PRAKTICA MTL 5 B

Aparaty tradycyjne - Informacje i problemy z Waszym sprzętem. Bez względu na format - zapraszamy

Moderatorzy: rbit9n, Jerzy, zladygin, Michał Kowalski

Jarosh
-#
Posty: 61
Rejestracja: 13 sie 2012, 09:18
Lokalizacja: Kraków, Małopolskie

PRAKTICA MTL 5 B

Post autor: Jarosh »

Witam.

Zanim napisałem ten post poczytałem sobie trochę o Praktice.
Jednak opinie są skrajne w obie strony, a ja chciałbym wyrazić jedną z nich i zapytać resztę użytkowników o własne.

Jestem posiadaczem Praktici MTL 5 B w nieskazitelnym stanie. W związku z tym, że jestem początkującym dzieckiem cyfry, które dopiero niedawno zajęło się fotografią analogową, już po pierwszym filmie, zdałem sobie sprawę, że czasy w Zenicie (TTL) nie są dla mnie wystarczające ( mój licznik zdjęć też często mnie doprowadzał do szału w TTL).

Reasumując muszę powiedzieć, że ostrzenie Praktica w porównaniu do Zenita jest dla mnie przeskokiem co najmniej o klase. Zenitem mi się ostrzy o wiele lepiej bez problemu. Praktica zabiera mi dioptrie z oka...
Dodam również, że robię na skrajnych przesłonach (1.8 /2.0), a wyczytałem w sieci, że właśnie przy takich wartościach mogę mieć problemy ( z Praktica), nie mówiąc o słabym świetle.
( szkiełko Pentacon 50mm 1.8)



Kończąc temat samej matówki/mikrorastra itd, chciałbym przejść do samego światłomierza.

Czy wpływ na prace światłomierza, może mieć dokładny model baterii ? ( nie znam się na tym, ale zegarmistrz, chciał mi dać jakąś droższą "srebrową" ?, ale akurat nie miałem przy sobie tyle monet). Chodzi o to, że wskazówka porusza się bardzo mozolnie i jest nieczuła nawet na potężne przeskoki światła ( ASA 100 , zdjęcie o godz. 17:00, wycelowane w niebo... a wskazówka jakby miała kaca :))



Trzecie i ostatnie pytanie które budzi moje wątpliwości po użytkowaniu Zenita, to czy:
"Pokrycie matówki z obrazem ponad 90% " w przypadku Praktica, to prawda ?
w przypadku Zenita było to zaledwie ok. 60%.