Pentax Me Super i 4 obiektywy otrzymane w spadku :-) Pomocy!

Obiektywy do aparatów i powiększalników.

Moderatorzy: rbit9n, Jerzy, zladygin, Michał Kowalski

Filo
-#
Posty: 2
Rejestracja: 16 sie 2010, 09:34
Lokalizacja: okolice Warszawy

Pentax Me Super i 4 obiektywy otrzymane w spadku :-) Pomocy!

Post autor: Filo »

Witam wszystkich. Jest to mój pierwszy post na forum, jestem niestety laikiem. Szukałam interesującego mnie problemu na forum, jak również w google, ale nie udało mi się nic znaleźć. Nie znam się na obiektywach niestety, nie rozumiem ich oznaczeń i dlatego też postanowiłam poradzić Was.

Dostałam w spadku po dziadku stary aparat Pentax Me Super i 4 obiektywy.
Tamron 70-210 mm 1:4-5.6 model 58 A
SMC Pentax-M 1:2.8 28 mm
RMC Tokina 35-70 mm 1:4
SMC Pentax-M 1:1.7 50 mm
Udało mi się zainstalować tylko jeden, Tamron, ale nie wiem nawet do czego on służy.
Gdyby ktoś był na tyle miły i wytłumaczył mi do jakich celów mogę uzywać tych obiektywów i czy pasują do mojego aparatu, byłabym b.wdzięczna. Szukałam info na temat adapteru M42, ale nie wiem czy to pomoże. Dziadek nie używał tego aparatu, sądzę, że leży od kilkunastu lat w stanie spoczynku.

Jeżeli źle wpisałam nazwy obiektywów, przepraszam, ale jestem komplentym laikiem. Chciałabym spróbować sił w fotografii tradycyjnej, ale nie wiem czy ten skład, który mam będzie do siebie pasował :-)
Awatar użytkownika
powalos
-#
Posty: 1897
Rejestracja: 02 mar 2007, 21:42
Lokalizacja: Stęszew (pyrlandia)

Post autor: powalos »