalizacja: faceci są z marsa
Kontakt:

Post autor: nord »

JaZ99 pisze:
nord pisze:ale po co mam czytać? opisałem ci z autopsji, a to chyba lepsze niż stos książek. historia nie była zasłyszana, to ja wracałem z Moskwy i to były moje negatywy
Nie wiem, kiedy leciałeś, ale kiedyś nie prześwietlali 100% bagaży. Dlatego jednym się upiekło, innym nie.
nie prześwietlili w Moskwie, nie prześwietlili w Pradze, no luks :roll:

teraz już wiem dlaczego nikt nie wykrył w moim bagażu tej łodzi podwodnej :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Awatar użytkownika
J.A.
-#
Posty: 10068
Rejestracja: 11 maja 2011, 14:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: J.A. »

nord jest tu na forum gdzieś wątek, w którym pokazywałem skan ogonka. Na moje oko to był film właśnie przeskanowany - przed wywołaniem ;-)
Nie wiem jak jest na lotniskach, po Europie jeżdżę samochodem, a poza stary kontynent się nigdy nie wybierałem. Ale to że twoim filmom nic się nie stało, nie znaczy, że w bagażu na cargo nie stanie się żadnemu. Poza tym jak ktoś wcześniej napisał, bagaże nie podręczne lubią giniąć.
M7 + 4,5/50 + 4/80 + 4,5/150
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
Awatar użytkownika
nord
-#
Posty: 1587
Rejestracja: 04 mar 2009, 21:24
Lokalizacja: faceci są z marsa
Kontakt:

Post autor: nord »

J.A. pisze:nord jest tu na forum gdzieś wątek, w którym pokazywałem skan ogonka. Na moje oko to był film właśnie przeskanowany - przed wywołaniem ;-)
Nie wiem jak jest na lotniskach, po Europie jeżdżę samochodem, a poza stary kontynent się nigdy nie wybierałem. Ale to że twoim filmom nic się nie stało, nie znaczy, że w bagażu na cargo nie stanie się żadnemu. Poza tym jak ktoś wcześniej napisał, bagaże nie podręczne lubią giniąć.
niczego nie sugeruje, niech każdy robi co uważa. opisałem swój przypadek i to wszystko.
J.A. pisze:Poza tym jak ktoś wcześniej napisał, bagaże nie podręczne lubią giniąć.
samoloty mają to do siebie, że latają, a skoro latają mogą spaść.
Awatar użytkownika
rbit9n
-# jr admin
Posty: 5566
Rejestracja: 07 mar 2007, 21:18
Lokalizacja: Rajsze
Kontakt:

Post autor: rbit9n »

nord pisze: samoloty mają to do siebie, że latają, a skoro latają mogą spaść.
przypomniała mnie się anegdota.
początki lotnictwa pasażerskiego.
pasażer podróżujący samolotem zauważa, że jego sąsiad jest dość zestresowany lotem. pasażer chcąc uspokoić współpasażera mówi w te słowa:
- latanie samolotem jest bardzo bezpieczne. uważa pan, że już bardziej ryzykowne jest podróżowanie samochodem. otóż jeden mój znajomy maił bardzo przykry wypadek samochodowy. otóż jechał sobie spokojnie, kiedy nagle ni stąd, ni zowąd spadł na niego samolot.
"Cítíte to? Cítíte to? Fenidon, synku. Nic jinýho na světě takhle nevoní. Zbožňuju vůni fenidonu po ránu."
Podplukovník William "Bill" Kilgore


zemsta toxycznego fotomutanta flickr
Awatar użytkownika
zousan
-#
Posty: 87
Rejestracja: 20 sty 2014, 01:16
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: zousan »

Problem chyba nie jest fikcyjny. Fujifilm zaleca przewozenie nienaswietlonego filmu wylacznie w bagazu podrecznym.
http://www.fujifilmusa.com/support/Serv ... tid=664277
Przywiozlem swojego czasu z Japonii sporo filmu o roznej czulosci (w tym 1600), zarowno slajdu jak i negatywu. Zawsze wozilem go w bagazu podrecznym i nigdy nie zauwazylem niczego dziwnego.
Ciekawe jest to, co mozna przeczytac na stronie Heathrow:
"Specialist film (ISO 800 and above) under exceptional circumstances, when passed more than eight times through the hand-luggage security scanning machines, can be affected. However, the nature of the change occurring is barely noticeable to the naked eye and indeed does not become clearly visible until film is exposed around 32 times."
http://www.heathrowairport.com/plan-and ... tographers
Sporo ostatnio latam, moze pokusze sie o eksperyment z rolka Superii 1600 ;-)
Awatar użytkownika
ModusOperandi
-#
Posty: 665
Rejestracja: 12 gru 2010, 08:35
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: ModusOperandi »

No i może by to tłumaczyło dlaczego akurat moje filmy Fuji trafiło (o ile tak właśnie było)...
Zasadniczo to ona słuszna jest... ta koncepcja...
ODPOWIEDZ