Jakiego obiektywu szukać do Olympusa OM10 ?

Obiektywy do aparatów i powiększalników.

Moderatorzy: rbit9n, Jerzy, zladygin, Michał Kowalski

Awatar użytkownika
czarnyOlek
-#
Posty: 15
Rejestracja: 12 sty 2010, 12:51
Lokalizacja: Japan

Jakiego obiektywu szukać do Olympusa OM10 ?

Post autor: czarnyOlek »

Jestem początkującym foto..amatorem.
Dostałem w rozliczeniu aparat Olympus OM10 w dobrym stanie.
Jakiego obiektywu szukać ?
Zastanawiam się nad tymi poniżej tylko nie wiem za bardzo co one tak na prawdę mi dają i czy podejdą pod mój OM 10 ?
czym one się różnią jeśli cena tego mniejszeeo jest większa niz dużego ...coś tu nie tak chyba :/
Z aparatem skakam na miasto i tu coś pstryknę tam coś pstryknę.

1-Zuiko Zuiko 50mm f1.8

http://www.ompl.org/lens,standard,24

Obrazek

2-Zoom 75-150mm f4

http://www.ompl.org/lens,zoom,68

Obrazek
Ostatnio zmieniony 12 sty 2010, 18:51 przez czarnyOlek, łącznie zmieniany 1 raz.
stygi
-#
Posty: 65
Rejestracja: 16 paź 2009, 08:56
Lokalizacja:

Post autor: stygi »

Wybór obiektywu uwarunkowany jest od tematów które masz zamiar fotografować.

Trudno więc jest doradzić jeśli nie wiesz co będziesz fotografował.

Zacząłbym od standardu, czyli od 50mm f/1.8 - ten obiektyw daje kąt widzenia zblizony do sposobu widzenia przez człowieka. W trakcie robienia zdjęć zwróć uwagę czy częściej podchodzisz do tematu, czy sie oddalasz.

Jeśli podchodzisz - znaczy potrzebujesz obiektywu o dłuższej ogniskowej
Jeśli się oddalasz - znaczy że potrzebujesz o krótszej ogniskowej.
Z przyczyn technicznych koniec świata został odwołany. Za zaistniałe utrudnienia serdecznie przepraszamy !
Awatar użytkownika
czarnyOlek
-#
Posty: 15
Rejestracja: 12 sty 2010, 12:51
Lokalizacja: Japan

Post autor: czarnyOlek »

Oj przepraszam :->
W pierwszym poście pomyliłem podpisy do fotek obiektywów,już poprawione.

No i sam się zakręciłem :]
Teraz to rozumie,że zomm to raczej do portretów tak? ...z tego tak wychodzi :roll:
stygi
-#
Posty: 65
Rejestracja: 16 paź 2009, 08:56