Baryt Tetanala
Moderatorzy: rbit9n, Jerzy, zladygin, Michał Kowalski
-
- -#
- Posty: 397
- Rejestracja: 16 maja 2008, 10:17
- Lokalizacja: Staszów
Baryt Tetanala
Hej,
ktoś się nim bawił-jakieś opinie?uwagi?
Za wszystkie informacje będę serdecznie wdzięczny.
Pozdrawiam
Jasiek
ktoś się nim bawił-jakieś opinie?uwagi?
Za wszystkie informacje będę serdecznie wdzięczny.
Pozdrawiam
Jasiek
Ja go używam. Chyba nie ma skrajnych gradacji. Albo mi zmiany na fitrach 00 i 5 się zbyt małe wydają. Co prawda mi to nie przeszkadza, bo nie używam skrajnych gradacji, ale lepiej wiedzieć.
Ogólnie dość jest dość neutralnym papierem, nie ma jakichś specjalnych cech, które by go wyróżniały spośród innych. W porównaniu do Fomy Varianta jest mniej biały, ale bardziej biały od Ilforda MG IV FB.
Ogólnie dość jest dość neutralnym papierem, nie ma jakichś specjalnych cech, które by go wyróżniały spośród innych. W porównaniu do Fomy Varianta jest mniej biały, ale bardziej biały od Ilforda MG IV FB.
M7 + 4,5/50 + 4/80 + 4,5/150
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
-
- -#
- Posty: 397
- Rejestracja: 16 maja 2008, 10:17
- Lokalizacja: Staszów
hmmm, kurcze będę musiał sobie w takim razie wcześniej zakupić dobre filtry bo wstyd się przyznać ale do tej pory bawiłem się zestawem do "korekcji koloru" który dostałem od znajomego: http://img196.imageshack.us/img196/9274/niiv.jpg bo sprawdzał się świetnie-a najlepiej próbniki które zakładałeś i miałeś na jednym zdjęciu 20 wersji kontrastowych.
Problem w tym że wyczytałem że nie daje możliwości uzyskania najtwardszej i najmiększej gradacji więc razem z tym papierem utraciłbym 2 najtwardsze i 2 najmiększe, a to już może być problemem(skrajnych nie używam ale już dwóch skrajnych szkoda).
chociaż tyle że filtry tanie,np. taki ładny zestawik: http://www.fotonegatyw.com/pl/p/ILFORD- ... 912szt./49 Taniej niż sam papier chyba nawet
Problem w tym że wyczytałem że nie daje możliwości uzyskania najtwardszej i najmiększej gradacji więc razem z tym papierem utraciłbym 2 najtwardsze i 2 najmiększe, a to już może być problemem(skrajnych nie używam ale już dwóch skrajnych szkoda).
chociaż tyle że filtry tanie,np. taki ładny zestawik: http://www.fotonegatyw.com/pl/p/ILFORD- ... 912szt./49 Taniej niż sam papier chyba nawet
z tego co pisze większość ludzi, to nie ma.J.A. pisze:Chyba nie ma skrajnych gradacji. Albo mi zmiany na fitrach 00 i 5 się zbyt małe wydają.
mnie też to nie przeszkadza, bo i tak robię rozdzielone kontrasty.
co ciekawe plastik tetenala skrajne gradacje posiada.
"Cítíte to? Cítíte to? Fenidon, synku. Nic jinýho na světě takhle nevoní. Zbožňuju vůni fenidonu po ránu."
Podplukovník William "Bill" Kilgore
zemsta toxycznego fotomutanta flickr
Podplukovník William "Bill" Kilgore
zemsta toxycznego fotomutanta flickr
A skąd to przypuszczenie? Jakie największe wartości masz tych filtrów, 100 (99)? Powinno to być na nich napisane. W ogóle jakie są wartości? 5, 10 i co dalej.Jasiek Matacz pisze:Problem w tym że wyczytałem że nie daje możliwości uzyskania najtwardszej i najmiększej gradacji więc razem z tym papierem utraciłbym 2 najtwardsze i 2 najmiększe
M7 + 4,5/50 + 4/80 + 4,5/150
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
-
- -#
- Posty: 397
- Rejestracja: 16 maja 2008, 10:17
- Lokalizacja: Staszów
Bo wyczytałem gdzieś w necie że filtry do fotografii barwnej i głowice kolorowe mają ciut inne kolory i nie uzyska się nimi skrajnych gradacji w papierach zmiennogradacyjnych.
Wartości mam:00,05,10,20,30,40,50,60,70,80,99
Używam bo wszystko w idealnym stanie-jedynie szybka w kolorze zółtym i wartością 00(po co komuś czyste szkło) jest pęknięta. Zresztą urzekła mnie porządna metalowa wytłumiana gąbką walizka z przedziałkami na każdy filtr i opisem "mocy", do tego próbnik... dziś już takich rzeczy nie robi
A cały zestaw nazywa się "Filtry korekcyjne COLOR WZFO" i oczywiscie "MADE IN POLAND". Jeśli się okaże że to dobry zamiennik dla profesjonalnych filtrów to będę prze szczęśliwy bo bardzo lubię ten zestaw
P.S Największy plus to taki że każdy filtr składa się z dwóch warstw szkła a kolor między nimi więc nigdzie nie znajduję odchodzącego lub startego koloru.
Edit: Baryt w Eukobromie to szaleństwo czy nie? Bo nigdzie nie mogę znaleźć informacji?
