negatyw
Moderatorzy: rbit9n, Jerzy, zladygin, Michał Kowalski
-
- -#
- Posty: 4
- Rejestracja: 01 cze 2010, 19:42
- Lokalizacja: świętokrzyskie
negatyw
Dzień dobry kochani, drodzy moi.
Nie znam się. Jednak chciałbym sie poradzic. Może nie to forum. Dziękuję.
Czy istnieje możliwosc wejścia w posiadanie kolorowego negatywu 35 mm i 50 iso?
Czy taki negatyw jak powyżej tylko 800 iso zapewni mi dobre, czyste zdjęcia?
Nie znam się, a chcę się trochę pobawic aparatem analogowym.
Dziękuję cieplutko za okazaną mi życzliwosc.
Nie znam się. Jednak chciałbym sie poradzic. Może nie to forum. Dziękuję.
Czy istnieje możliwosc wejścia w posiadanie kolorowego negatywu 35 mm i 50 iso?
Czy taki negatyw jak powyżej tylko 800 iso zapewni mi dobre, czyste zdjęcia?
Nie znam się, a chcę się trochę pobawic aparatem analogowym.
Dziękuję cieplutko za okazaną mi życzliwosc.
jeżeli chcesz się pobawić, to daj sobie spokój.
Jeżeli chcesz spróbować, to
np. http://fotonegatyw.com.pl/pl/product/view?id=1370175
http://www.czarno-biale.pl/sklep/produc ... cts_id=709
każdy film da Ci dobre, czyste zdjęcia. Pod warunkiem, że go dobrze naświetlisz a ktoś go dobrze wywoła.
Jeżeli chcesz spróbować, to
np. http://fotonegatyw.com.pl/pl/product/view?id=1370175
http://www.czarno-biale.pl/sklep/produc ... cts_id=709
każdy film da Ci dobre, czyste zdjęcia. Pod warunkiem, że go dobrze naświetlisz a ktoś go dobrze wywoła.
Ostatnio zmieniony 08 cze 2011, 21:43 przez miron19j, łącznie zmieniany 1 raz.
Oczywiście. Idziesz do dowolnego sklepu, w którym są filmy, kupujesz film o dowolnej czułości, ustawiasz w aparacie ISO 50 i już. Współczesne negatywy są baardzo odporne na błędy naświetlania.Ogrodzenie pisze:Czy istnieje możliwosc wejścia w posiadanie kolorowego negatywu 35 mm i 50 iso?
Zobacz: http://figitalrevolution.com/2010/11/18 ... -ei-range/
Są tam przykłady naświetlania filmu ISO 400 nawet na ISO 25. Oczywiście, nie każdy film da radę pracować aż w takim zakresie, musisz potestować.
A na początek polecam Kodak Gold 200 (lub 100, jeśli gdzieś jeszcze znajdziesz). To naprawdę bardzo dobry film.
Co rozumiesz przez "czyste zdjęcia"? Czy takie z brakiem ziarna i gładkimi przejściami tonalnymi (jak w cyfrze)? Jeśli tak, to potrzebny będzie niskoczuły film małoobrazkowy, i raczej nie kolorowy negatyw (choć akurat Ektar 100 będzie super) tylko slajd. Do tego zeskanowany na jakimś naprawdę dobrym skanerze (Nikon, Minolta). Albo większy format.Ogrodzenie pisze: Czy taki negatyw jak powyżej tylko 800 iso zapewni mi dobre, czyste zdjęcia?
Gold 200 ma swój urok Lo-Fi, ale to bardzo stara technologicznie emulsja... moim zdaniem, jak ktoś nie szuka jakiegoś specyficznego "looku" albo nie ma innego wyboru bo się właśnie skończył film a to jedyny w kiosku obok , to nie ma sensu.JaZ99 pisze: A na początek polecam Kodak Gold 200 (lub 100, jeśli gdzieś jeszcze znajdziesz). To naprawdę bardzo dobry film.
Dużo lepsze są amatorskie materiały Fuji. W zasadzie wszystkie (nawet C200 jest dużo lepszy od Golda moim zdaniem).
Ostatnio zmieniony 09 cze 2011, 10:52 przez przemur, łącznie zmieniany 1 raz.
Wchodzi na to, że film ten można naświetlać....jak się chce :P po co światłomierz?:)JaZ99 pisze:Zobacz: http://figitalrevolution.com/2010/11/18 ... -ei-range/Ogrodzenie pisze:Czy istnieje możliwosc wejścia w posiadanie kolorowego negatywu 35 mm i 50 iso?
Są tam przykłady naświetlania filmu ISO 400 nawet na ISO 25. Oczywiście, nie każdy film da radę pracować aż w takim zakresie, musisz potestować.
-
- -#
- Posty: 4
- Rejestracja: 01 cze 2010, 19:42
- Lokalizacja: świętokrzyskie
Dzięki za odpowiedzi. Ten slajd to troche drogi i pewnie z wywołaniem też kłopot. Czyli, że jednak negatywów nie ma takich?
"ustawiasz w aparacie ISO 50" - nie wiem co to znaczy, chodzi, żeby tak po prostu naświetlac tak jakby był film o innej czułości w aparacie? Chyba kupię ISO 100.
Przez czyste zdjęcia to miałem właśnie na myśli, ale nie perfekcyjne, tylko w miarę czyste. Bez nadmiernego ziarna.
Popróbuję, zobaczę.
"ustawiasz w aparacie ISO 50" - nie wiem co to znaczy, chodzi, żeby tak po prostu naświetlac tak jakby był film o innej czułości w aparacie? Chyba kupię ISO 100.
Przez czyste zdjęcia to miałem właśnie na myśli, ale nie perfekcyjne, tylko w miarę czyste. Bez nadmiernego ziarna.
