Na prośbę Marka mały przegląd zdjęć ze 150 SF, wybaczcie że trochę paprochów jest ale tak na szybko skanowałem i obrabiałem.
Bez płytek:
f8 (ostrość mi trochę uciekła w tył albo modelka się poruszyła)
f 5,6
f4
a teraz z wkładanymi płytkami/przysłonami (zakłada się na tył przedniej grupy soczewek, przy max otwartej przysłonie)
płytka nr 1
płytka nr 2
płytka nr 3
i dla porównania zdjęcie ze 180 at f5,6
Mamiya Sekor 150/4 SF
Moderatorzy: rbit9n, Jerzy, zladygin, Michał Kowalski
Re: Mamiya Sekor 150/4 SF
Wielkie dzięki.marcin.l pisze:Na prośbę Marka mały przegląd zdjęć ze 150 SF, wybaczcie że trochę paprochów jest ale tak na szybko skanowałem i obrabiałem.
No i widać jak na dłoni, że to szkło dedykowane miękkich zdjęć. Choć na 8.0 pokazuje pazur.
Jaką ma na skali podaną głębię przy przysłonie 8.0 i dajmy na to 3 m odległości?
Zadowolony jesteś z zakupu? Przyda Ci się?
od 24x36 po 18x24 + szkiełko i oko
Mhmmm tę GO to sprawdzę ale przy 2m to było ok. 10cm.
Czy jestem zadowolony? No jeszcze nie wiem. Ciekawe szkło a ja lubię ciekawe szkła. Na pewno nie do wszystkiego. I tak na szybko to raczej z tymi wkładkami - ładniejsze są rozmycia, delikatniejsze.
Trochę krótkie - lepsze było SF 180 ale tego już w takiej cenie pewnie nie dostanę.
Zostawię je - trochę do portretów, może martwa natura albo takie eteryczne pejzaże.
Co do obsługi to to zmiękczanie jest upierdliwe w studio przynajmniej, otwarte to nie widać gdzie ostro, po przymknięciu do 8 jest ok ale przy świetle pilotów już dość ciemno na matówce.
Czy jestem zadowolony? No jeszcze nie wiem. Ciekawe szkło a ja lubię ciekawe szkła. Na pewno nie do wszystkiego. I tak na szybko to raczej z tymi wkładkami - ładniejsze są rozmycia, delikatniejsze.
Trochę krótkie - lepsze było SF 180 ale tego już w takiej cenie pewnie nie dostanę.
Zostawię je - trochę do portretów, może martwa natura albo takie eteryczne pejzaże.
Co do obsługi to to zmiękczanie jest upierdliwe w studio przynajmniej, otwarte to nie widać gdzie ostro, po przymknięciu do 8 jest ok ale przy świetle pilotów już dość ciemno na matówce.
Wiesz, projektowali to szkło wiele lat temu, gdy w studio używało się lamp. Wtedy było dość jasno aby ustawić ostrość przy przysłonie 8.marcin.l pisze:Mhmmm tę GO to sprawdzę ale przy 2m to było ok. 10cm.
Czy jestem zadowolony? No jeszcze nie wiem. Ciekawe szkło a ja lubię ciekawe szkła. Na pewno nie do wszystkiego. I tak na szybko to raczej z tymi wkładkami - ładniejsze są rozmycia, delikatniejsze.
Trochę krótkie - lepsze było SF 180 ale tego już w takiej cenie pewnie nie dostanę.
Zostawię je - trochę do portretów, może martwa natura albo takie eteryczne pejzaże.
Co do obsługi to to zmiękczanie jest upierdliwe w studio przynajmniej, otwarte to nie widać gdzie ostro, po przymknięciu do 8 jest ok ale przy świetle pilotów już dość ciemno na matówce.
A może pomoże matówka Beattie za kilkaset zł???
od 24x36 po 18x24 + szkiełko i oko