Fotografowanie zimą

Problemy z doborem materiału, naświetlaniem w ciężkich warunkach.

Moderatorzy: rbit9n, Jerzy, zladygin, Michał Kowalski

Awatar użytkownika
zieloo
-#
Posty: 554
Rejestracja: 28 gru 2007, 10:44
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Fotografowanie zimą

Post autor: zieloo »

Witam wszystkich

Temat fotografowania zimą jest chyba dobrze znany, więc oczywiste sprawy jak korekta ekspozycji, ciepłe ubranie pomijam.

Mam jednak kilka troszkę mniej typowych pytań, a mianowicie:

(1a) Jaki sprzęt?

Kusi mnie jakaś mała lustrzanka, typu Pentax ME, ale nie wiem czy wraz z obiektywem (dwoma?) nie będzie mimo wszystko zbyt duża... Niestety z dalmierzami nie miałem do czynienia i jestem na tyle ,,zielony", że nie jestem nawet w stanie stwierdzić, czy by się nadawał...

(1b) Ze względu na baterie wolałbym aparat całkowicie manualny, ale odpada wtedy pomiar światła. Niestety warunek ten spełnia jedynie wysłużony zenit i pentax na czasie 1/100.

(2) Gdzie nosić sprzęt?

Kieszeń wewnętrzna kurtki? Raczej odpada, wyjmowaniu aparatu nie będzie zbyt komfortowe przy -20st. C dodatkowo nie wiem jak zareaguje na wahania temperatury.

Spodnie? Przy ewentualnym upadku może być niewesoło.

(3) Jaki materiał?

Chciałbym użyć slajdu, ale ponieważ nie mam wprawy w odpowiedniej korekcji ekspozycji na śniegu nie wiem czy mniejsza tolerancja mi w tym nie przeszkodzi.

Jesli negatywy to jaka czułość? 100 wystarczy, czy lepiej jednak dmuchać na zimne (dosłownie i w przenośni) i zaopatrzyć się w 400ISO?

(4) Baterie

Z niezaufanego źródła dowiedziałem się, że baterie alkaiczne jednak tak dobrze nie spisują się w niskich temperaturach. Jakich w takim razie używać?

(5) Filtr

Filtr UV, skylight, polaryzacyjny? Skylight raczej niewiele da, na pewno zabiorę ze sobą UV. Polaryzacyjny jednak trochę sciemnia obraz, ale chyba warto?

Z dołu dziękuję za sugestie i podpowiedzi ;-)
piotr
-#
Posty: 132
Rejestracja: 06 kwie 2008, 13:32
Lokalizacja: Warszawa Falenica

Post autor: piotr »

Cześć