Wartości mam:00,05,10,20,30,40,50,60,70,80,99
Używam bo wszystko w idealnym stanie-jedynie szybka w kolorze zółtym i wartością 00(po co komuś czyste szkło) jest pęknięta. Zresztą urzekła mnie porządna metalowa wytłumiana gąbką walizka z przedziałkami na każdy filtr i opisem "mocy", do tego próbnik... dziś już takich rzeczy nie robi
A cały zestaw nazywa się "Filtry korekcyjne COLOR WZFO" i oczywiscie "MADE IN POLAND". Jeśli się okaże że to dobry zamiennik dla profesjonalnych filtrów to będę prze szczęśliwy bo bardzo lubię ten zestaw
P.S Największy plus to taki że każdy filtr składa się z dwóch warstw szkła a kolor między nimi więc nigdzie nie znajduję odchodzącego lub startego koloru.
Edit: Baryt w Eukobromie to szaleństwo czy nie? Bo nigdzie nie mogę znaleźć informacji?
To by wyjaśniało dlaczego ja nie mogę uzyskać skrajnych gradacji. Ja używam głowicy kolorowej. Ale przyznam szczerze, ze w tę teorię nie wierzę. Zapewne wynika ona z potrzeby sprzedania ludzkości kolejnych gadżetów, typu dedykowane głowice do cz-b czy filtry.Jasiek Matacz pisze:Bo wyczytałem gdzieś w necie że filtry do fotografii barwnej i głowice kolorowe mają ciut inne kolory i nie uzyska się nimi skrajnych gradacji w papierach zmiennogradacyjnych.
No więc składając razem żółte 99 80 20 masz 200 czyli teoretyczne 00. To samo w kierunku 5 na purpurowych. Ale uwaga, te wartości mogą być neaktualne bo to stare filtry i mogą nie teges. Warto wypróbować co się dzieje z np. 99 80 70 teoretycznie to już poza zakresem zmian.Jasiek Matacz pisze:Wartości mam:00,05,10,20,30,40,50,60,70,80,99
Tak, to są filtry żelatynowe. Między dwoma warstwami szkła.Jasiek Matacz pisze:Największy plus to taki że każdy filtr składa się chyba z dwóch warstw szkła a kolor między nimi bo tak wygląda,nigdzie nie znajduję odchodzącego lub startego koloru i na dodatek naklejki malutkie z opisem w rogu są wewnątrz szkła wiec musi być złożone z co najmniej dwóch warstw.
M7 + 4,5/50 + 4/80 + 4,5/150
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
-
- -#
- Posty: 397
- Rejestracja: 16 maja 2008, 10:17
- Lokalizacja: Staszów
Czyli jeśli zbyt wzmocnie kolor przestanie działać? Bo niezbyt rozumiem o co chodziło z tymi sumami filtrów? Zawsze używałem jednego(gdzie 00 najsłabszy kontrast a 99 najmocniejszy) i nigdy nie potrzebowałem ich łączyć.
P.S Filtry były wyprodukowane przez WZFO które przestało istnieć pod koniec lat 60-tych. Mam nadzieję że z czasem się w żaden sposób nie wypaczyły.
P.S Filtry były wyprodukowane przez WZFO które przestało istnieć pod koniec lat 60-tych. Mam nadzieję że z czasem się w żaden sposób nie wypaczyły.
Wg. różnych tabel jest różnie, ale nigdy nie jest tak, że bez filtra to najsłabszy kontrast. Najniższy kontrast uzyskuje się z filtrem żółtym, a najsilniejszy z filtrem purpurowym. I teraz różnie jest z różnymi filtrami, ale generalnie im mocniejszy filtr tym efekt mocniejszy. Bez filtra to gradacja 2, z maksymalnym żółtym to gradacja 00, a maksymalnym purpurowym to gradacja 5. I cały wic by znaleźć który to maksymalny. A łączenie filtrów to prosta sprawa wkładasz do szufladki 2 lub 3 i tyle. One się po prostu dodają.Jasiek Matacz pisze:Czyli jeśli zbyt wzmocnie kolor przestanie działać? Bo niezbyt rozumiem o co chodziło z tymi sumami filtrów? Zawsze używałem jednego(gdzie 00 najsłabszy kontrast a 99 najmocniejszy) i nigdy nie potrzebowałem ich łączyć.
WZFO przekształciły sią w PZO. To tak gwoli ścisłości.Jasiek Matacz pisze:Filtry były wyprodukowane przez WZFO które przestało istnieć pod koniec lat 60-tych.
M7 + 4,5/50 + 4/80 + 4,5/150
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
-
- -#
- Posty: 397
- Rejestracja: 16 maja 2008, 10:17
- Lokalizacja: Staszów
-
- -#
- Posty: 397
- Rejestracja: 16 maja 2008, 10:17
- Lokalizacja: Staszów
jest płaski, może nie idealnie, ale na bank mniej się wygina niż foma.Adriano pisze:A jak z "prostotą"? Kupiłem 50szt barytu 30x40 i jeszcze nie robiłem Uwielbiałem kiedyś Kentmere - był idealnie prosty.
mnie najbielszy wyszedł w D-166, ale faktycznie, daleko mu do fomy. przy czym D-166 to wywoływacz ciepłotonowy, więc nie każdemu musi pasować. mnie pasuje.Adriano pisze:To ciekawa informacja.J.A. pisze:W porównaniu do Fomy Varianta jest mniej biały, ale bardziej biały od Ilforda MG IV FB.
"Cítíte to? Cítíte to? Fenidon, synku. Nic jinýho na světě takhle nevoní. Zbožňuju vůni fenidonu po ránu."
Podplukovník William "Bill" Kilgore
zemsta toxycznego fotomutanta flickr
Podplukovník William "Bill" Kilgore
zemsta toxycznego fotomutanta flickr