smoliste czernie do średniego
Moderatorzy: rbit9n, Jerzy, zladygin, Michał Kowalski
smoliste czernie do średniego
witam,
szukam filmu który daje na prawdę ładne smoliste czernie w rodzaju polaroida 55 do LF...
Tmax100 mi się podoba i lubię go używać, pytanie czy znajdę coś bardziej podobnego do czerni z polaroida?
szukam filmu który daje na prawdę ładne smoliste czernie w rodzaju polaroida 55 do LF...
Tmax100 mi się podoba i lubię go używać, pytanie czy znajdę coś bardziej podobnego do czerni z polaroida?
to ja zabiłem Laurę Palmer...
Dalej nie rozumiem o co chodzi - zasadniczo maksymalna czern powinna wystepowac na kazdym prawidlowo wykonanym zdjeciu w pelnej skali tonalnej (wyjatkiem jest High Key). Moze chodzi o kolor - smola ma barwe zimnej (wpadajacej w niebieski) czerni. A tak na marginesie - bedzie chyba lepiej, jak Gringo997 sam napisze, o co Mu dokladnie chodzi. Wtedy ew. odpowiedz moze byc sensowna.
Pozdrowienia znad Morza Polnocnego
Andrzej
Andrzej
Czerń występuje w dwóch rodzajach:AJK pisze:Moze chodzi o kolor - smola ma barwe zimnej (wpadajacej w niebieski) czerni.
- czerń o odcieniu ciepłym
- czerń o odcieniu zimnym
Ostatnio zmieniony 24 maja 2009, 11:57 przez slawoj, łącznie zmieniany 1 raz.
Ja stawiam na "czerń ciepłą" (jak smoła w piekle).
Z dominantą karminu (czerwień krwista).
Tak naprawdę to piszemy tutaj o subiektywnym odbiorze barw.
Wiadomo, że kolory ciepłe są inaczej odbierane niż kolory zimne (wynika to z naszej głęboko ukrytej podświadomości).
Ciepły kolor - wydaje się "inny" w odbiorze - więc będziemy go baczniej obserwować.
Np.
- Nadjeżdżający z przeciwka samochód szybciej dostrzeżemy gdy będzie on w kolorze czerwonym niż niebieskim
- Większą uwagę, na przejściu dla pieszych, przyciągnie kolor czerwony niż zielony
Z dominantą karminu (czerwień krwista).
Tak naprawdę to piszemy tutaj o subiektywnym odbiorze barw.
Wiadomo, że kolory ciepłe są inaczej odbierane niż kolory zimne (wynika to z naszej głęboko ukrytej podświadomości).
Ciepły kolor - wydaje się "inny" w odbiorze - więc będziemy go baczniej obserwować.
Np.
- Nadjeżdżający z przeciwka samochód szybciej dostrzeżemy gdy będzie on w kolorze czerwonym niż niebieskim
- Większą uwagę, na przejściu dla pieszych, przyciągnie kolor czerwony niż zielony
właścicielem zdjęcia jest kolega forumowy ICZEK
o taką czerń mi chodzi...
a co do odbioru kolorów czerwonego i niebieskiego czy zielonego wszystko sprowadza się do budowy ludzkiego oka...
ja preferuję nieco cieplejszy odcień czerni
a niżej przykład Tmaxa 100 w dobrych warunkach...
to ja zabiłem Laurę Palmer...
to jest akuratnie skan negatywu a nie odbitka, ja bardzo lubie takie kontrasty, lubie głębokie czernie dlatego założyłem taki wątek...AJK pisze:Pierwsze zdjecie mi sie nie otwiera. Co do trzeciego, to na ok. 1/3 sa czernie bez szczegolow - albo film niedoswietlony, albo odbitka o zbyt duzym kontrascie. Jezyk niemiecki ma na to trafne okreslenie - czernie sa "abgesoffen" czyli zalane, zatopione.
w takim razie może podacie nazwy filmów z wysokim kontrastem?
to ja zabiłem Laurę Palmer...