Popróbuję, zobaczę.
Była jeszcze AGFA Ultra o czułości 50 i Konica też 50 (dokładnej nazwy nie pamietam)jdas pisze:Kolorowego negatywu o czułości 25 - 50 ISO nie kupisz już od jakichś 15 lat. Ostatni jaki był produkowany to bodajże Kodak Ektar 25.
Ostatnio zmieniony 09 cze 2011, 13:48 przez Leszeg, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie sądzę. To nie jest co prawda film z górnej półki, ale dla początkującego idealny. Nie wiem, o jakim Lo-fi piszesz. Moje doświadczenia z Gold 100 (Gold 200 to ponoć nowsza generacja) są jak najbardziej pozytywne:przemur pisze:Gold 200 ma swój urok Lo-Fi, ale to bardzo stara technologicznie emulsja... moim zdaniem, jak ktoś nie szuka jakiegoś specyficznego "looku" albo nie ma innego wyboru bo się właśnie skończył film a to jedyny w kiosku obok , to nie ma sensu.
http://www.flickr.com/photos/jaz99/tags/gold100/
Dokładnie to miałem na myśli. W aparacie musi być jakieś pokrętło lub przycisk pozwalający nadpisać czułość odczytaną z kasetki. Możesz też próbować zmienić kod na kasetce, zaklejając/doklejając pola kodu DX.Ogrodzenie pisze:"ustawiasz w aparacie ISO 50" - nie wiem co to znaczy, chodzi, żeby tak po prostu naświetlac tak jakby był film o innej czułości w aparacie? Chyba kupię ISO 100.
Hmmm, wyczytałem tak kiedyś na bodajże APUG-u... Moje efekty są takie:JaZ99 pisze:Nie sądzę. To nie jest co prawda film z górnej półki, ale dla początkującego idealny. Nie wiem, o jakim Lo-fi piszesz. Moje doświadczenia z Gold 100 (Gold 200 to ponoć nowsza generacja) są jak najbardziej pozytywne:przemur pisze:Gold 200 ma swój urok Lo-Fi, ale to bardzo stara technologicznie emulsja... moim zdaniem, jak ktoś nie szuka jakiegoś specyficznego "looku" albo nie ma innego wyboru bo się właśnie skończył film a to jedyny w kiosku obok , to nie ma sensu.
http://www.flickr.com/photos/jaz99/tags/gold100/
http://www.flickr.com/photos/przemur/tags/kodakgold200/
Nie widać może tego na tych zdjeciach, ale kolorystyka Golda była bardzo cieżka do dopracowania po zeskanowaniu (no cóż, to pewnie kwestia indywidualna) a ziarno sprawiało na mnie wrażenie większego niż np. w Superii 400 :) Stąd moja opinia na ten temat. Zastanawiam sie czy jest bardziej 'grubociosany' kolorowy film na rynku - być może Solution VX 200 albo Ferranie? Takie filmy mają oczywiście swój urok, ale niekoniecznie są "gładkie".
To oczywiście moje osobiste wrażenia, więc jak najbardziej można z nimi polemizować. :)
- technik219
- -#
- Posty: 3353
- Rejestracja: 13 lut 2011, 20:15
- Lokalizacja: ze wsi
- technik219
- -#
- Posty: 3353
- Rejestracja: 13 lut 2011, 20:15
- Lokalizacja: ze wsi
A toś mnie zdemaskowałwidzę kolejnego użyszkodnika który doradza od parady, równie dobrze mógłbyś napisać żeby zamiast zmniejszać ziarno to lepiej zwiększyć kurę.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez technik219, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- -#
- Posty: 4
- Rejestracja: 01 cze 2010, 19:42
- Lokalizacja: świętokrzyskie
"W aparacie musi być jakieś pokrętło lub przycisk pozwalający nadpisać czułość odczytaną z kasetki. Możesz też próbować zmienić kod na kasetce, zaklejając/doklejając pola kodu DX."
Szczerze to kompletnie nie rozumiem co do mnie piszesz. No powiedzmy, że są tam jakieś pokrętełka, ale czy one cokolwiek zmieniają?Nadpisac czułosc?? Myślałem, że mam po prostu odpowiednio krócej lub dłużej naświetlac klatkę, bądź korygowac odpowiednio wielkością otwarcia przesłony?
Szczerze to kompletnie nie rozumiem co do mnie piszesz. No powiedzmy, że są tam jakieś pokrętełka, ale czy one cokolwiek zmieniają?Nadpisac czułosc?? Myślałem, że mam po prostu odpowiednio krócej lub dłużej naświetlac klatkę, bądź korygowac odpowiednio wielkością otwarcia przesłony?
a kolego Ogrodzenie, jaki macie aparat? bo jak macie taki, który sam ustawia czułość filmu na podstawie kodu DX z kasetki, to żeby przewalić film z 100ASA na 50ASA, trzeba by mu zmienić czułość komputerowo. no chyba że będziecie pamiętać, żeby za każdym razem dawać aparatowi komendę +1EV.
także widzicie, ta zabawa analogiem, to wcale nie taka bułka z pasztetową, jak to się wydaje.
pozdrawiam!
także widzicie, ta zabawa analogiem, to wcale nie taka bułka z pasztetową, jak to się wydaje.
pozdrawiam!
"Cítíte to? Cítíte to? Fenidon, synku. Nic jinýho na světě takhle nevoní. Zbožňuju vůni fenidonu po ránu."
Podplukovník William "Bill" Kilgore
zemsta toxycznego fotomutanta flickr
Podplukovník William "Bill" Kilgore
zemsta toxycznego fotomutanta flickr